Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Poliisi panee pyöräilijät tehosyyniin – puuttuvat valot voivat tulla kalliiksi

Vierailija
02.10.2020 |

"Pyöräilijä voi saada puuttuvasta valosta huomautuksen tai 40 euron liikennevirhemaksun."

Kuulostaa järeältä toimenpiteeltä! ;(

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/22888c85-4b6e-4b24-a990-5a0f04f61f6c

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismia

Vierailija
2/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakeja lampaille. En ikinä pitäisi kypärää, osaan ajaa. Jos oon tyhmä ja menen auton eteen tiedän kuinka käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Saisivat sakottaa myös pimeällä ilman heijastimia kulkevia jalankulkijoita.

Vierailija
4/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakeja lampaille. En ikinä pitäisi kypärää, osaan ajaa. Jos oon tyhmä ja menen auton eteen tiedän kuinka käy.

Osaamisesi ja viisautesi estää myös sen, että kukaan ei voi vahingossa ajaa sinun päälle tai et voi vahingossakaan tehdä itse ajaessasi virheitä, joka johtaa kaatumiseen?

Vierailija
5/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko "tehovalvonta"  on epäonnistunut, jos sitä ei ole joka aamu koulujen läheisyydessä. Jopolaumat vetelee aamuhämärissä ja illan tullen ihan miten sattuu ja valoja näistä tulevaisuuden toivoista ei ole kenelläkään.

Samalla voisi kirjoittaa ipanoille heippalaput kännykän käytöstä ajon aikana, johon syyllistyy varovaisesti arvioiden 80% mukuloista.

Vierailija
6/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaamisesi ja viisautesi estää myös sen, että kukaan ei voi vahingossa ajaa sinun päälle tai et voi vahingossakaan tehdä itse ajaessasi virheitä, joka johtaa kaatumiseen?

Kyllä, oon kaatunu ennenkin. Tuloksena asfaltti-ihottumaa. Ja ei, en soittanu poliisia vaan syytin itteäni. En tarvi turhia lakeja joita ruoditaan vuosia ministeritasoilla. Osaan myös hengittää itse.

Vierailija
7/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Huomautusta myös kypärättömyydestä ja kännykän käytöstä, kiitos.

Vierailija
8/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan edessä lamppu. Saanko nyt sitten 20€ sakkoa. Liikennevirhemaksun ollessa 40€.

Vierailija
9/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio tarvii rahaa ja poliisit kerää rahaa valtion kassaan sakoilla.

Vierailija
10/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Porissan. 50% pyöräilijöistä ajaa ilman valoja, mutta poliisia ei kiinnosta paskan vertaa. Voisivat pimeällä joka ikinen päivä sakottaa tuhansilla eurolla pyöräilijöitä, mutta eivät jaksa nousta autostaan sitä tekemään. Näin ollut jo vuosikymmeniä.

Vierailija
11/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vi##u mulla on vaan edessä valo. Rahaa ei just nyt ole mihinkään ylim. lamppuihin. Pitää miettiä millä tulen iltavuorosta kotia. :( 

Vierailija
12/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi vi##u mulla on vaan edessä valo. Rahaa ei just nyt ole mihinkään ylim. lamppuihin. Pitää miettiä millä tulen iltavuorosta kotia. :( 

Peruuttamalla

Vierailija
13/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että laki tuli voimaan vasta 1.6.2020, ehkä ne porilaiset poliisit siksi eivät ole sakottaneet. Kuinka moni on tutustunut uuteen tieliikennelakiin?

...ja takavalo kuuluu olla punainen, itse pyöräilen reilut 5000km vuodessa ja ärsyttää kun osa pitää edessä punaista valoa...

Vierailija
14/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva että uutisoitaisiin paljonko näitä 40 euron maksuja kirjoitettiin. Todennäköisesti vain muutama. Pelkkää poliisin kilven kiillotusta tällaiset uutiset.

Vierailija
15/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit voisivat sitten myös selvittää niitä polkupyöriin kohdistuvia rikoksia, kun pyöriä ja valoja pöllitään nykyään jo ihan poliisin hiljaisella siunauksella. Tulee halvemmaksi maksaa pikku sakko silloin tällöin kuin ostella jatkuvasti pyöriin valoja, heijastimia, soittokelloja ja milloin mitäkin varaosaa. Ja juu kyllä, on tyhmää jättää pyöriin kiinni mitään irrotettavaa varastettavaa, mutta kun ei sitä joka pysähtymisellä viitsi repullista pyörän irto-osia kanniskella mukana.

Vierailija
16/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais miettiä, että valot on osa omaa turvallisuutta, että näyt muille, mulla on tehokas kakkosvalo sysipimeille metsätielle, mutta sitä ei voi pitää täysillä kaupungissa kun sokaisee vastaantulijat.

Vierailija
17/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo koskee sähköskoottereitakin?

Vierailija
18/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiwottavasti City pyörät on nyt varustettu valoilla ! Kun kurvaan Volvolla viereen, niin niillä voi ajeleskella kaupungilla.

Zinc

Vierailija
19/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Saisivat sakottaa myös pimeällä ilman heijastimia kulkevia jalankulkijoita.

Pyörissä on yleenä ainakin heijastimet joten ne näkee jos autossa valot päällä. Jalankulkijat ilman heijastinta aiheuttaa pimeällä paljon enemmän vaaratilanteita, ainakin näin autoilijan näkökulmasta. Aika harvoin näkee pyöriä ilman mitään heijastimia, mielestäni ne riittääkin eikä varsinaisesti valoja tarvi.

Joten tärkeintä turvallisuuden kannalta olisi sakottaa jalankulkijoita ilman haijastinta. En muista että koskaan olisi pyörä aiheuttanut pimeällä vaaraa vaikkei valoa ollut, aina heijastimista huomannut. Jalankulkijat taas usein aiheuttaneet vaaraa kun ei käytetä heijastimia.

Vierailija
20/30 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai noita valoratsioita ollut jo aikoja... itsekin joskus 1990-luvun loppupuolella sain sakot vastaavassa ratsiassa.