Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttia vai ei?

Vierailija
12.12.2013 |

7kk ikäinen poikani ei syö tuttia. 2kk asti imeskeli silloin tällöin. Ei siis silloinkaan olisi minun mielestenä tarvinnut koko tuttia.. Nyt olen saanu ihmettelyjä ja ehkä jopa voisin sanoa moitteita kun en tätä tuttia hänelle anna..

Yöllä herää kolme kertaa syömään (kuulemma ei heräisi "niin montaa kertaa jos tutti olisi")

Sitten kun tutin annan meinaa tulla oksennus, on puruleluna tai ei kiinnosta laisinkaan..

Onko TUTTI nyt niin tärkeä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastailuistanne!

Vierailija
2/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta, joista kukaan ei ole syönyt tuttia. Ensimmäinen ei kelpuuttanut ei niin millään.Toiselle tarjosin pari kertaa, ei kelvannut ja tyydyin siihen. Kahdelle nuorimmalle en edes tarjonnut, sillä en nähnyt sille mitään tarvetta, kun mainiosti oltiin ilmankin pärjätty kahden ensimmäisen kanssa. 

Mitä tuttujen juttuja yöllä tutin tippumiseen heräävistä vauvoista ja vaikeista tutista vieroituksista olen kuunnellut, niin ihan hyvä ratkaisu on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:22"]

Mulla on neljä lasta, joista kukaan ei ole syönyt tuttia. Ensimmäinen ei kelpuuttanut ei niin millään.Toiselle tarjosin pari kertaa, ei kelvannut ja tyydyin siihen. Kahdelle nuorimmalle en edes tarjonnut, sillä en nähnyt sille mitään tarvetta, kun mainiosti oltiin ilmankin pärjätty kahden ensimmäisen kanssa. 

Mitä tuttujen juttuja yöllä tutin tippumiseen heräävistä vauvoista ja vaikeista tutista vieroituksista olen kuunnellut, niin ihan hyvä ratkaisu on ollut.

[/quote]

Mutta kaikilla se tuttihomma ei ole tuollaista. Ei meidän lapsi herännyt putoavaan tuttiin. Usein otin sen itse pois lapsen nukahdettua. Ja tutista vieroitus kävi niin, että mentiin isovanhemmille yökylään, mutta tutti unohtui kotiin. Lapsi ei edes itkenyt.

Vierailija
4/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella ei ollut tuttia. Toisella oli öisin ja päiväunilla puolivuotiaasta eteenpäin. Jätettiin pois vähän vajaa 2v. Hyvin meni, kun ymmärsi jo puhetta. Se vietiin Tiri-vauvalle.

Vierailija
5/7 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää noin vanhalle tuttia antaisi, varsinkaan kun ei näyttäisi kiinnostavan. Imemisen tarve vähenee jo hiljalleen, ja nyt kun jätät ilman tuttia, ei tarvitse erikseen alkaa vieroittamaan siitä.

Vierailija
6/7 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tutti tärkeä. Ihmiset vain ovat tottuneet siihen, että pikkuvauvat ovat koko ajan tutti suussa. Munkin vauvasta - jo isommasta - kommentoitiin monesti, että ei olla annettu vauvalle tuttia. No, oltiin annettu, mutta vauva söi sitä lähinnä nukkuessaan tai silloin, jos oli jostain syystä kurjaa.

Meillä vauva alkoi syödä tuttia vasta puolivuotiaana. Siihen asti tutti ei pysynyt suussa, kun joskus kokeiltiin. Otettiin tutti käyttöön, kun vauva alkoi heräillä kesken unien. Tutti oli ihan hyvä apu siihen.

Vierailija
7/7 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 lasta joista kukaan ei ole syönyt tuttia tarpeettomasti, alle vuoden ikäisenä tutti helposti pois. Tutti oli ihan lohduksi ja sylissä lisänä vierastaessa ja nukahtaessa. Kun nukahti niin otettiin tutti pois ja kun vieraan kohdatessa rentoutui niin tutti pois.

Meillä ei yksikään lapsi ole vaeltanut tuttien kanssa, tuo on ihan tarpeetonta.