Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalatiskiltä ostetut joulukalat, säilyvyys?

Vierailija
14.12.2013 |

Kuinka kauan säilyy kalatiskin graavilohi, kylmäsavulohi ja savusiika? Joulupäivään nyt ainakin, mutta entäs pidempään? Vakuumipakattuja kammoan, sain joskus sellaisesta lievän myrkytyksen. Siksi ostan nykyään aina tiskiltä. Muutenkin on joku vanhentuneen ruoan kammo ja olen varmaan liiankin tarkka päivämääristä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja maanantaina 23.12. ajattelin siis ostaa, en nyt :D

-ap

Vierailija
2/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyy max 3 päivää. Tai itse en kauempaa pitäisi. Ellen pakasta välillä. Monesti muuten kaupan graavikala on vacuumikalaa.

Itse graavfaan joulukalani ja pakastan loput sopiviin rasioihin. Saa koko joulun ajan eli noin viikon nauttia "tuoreesta" graavikalasta.

Savukalat säilyy hieman pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä pakastamistakin, onko graavi- ja kylmäsavulohi ihan hyviä sulatettuna? Ostan yleensä kalat Stockmannilta, olen jostain kehittänyt uskon siihen että niiden kalat on tuoreempia ja paremmin säilytettyjä ;) -ap

Vierailija
4/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi säilyttää lähellä nolla astetta.

Vierailija
5/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungenpa minäkin kysymykseni tänne, kun sopivasti osui aihe kohdalle. Tietämykseni kalasta siis nolla.. Saako Itiksen Stockmannilta tai Itäkeskuksen Citymarketista tuoretta savustettua lohta tai savusiikaa?

Vierailija
6/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En monesti enään osta kalaa tiskiltä..kerran ostin seuraavaksi päiväksi ja olikin jo pilalla. Kerran haisi ihan hirvittävälle kun samoilla pihdeillä oli varmaan myös otettu jotain muutakin lajia. Siinäkin meni muikut roskiin kun haisi jollekkin kalmarille tai mille lie..

Vierailija
7/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kaupat laittavat vanhentuneet vacuumikalat myyntiin kalatiskille muka "tuoreina".

Vierailija
8/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä näkyvät laittavan:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79100-s-marketin-”maan-tapa”-kalat-tuoretiskille-vakuumista

Hyi helkkari. Tästä lähtien kalat varmaan Hakaniemen hallista tms.

Vierailija
9/9 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse aina jouluna kalat suoraan joko torilta (siis ulkotorilta) tai sitten hallista, viimevuonna ostin Hakaniemen hallista. Oli tuoretta. Tuoreen kalan kyllä maistaa ja esim. ruodoista sen näkee; jos ruoto on tiukassa niin kala on tuoretta, jos lähtee ihan helposti niin kala on vanhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi