Millähän pienellä sitä muistais lasten opettajia...
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:11"]
Jokavuotinen vaikeus, huoh:/
[/quote]
Herkkukori, hierontalahjakortti (nyt saa 3x niskahartia 90 euroa), kylpylälahjakortti, pari pulloa laadukasta punaviiniä ja juustotarjotin.
Nämä on ainakin meillä olleet opettajien suosikkilahjoja
[/quote]
Herran jumala! Oletko tosissasi. Meillä ei ole varaa edes itselle tuommoista ostaa. :-)
[/quote]
Se ei ole meidän muiden ongelma. Jos teillä ei ole varaa, on jollakin toisella.
Meillä toissajouluna kerättiin luokassa 10 euroa oppilas. Saatiin sillä opettajalle 230 euron lahjakortti urheiluliikkeeseen. Siihen päälle annoimme henkilökohtaisena kiitoksena sarjaliput rinteeseen. Halusimme vielä erikseen kiittää oman perheemme puolesta opettajaa. Pelkkä luokan lahja oli meistä persoonaton-
Mutta jos on rahaongelmia, tuollainen yhteislahja on hyvä ja kymppi ei ole paljoa.
Pikkuisien tuppaa huvittamaan. Ensin koko syksy haukutaan opettajia. Yhtään ehjää kohtaa ei jää. Nyt sitten joulun tullen herää myös 'antava mieli' ja kysellään, mitä voisi antaa. Jos lapset haluavat jollain tavalla muistaa opettajaa, niin hauska yhteinen itse tehty kortti on riittävä.
En ymmärrä, että jokaisen vanhemman pitäisi hankkia erikseen lahja. Tuntuu suorastaan kilpavarustelulta, kuka antaa parhaimman lahjan. Entisen open mielipide on, että noista lahjuksista tulee vaivaantunut olo. Ei suinkaan näyttävillä lahjoilla yritetä ostaa lapselle parempia arvosanoja?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 09:12"]
Pikkuisien tuppaa huvittamaan. Ensin koko syksy haukutaan opettajia. Yhtään ehjää kohtaa ei jää. Nyt sitten joulun tullen herää myös 'antava mieli' ja kysellään, mitä voisi antaa. Jos lapset haluavat jollain tavalla muistaa opettajaa, niin hauska yhteinen itse tehty kortti on riittävä.
En ymmärrä, että jokaisen vanhemman pitäisi hankkia erikseen lahja. Tuntuu suorastaan kilpavarustelulta, kuka antaa parhaimman lahjan. Entisen open mielipide on, että noista lahjuksista tulee vaivaantunut olo. Ei suinkaan näyttävillä lahjoilla yritetä ostaa lapselle parempia arvosanoja?
[/quote]
Ihmisen mieleen pystyy vaikuttamaan. Tiedostamattaan opettajakin luo mielikuvia ihmisistä ja käyttäytyy sen mukaan. Jos on siinä rajalla, kasi vai ysi, tiedostamattomasti opettaja voi sen numeron nostaa ysiin.
Toisinpäinkin voi käydä. Lapseni käytösnumero oli 8, vaikka muut opettajat olivat sitä ihmetelleet luokanopettajalle (kuulin tämä n eräänn henkilökunnan kertomana). Lapsi oli avulias ja hyväkäytöksinen ja muut opettajat sanoivat, että ehdottomasti ysi. Kasina pysyi, koska kyseisen luokanopettajan mielikuva minusta oli huono, koska menin oikeisemaan yhden isomman jutun, missä teki väärin.
Eli kyllä niillä lahjoilla ja nuoleskelulla vaikutetaan ilmiselvästi numeroihin. Jos olisin antanut sen jutun mennä sormien lävitse ja kantanut kasvohoitolahjakortin, olisi käytösnumero ollut ysi.
Kaksi lahjakorttia kahvilaan. Saa mennä vaikka miehensä tai ystävänsä kanssa kahville. Ja lapsen tekemä kortti.
Meidän lapset leipoi ja koristeli pipareita ja askarteli kortit. Näin tänä vuonna. Joskus on annettu kukka, joskus suklaata, joskus kirja.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 09:58"]
Meidän lapset leipoi ja koristeli pipareita ja askarteli kortit. Näin tänä vuonna. Joskus on annettu kukka, joskus suklaata, joskus kirja.
[/quote]
Blaaah..
opettajan vaimo
35, ihan sama. Lahja menee miehellesi ja minun lapsiltani. Sinusta en perusta paskaakaan!
Itse ostan lahjakassin ja laitan sinne glögiä, suklaarasian, pipareita, kahvin ja pähkinöitä. On mieleinen lahja, kun tulee käytettäväksi.
Fazerin marmeladeja saa meiltä. Ei jää ainakaan kaappeihin.
Mää tiedän jos ne on hyvännäköisiä
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:13"]
[/quote]
Muistat pienellä pippelilläsi?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:13"]
[/quote]
Muistat pienellä pippelilläsi?
[/quote]
Tätä ajattelin.
Mä olen laittanut opettajalle jonkun pienen joulukukan tai suklaata. Sellaset "katoavat" muistamiset ovat varmaan opeille mieleisimpiä: herkut, kynttilät, kukat... Ja jos ei itse tykkää, niin niitä voi antaa eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:11"]
Jokavuotinen vaikeus, huoh:/
[/quote]
Herkkukori, hierontalahjakortti (nyt saa 3x niskahartia 90 euroa), kylpylälahjakortti, pari pulloa laadukasta punaviiniä ja juustotarjotin.
Nämä on ainakin meillä olleet opettajien suosikkilahjoja
[/quote]
Herran jumala! Oletko tosissasi. Meillä ei ole varaa edes itselle tuommoista ostaa. :-)