Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette aloittaneet taaperon potalla istuttamisen?

Vierailija
21.07.2006 |

Poikani nyt 1v. 7kk ja itse olen raskaana rv37.. olen miettinyt, että kannattaako mun edes aloittaa pottailua nyt, kun jokusen viikon päästä tupsahaa vauva taloon ja sillon on taas kädet täynnä kaikkea muutakin... nyt kun on vielä niin paljon tyhjää aikaa ja lämpöiset ilmat..

*just tätä kirjoittaessa poika väänsikin pisut pottaan...jee... * (on tässä nyt ollut illan vaipatta ja pisutellut millon mihinkin nurkkaan..)

Mutta siis...kannattaako edes aloittaa yritys, jos homma jää kesken..?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei aina osuisikaan pottaan. Me aloitettiin jo 8-9 kk iässä ja nyt vuoden vanhana jo kaikki kakat tulee pottaan ja usein pissatkin.

Vierailija
2/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitaja on käyttänyt potalla talven aikana noin kerran päivässä. Minä aloitin säännöllisen potalla istuttamisen heinäkuun alussa. Nyt menee enää yksi vaippa päivässä ja tietty yöllä toinen. tarkoitus saada oppimaan kuivaksi syyskuun alkuun mennessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanteellista, jos parin vuoden ikäisenä jo kävisi säännöllisesti potalla.

Vierailija
4/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesittyykö se koko homma, jos lopettaa sitten vajaa kuukauden päästä ainakin joksikin aikaa?... joudunko aloittamaan koko homman sitten siis alusta, jos en ehdi ennen vauvan tuloa hommaan opettamaan? -ap-

Vierailija
5/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset ovat oppineet nopeasti, ihan muutamassa päivässä potalle. Aika on ollut silloin sopiva pottailuun. Samalla on jääneet yövaipatkin pois. Minusta on ollut turha aloittaa aikaisin, koska eivät lapset loppujen lopuksi juurikaan sen aikaisemmin kokonaan kuivaksi opi, vaikka aloittaisi jo vuoden ikäisenä. Voithan ap kokeilla, mitä lapsi tuumaa pottahommista ja voihan olla, että hän on jo kypsä potalle. Mutta jos näyttää vaikealta, niin suosiolla siirtäisin aloittelua myöhemmäksi.

Vierailija
6/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 1v7kk ja ite raskaana viikolla 34. Olen potattanut jonkun aikaa, mutta hyvin epäsäännöllisesti eli lähinnä niin, että potta on vessassa ja poika tietää sen, joskus kysyn mennäänkö potalle ja menee mielellään, jos ei niin en ota asiasta pulttia. En istuta mitenkään säännöllisesti, koska pojalla tulee kakka ihan milloin sattuu ja vaikka pissa tulisi joka kerta pottaan, sitä tulee satunnaisesti milloin tahansa. Ollaan kokeiltu ilman vaippaa, ja heti pottaan pissaamisenkin jälkeen pissaa saattaa tulla olohuoneen matolle, keittiöön, ihan mihin vain eli poika ei todellakaan ole vielä kypsä tulemaan kuivaksi. Ajattelin jatkaa samaa rataa eli potta on olemassa, mutta en tuputa sinne. En kuitenkaan pistä sitä piiloon ja välillä kannustan potalle jotta se ei kokonaan unohdu. Katsotaan mitä tapahtuu vauvan syntymän jälkeen. Kyllä ne kaikki asiat järjestyy, parempi kun ei mieti liikoja...

Vierailija
7/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-vuotias ja käy noin 2 kertaa päivässä potalla ilman tuloksia... En ole ottanut asiasta stressiä, eiköhän tuo kuivaksi joskus opi. :)

Vierailija
8/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sai vauvan kun esikoinen täytti 2v. Hänelle sanottiin neuvolassa, että ihan reilusti voi jättää pottailun siihen kun vauva on syntynyt ja sitten taas pottaillaan kun on tosiaan aikaa ja intoa äidilläkin asiaan.

Me aloitettiin pottailu n. 1½v. Välillä kävi potalla 1krt päivässä välillä meni kuukausia, ettei kertaakaan. Nyt kun täyttää kaksi vuotta ensi viikolla, ollaan alettu tehopottailu, mutta ei tosiaankaan pidetä asialla kiirettä.

t:lto

Vierailija
9/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksoset on tosiaan käytetty viikon ajan joka välissä potalla eikä kummallakaan ole tullut vielä mitään pottaan. Viimeksi joskus talvella tuli pissat. Ei tosiaankaan stressata asialla.

Vierailija
10/10 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on parin tunnin sisällä tullut pissa kaksi kertaa pottaan...eli ongelma ei ole se, etteikö se sinne tulisi (esim. että jännittäisi tms)..mutta heti kun en seuraa pojan tekemisiä..pissoja löytyy matoilta jne..

Eli sinänsä ei tunnu olevan kiinnostunut potasta vielä.. ehkäpä jätän siis suosiolla homman loppuvuodelle, kun poika alkaa olla lähempänä 2v.. ja arkirutiinit on tasoittuneet vauvan kanssa...

Kiitos vastauksista! -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme