Lapsemme opettaja asuu aivan lähellä - muuttivat juuri....
Nyt jännittää, että kuinka pitäisi suhtautua häneen tuolla kadulla?
Kommentit (6)
Tai ainakin pitäisi olla. Nyky-ajan opet on niin negatiivisia ja rooliinsa kyllästyneitä.
Tuntee kyllä lähes kaikki teinit eli opettaa yläasteella ja lukiossa. Moikkaa nuoret ja vanhemmat, mutta ei antaudu keskusteluun. Neuvolassa käydessä neuvolantätimme joskus yrittää neuvotella lapsensa asioista, mutta mieheni kuittaa sen sanomalla että nyt on meidän lapsen neuvolakäynti.
Vaatii kyllä asennetta ja ei todellakaan onnistuisi kaikilta. Ihailen häntä siitä, että mäyräkoiran laittaminen liukuhihnalle ja samalla takanatulevien nuorten moikkaaminen ei vaivaa yhtään. Eli pystyy elämään normaalia elämäänsä. Mulla sen sijaan tuntuu yhdessä liikkuessamme silmät selässä... :-)
Miksi sinun pitäisi jotenkin eri tavalla suhtautua ihmiseen, jos hän on lapsesi opettaja. Olen itse opettaja ja kärsin ajatuksesta, että joku vaivautuisi takiani. En todellakaan halua keskustella työasioista vapaa-ajallani, jos ei ole pakko. Kamalaa, jos joku näkee minutkin pelkkänä opena :( Opettajakin on ihminen.
Kasveista, säistä, politiikasta jne. Mitä nyt kenenkin kanssa. Rajanaapureiden lapsiakin opettivat ja mitäpä siitä. Vanhempien kanssa sopivat aidanleikkuista jne. Eivät varmaan koskaan puhuneet lapsista, ellei joskus jotain ympäripyöreää.
Älä puhu " työasioista" eli lapsista vapaa-aikana kun tapaatte kadulla. Työaikana otat sitten yhteyttä jos tarvii. Ei opet jaksa vapaa-aikana kelata Nico-Marketan ongelmia tai sitä kuinka erinomaisia he ovat.
Terv. Mies opena pikkupaikkakunnalla