Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä joululahjaksi 8-vuotiaalle pojalle, jota lähinnä legot kiinnostaa

Vierailija
13.12.2013 |

Legoja ostan tietenkin. Mutta mitään muuta en keksi eikä poikakaan osaa sanoa. Pleikkaan ei oo varaa ja just sai synttärilahjaksi tabletin. Lahja voi maksaa noin 20-60 euroa. Mitään vinkkejä? Poika on rauhallinen, tykkää olla omissa oloissaan, taitava käsistään, mutta ei kuulemma halua tehdä pienoismalleja. Oon ihan hukassa, että mitä ostan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei tekisi mitä sinä teet hänen kanssaan tai ohjaat tekemään? Päättääkö lapsi kaiken?

Meillä on liikunnallinen lapsi, joka piirtelee, lukee, pelaa lautapelejä, tietokonetta yms. Miksi lapsi on noin jämähtänyt yhteen asiaan?

Vierailija
2/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolta lautapeli, olis hyvä pelata välillä muidenkin kanssa eikä vain nyhjätä yksin, vaatteita, lahjakortti vaikka leffaan, kirja, musiikkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:41"]Miksi lapsi ei tekisi mitä sinä teet hänen kanssaan tai ohjaat tekemään? Päättääkö lapsi kaiken?

Meillä on liikunnallinen lapsi, joka piirtelee, lukee, pelaa lautapelejä, tietokonetta yms. Miksi lapsi on noin jämähtänyt yhteen asiaan?

[/quote]

Mulla on 7-vuotiaat kaksospojat, jotka ovat jämähtäneet legoihin. Sama tosin tuntuu vallitsevan koko kaveripiirissä. Suurimman osan ajasta ovat ulkona leikkimässä, mutta sisällä ja joululahjalistassa on vain legot. Saavat kuulemma piirtää ja askarrella koulussa ja kerhossa ihan tarpeeksi. Olen sitä mieltä myös, että 7-vuotiaat eivät tarvitse aikuista ohjailemaan leikkejä.. Toki pelataan, mutta tajuan Ap:n pointin.

Ei tuo ole jämähtämistä yhteen asiaan, vaan intohimoa! Yleensä intohimoisesti asioihin suhtautuvat menestyvät elämässään ja ovat älykkäitä yksilöitä.

Vierailija
5/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:41"]Miksi lapsi ei tekisi mitä sinä teet hänen kanssaan tai ohjaat tekemään? Päättääkö lapsi kaiken?

[/quote]

Mulla on 7-vuotiaat kaksospojat, jotka ovat jämähtäneet legoihin. Sama tosin tuntuu vallitsevan koko kaveripiirissä. Suurimman osan ajasta ovat ulkona leikkimässä, mutta sisällä ja joululahjalistassa on vain legot. Saavat kuulemma piirtää ja askarrella koulussa ja kerhossa ihan tarpeeksi. Olen sitä mieltä myös, että 7-vuotiaat eivät tarvitse aikuista ohjailemaan leikkejä.. Toki pelataan, mutta tajuan Ap:n pointin.

Ei tuo ole jämähtämistä yhteen asiaan, vaan intohimoa! Yleensä intohimoisesti asioihin suhtautuvat menestyvät elämässään ja ovat älykkäitä yksilöitä.

Vierailija
6/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuitenkin tykkää olla itsekseen ja omissa oloissaan, voisko joku lehti, kirja tai tehtäväjuttu olla kiva. Legolla on muuten oma "ideakirja" eli siellä on monenmoista mallia, mitä rakentaa. Entäs tietokoneelle joku peli, jossa voi rakennella jotain. Tai joku lautapeli (esim. Lego) tai pöytälätkä/futis. Tykkääkö poikasi ulkoilusta? Sit voisi sopia esim. minisukset, joku mäenlaskuväline tmv.

Vierailija
7/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittokirja?

Joku muu kirja, romaani, mutta sen kanssa ainakin nysvätään yksin.

Onko vielä niitä elektroniikka-rakennussarjoja... olin kateellinen 70-luvulla kun isoveli teki varashälyttimiä ja itsestään sammuvia valoja ja vaikka mitä rakennussarjallaan.

Vierailija
8/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla Minecraft? Se on hitti mun pojan mielestä ja vaikka se jo on iPadilla, niin meinattiin jouluksi ottaa se myös tietokoneelle. Se olkoon yksi lahja. Pitänee tulostaa vaikka joku minegraft-lahjakortti, kun sehän vain ladataan koneelle eli ole mitään paketoitavaa. :)

Vierailija
9/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset osta tuollakin rahalla legoja?

Vierailija
10/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta melkeinpä "kuuluu" saada jouluna joku kirja lahjaksi. Oikein tehokas taskulamppu tai kiikarit voisi olla myös kiva lahja, jos poika on yhtään ulkoilmasorttia.

Vierailija
11/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua, miksi ei voi vaan ostaa niitä legoja, jos kerran lapsi niistä tykkää. Kun legoja on paljon ja erilaisia sarjoja, niistä voi rakennella erilaisia juttuja ja on helpompi käyttää omaa mielikuvitustaan omiin rakenteluihin, kun eivät osat lopu kesken. Legoja saa olla aika hurjasti ennen kuin niitä voi olla liikaa.

Meidän lapsi on viimeiset puoli vuotta leikkinyt lähes pelkästään legoilla. Mutta en koe, että hän olisi mitenkään niihin jämähtänyt: Ne ovat hänelle vain väline, joka mahdollistaa erilaiset leikit. Niillä leikitään kaupunkia, tulipaloja, poliisia ja rosvoa, avaruusjuttuja, taisteluita jne. Leikit kehittyvät ja muuttuvat koko ajan ja legojen käyttötarkoitus leikkien mukana. Lapsella on melkoinen kasa legoja jo nyt, mutta jopa minä leikkiessäni lapsen kanssa kaipaan niitä lisää, kun osat loppuvat eri juttuja rakentaessa ja leikkiessä.

Vierailija
12/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta niitä Legoja!

Miks ihmeessä joulustakin pitäisi thedä joku kasvatuksellinen tapahtuma? Siis lapsi toivoo Legoja, eikä muuta osaa toivoa, joten miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta?????  

Jos sä toivot vaikka Pandan Juhlapöydän konvehteja kaikilta, että saisit kerrankin niitä tarpeeksesi, niin vain yhdestä paketista löytyy niitä. Muut ovat ostaneet Fazerin ja Lidlin konvehteja, yksi vihreitä kuulia ja yksi pähkinöitä, ettet vain jämähdä yhteen sorttiin. Olisko sit kivaa vai....? 

Legoja vaan, meillä on niitä ihan hirmuisesti ja edelleen on toivottu lisää :)

Vierailija
13/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen ostanut mun 8v pojalle

-kiikarit

-kauko-ohjatavan auton

-pussilakanoita ja pyyhkeitä

- kirjoja

-cd-levyjä

-dvd-elokuvia

-tusseja ja piirustuspapereita

-2 lautapeliä

-konsolipelin ja käsikonsolipelin

-vaatteita

-legoja

Ostan vielä jotakin leluja esim. jonkun kauko-ohjattavan lentohärvelin ja lumilapioita.

Vierailija
14/14 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen Lego Ideakirja voisi olla kiva. Siinä on esitelty kaikenlaisia uusia juttuja, mitä voi muiden pakettien legoista rakentaa. Näitä taitaa olla jo kaksikin kirjaa. Yksi ehdotus voisi olla Nikon radio-ohjattava auto, osalla voi ajaa myös pihalla/vedessä/lumessa (Vaporizer, Vaporizer Nano). Stigan rattikelkka. Stigan jääkiekkopeli. Ilmakiekkopeli. Joku lautapeli. Sellainen pulmapeli, jossa pitää peruutella autoja pois parkkipaikalta (RushHour). Ultimate Gamer 5.0 pelikonsoli. Huopahemmot -kirja ja huovutusneula, villaa ja alusta (kivoja ja helppoja neulahuovuttamalla tehtäviä hahmoja, ötököitä ja elukoita, sopii hyvin pojillekin...). Nanoakvaario,  johon sukarapuja (tosin ei ole ennakoon ostettava pikalahja vaan vaatii valmistautumista ja tietoja asiasta jonkun verran). Tilaa Koululainen -lehti vaikka puoleksi vuodeksi. ....tässä näitä meidän samanikäiselle mietittyjä ehdotuksia ( ei tosin kaikkea ole toteutettu....)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän