Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

korvikevalistusmammalle jauhot suuhun

Vierailija
13.12.2013 |

Meillä on lapsi ruokittu alusta alkaen korvikkeilla ja sama juttu jatkuu. Tasaisesti tulee joku mamma tai mummo avautuun kaupassa kun on vauva sylissä ja korvikkeet kärryssä.. Haukutaan huonoksi äidiksi ja valistetaan kuinka jokaisen vauvan pitää saada sitä ihan oman äidin maitoa ja kyllä Se imetys aina onnistuu jos vaan tarpeeksi yrittää.

yleensä oon ollu vaan osallistumatta näihin yksipuolisiin luentoihin, mutta tänään meni hermot ja ihan ystävällisesti sanoin että Valitettavasti tällä huonolla äidillä on molemmat rinnat poistettu syövän takia ja lapselle pitää keksiä jotain muuta maitoa. Kiitos kuitenkin kaikista vinkeistä ja vihjailuista, ois Tää syöpä, tissittömyys ja vauvan syömisingelmat voineet vaikka ihan unohtua tältä päivältä ja jäädä jokapäiväiset itkut itkemättä'

oli mammalla naama punainen ja jääty ku suolapatsas

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*halaus* Vaikkei olisi rintoja poistetukaan, niin ei se, ettei imetä pitäisi kuulua kenellekään.

Vierailija
2/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, raivostuttavaa. Mä en voi käsittää joidenkin ihmisten tarvetta puuttua toisten asioihin varsinkin noin tietämättä asian taustoja yhtään. Vaikka molemmat rinnat olisivatkin tallella niin "kyllä se onnistuu jos tarpeeksi yrittää" on aivan naurettavaa paskan länkytystä. Ihan hyviä lapsia kasvaa korvikkeellakin.

Ps. Söin yks päivä töissä makkaraa ja eräs tuohtunut asiakas tuli repimään sitä multa pois "nyt loppuu tuo suolan syöminen!". Olisinpa tajunnut sanoa jotain takas mutta jäin vaan vähän ällistyneenä taistelemaan iltapalaani takaisin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, missä sä oikein asut? Mä ostan ihan säännöllisesti lapselle korviketta kaupasta, ja ikinä ei oo kukaan tullut sanomaan mitään. Milloin suomalaiset ihmiset muka puhuu tuntemattomille?

Vierailija
4/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Se ei kuulu kenellekään imetetäänkö vai ei ja mistä syistä. Jollain ei ole rintoja, jonkun rinnoista vaan ei tule maitoa, jonkun vauva on allerginen äidinmaidolle liittymättä mitenkään siihen mitä äiti syö. Joku äiti joutuu syömään lääkkeitä joita ilman ei elä, mutta niiden kanssa ei saa imettää. Jonkun lapsella voi olla niin paha halkio ettei imetys onnistu. Joku äiti ei vaan halua imettää vaikka Se onnistuisikin ja sekin on oma valinta mihin liittyy monia tekijöitä. Missään näissä tapauksissa ei kuitenkaan auta Se tuntemattomien ihmisten halveksunta ja hössötys siinä asiassa

ap

Vierailija
5/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:34"]

Häh, missä sä oikein asut? Mä ostan ihan säännöllisesti lapselle korviketta kaupasta, ja ikinä ei oo kukaan tullut sanomaan mitään. Milloin suomalaiset ihmiset muka puhuu tuntemattomille?

[/quote]

Mä myös hämmästelen silloin tällöin näitä viestejä joissa kerrotaan, että ulkopuolinen on tullut neuvomaan missä tahansa lastenhoitoasiassa. 

Mulle ei ole koskaan kukaan tullut sanomaan, olen sitten imettänyt lasta, tai syöttänyt pullosta julkisella paikalla.

Vierailija
6/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

You go girl... Täällä ihan sama juttu. Tosin lapsia ei vielä ole, mutta tollastakin on tullut kaiken muun lisäksi murehdittua.

Vierailija
7/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä missä noita puuttuvia ihmisiä oikein on? Itse olen ruokkinut viisi muksua julkisestikin ja koskaan ei ole kommentteja tullut. Vain palstalla olen noihin puuttumisiin törmännyt, yksikään siskoni, ystäväni, tuttuni.. ei ole tuollaisia kokemuksia kertonut.

Kurjaahan se tietty sulle, jos sellaiata oikeesti tapahtuu.

Vierailija
8/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa voi ruokkia myös ihan luonnollisilla tuotteitta ilman keinotekoisia korvikkeita, jos ihmiset viitsisivät ottaa edes joskus asioista selvää ja palata hiukan sinne luonnollisemmalle tasolle ravinnon suhteen monet sairaudet olisivat historiaa. 

Ihan vaan pieni vinkki, vauva ei ole allerginen oman äidin maidolle. Kyllä se on ihan muu juttu, mutta lääkärit kun ei muuta osaa sanoa, kun eivät ole perehtyneet ravintotieteeseen, niin minkäs sille voi. Eivät he mitään jumalia ole.

Vierailija
9/9 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:24"]

Vauvaa voi ruokkia myös ihan luonnollisilla tuotteitta ilman keinotekoisia korvikkeita, jos ihmiset viitsisivät ottaa edes joskus asioista selvää ja palata hiukan sinne luonnollisemmalle tasolle ravinnon suhteen monet sairaudet olisivat historiaa. 

Ihan vaan pieni vinkki, vauva ei ole allerginen oman äidin maidolle. Kyllä se on ihan muu juttu, mutta lääkärit kun ei muuta osaa sanoa, kun eivät ole perehtyneet ravintotieteeseen, niin minkäs sille voi. Eivät he mitään jumalia ole.

[/quote]

Tämä oli osoitettu.. kenelle? Luitko ollenkaan ap:n kirjoitusta? Googlettamalla löydät varmasti tarinoita maitoallergisista (myös RINTAmaito) vauvoista sekä maidottomasta dieetistä, jos jotain kokemusta asiasta tarvitset.