Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknearvet

Vierailija
13.12.2013 |

Minulla oli nuorena (16-vuotiaana ja toisen kerran 19-vuotiaana) paha akne, josta jäi poskiin isoja arpia. Akne parani e-pillereillä ja myöhemmin Roaccutanilla. Aikuisenakin on ollut näppyjä, mutta ei mitään pahaa aknea. Nyt olen päälle kolmekymppinen ja vaikka akne onkin mennyttä elämää, arvet vaivaavat edelleen. Ne ovat paikoitellen varsin laajoja, ilmeisesti sellaisia rolling scar -tyyppisiä. Iho on myös jotenkin huonon ja epätasaisen värinen, joskus punertava.

Käytän hyviä ihonhoitotuotteita ja meikkivoiteita. Niillä ihon sävyn saa hieman paremmaksi, mutta syviä arpia ei tietenkään pysty peittämään. Onko joku käynyt jonkinlaisessa arpien korjauksessa, esim. laser, täyteaineet jne.? Oliko siitä apua? Haluaisin myös pysyvää helpotusta ihon punaisuuteen. Vaikka en ole enää mikään finninaamainen teini, olen usein masentunut ihoni takia ja itseluottamukseni on kehno.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tasoittamassa aknearpiani kolmessa ihotautilääkärin tekemässä TCA-kuorinnassa, jossa iholle levitetään siis happoa. Minulla hoidot tasoittivat arpia ihan mukavasti ja iho näyttää muutenkin sen jälkeen paljon nuoremmalta. Parasta oli kuitenkin se, että hoidon myötä finnejä ei enää puske arpialueelle niin paljon kuin aiemmin. Hoito maksoi minulla 600 euroa / kerta ja kuorinnan jälkeen tulee pysytellä kotona viikon verran, koska iho alkaa kuoriutua muutaman päivän kuluttua todella voimakkaasti ja on aika pahan näköinen. 

Vierailija
2/5 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä sinkkitabletteja ja käytä apteekista saatavaa kelo-cote geeliä ainakin näin itsehoitona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaupasta saatava Bio-Oil on auttanut ainakin raskaus-ja leikkausarpiin. Sillä voi hoitaa myös aknearpia. Maksaa 12e pullo ja sitä saa ainakin Anttilasta ja Stockalta. Huono puoli on se, että se tosiaan on öljyä. Kokeilin sitä kerran kasvoille ja iho alkoi aika nopsaan kiiltelemään. Sitä täytyy vähintään kolmen kuukauden ajan käyttää kahdesti päivässä.

Vierailija
4/5 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:54"]

Minulla kaupasta saatava Bio-Oil on auttanut ainakin raskaus-ja leikkausarpiin. Sillä voi hoitaa myös aknearpia. Maksaa 12e pullo ja sitä saa ainakin Anttilasta ja Stockalta. Huono puoli on se, että se tosiaan on öljyä. Kokeilin sitä kerran kasvoille ja iho alkoi aika nopsaan kiiltelemään. Sitä täytyy vähintään kolmen kuukauden ajan käyttää kahdesti päivässä.

[/quote]

Hei! Minä ostin tuota Bio-Oilia pari kuukautta sitten. Käytin sitä jonkin aikaa kasvoille lähinnä iltaisin. Päiväksi en sitä viittinyt laittaa, kun se on niin öljyinen tuote. En tiedä paraniko ihon sävy yhtään. Pullo on hyvin riittoisa, joten öljyä on jäljellä vielä yli puolet. Ehkä kokeilen sitä sitten kovemmilla pakkasilla, kun iho muuttuu pintakuivaksi.

Joskus on hyviä päiviä ja ihon saa meikillä ihan siedettävän näköiseksi, mutta joskus kun on stressiä ja menoja, iho menee ihan kamalan näköiseksi. Tarkoitan siis lähinnä lehahtelevaa punoitusta ja ihon kuumotusta. Kai se johtuu jännittämisestä...

Tutkin noita kuorintajuttuja. Kiitos vinkeistä!

ap

Vierailija
5/5 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari kertaa Fraxel-laserissa. Iho oli tosi punanen pari päivää ja sitten kuoriintui. Sain muutaman syvemmän arven loivemmaksi ja menisin varmaan kolmannenkin kerran mutta aika hinnakas on, sillon pari vuotta sitten vähän päälle 500e. Kyllä voin suositella, koska ihon pintakerros kuoriutuu pois ja väri selkeästi paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi