Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, joka TYKKÄÄ käydä neuvolassa?

Vierailija
12.12.2013 |

Aina saa kuulla, kuinka TAAS joutuu neuvolaan ja sielä pitää istua ties kuinka ja kauan...?!?!?

Itse tykkään neuvolakäynneistä! On mukavaa jutella kaikista asioista, kuunnella pikkuisen sydänäänet ja saada koko ajan uutta tietoa :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun ulkomailla, joten neuvolaan ei ole tarvinnut tutustua. Olen kyllä tykännyt käydä raskauden aikana gynekologilla ja lasten kanssa lastenlääkärillä.

Vierailija
2/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:03"]

Minä asun ulkomailla, joten neuvolaan ei ole tarvinnut tutustua. Olen kyllä tykännyt käydä raskauden aikana gynekologilla ja lasten kanssa lastenlääkärillä.

[/quote]

Tarvinnut? Pidätkö tosiaan neuvolajärjestelmää noin negatiivisena ilman omaa kokemusta?

Minäkin olen tykännyt käydä neuvolassa. Johtuu kaiketi paljon siitä, että lasten kanssa ei ole ollut ongelmia ja on saaneet paljon kehuja. Lapsetkin mielellään menevät neuvolaan kun tykkäävät niistä tehtävistä. Lukuunottamatta ehkä vierastuskautta noin 1v iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on mukavaa käydä neuvolassa. Meillä on parin kunnan kanssa terveyskeskuksen yhteishoitoalue, joten edellisraskaudessa mulle sattui naapurikunnan terkka. Hänkin oli ihan ok, mutta meidän oman kaupungin terkka on ihan huippu! Naapurikunnan TH kävi vain kerran viikossa, joten mulle sattui onneksi sen varsinaisen TH:nkin vastaanottoja. 

Nyt toisessa raskaudessa mulla on tuo oman kaupunkimme terkka, ja se on kyllä kvia juttu. Äitiysneuvolan terkkari on myös tosi kiva ja neuvolassa käyminen positiivinen kokemus.

Vierailija
4/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta alussa raskaa na, mutta ehtinyt vuotojen ja muun vuoksi käydä jo monta kertaa sekä neuvolassa että ultrassa. Ihanasti olen saanut tukea vahinkoraskaudessa, joka aluksi oli aikamoinen järkytys (olimme juuri eronneet ja koko raskaus tuli todella yllärinä). Neuvolassa asiointi auttoi tosi paljon kaikkiin ahdistukseen, sekä realisoi ajatusta että olen oikeasti raskaana.

Vierailija
5/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tykkää. On sen verran huonoja kokemuksia neuvolan terveydenhoitajasta, että harkitsen skippaavani neuvolakäynnit tämän raskauden aikana lähes kokonaan. Sen yhden käynnin voin tehdä yksityisellä, jonka perusteella Kela tekee äitiysrahapäätöksen.

Kun luottamus menee, se sitten menee.

Vierailija
6/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan neuvoloissa tykkää käydä ne, jotka rakastavat jauhaa siitä omasta lapsestaan, perheestään, äitiydestä, pastellisävyisestä vauvaunelmasta ja janoavat tietoa, koska haluavat suorittaa äitiydessään kaiken täydellisesti. Samat ihmiset rakastaa niitä lehdyköitä sun muita, niistä kun saa asiantuntijalausuntoja ja itsevarmuutta äitinä, että jos menee opusten mukaan niin on varmaan hyvä äiti. Ja samoilla ihmisillä tuntuu olevan vaikutelma, että neuvolantäti on ihan ihana kun se on niiiiiin kiinnostunut meidän kullannupusta... Näinköhän on ;-)?

Itse en tykkää käydä neuvolassa kun se on mielestäni sellaista tyhjänjauhamista ja lirkuttelua, että miten kivasti kaikki menee. En ole yhtään sellaista tietoa tai vinkkiä sieltä saanut mitä en olisi itse jo järkeillyt maalaisjärjellä taikka sitten osannut googlettaa. Mittaukset on ihan kivoja, näkee miten vauva/lapsi kasvaa.

Vierailija
7/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä neuvolakäynnit ovat olleet ihan OK. Espoossa ei tarvitse raskaanakaan liian usein käydä. Lapsen kasvua ja kehitystä on ihan mielekästä seurata. Kaksi kertaa vuodessa sinne nyt pitää mennä, kunnes 2018 on lapset koulussa.

Vierailija
8/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti oli hyvä, kun käyntejä oli kerran kuussa. 9 kuukauden iästä lähtien on harvemmin, ja nytpä ei sitten tiedetä mitä meidän vauvan pitäisi osata ja mitä pitäisi "opettaa". Tipahdettiin siis kärryiltä. Nyt on niin harvoin käyntejä, ettei muista mitä piti kysyä, eikä aika riitä. No, kasvakoon sitten pellossa.

Vierailija
9/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään nykyään, kun siellä käy lapsen kanssa kerran vuodessa. Ei kestä kauan eikä minulta kysellä juuri mitään, lapsi kun osaa itse kertoa mitä osaa ja mitä syö. Äitiysneuvolassa piti mielestäni käydä liian usein ja kaikenlaista turhaa lappusta täyteltiin, nykyisin sitä käyntitiheyttä onkin sopivasti harvennettu. Pari mukavaa terveydenhoitajaa on osunut kohdalle ja heidän kanssaan ei tarvinnut onneksi jauhaa tyhjää tai pitkittää käyntejä turhaan. Loppuraskaus oli kesälomakaudella ja se parin viimeisen kerran fossiili oli juuri sitä tyyppiä, jota täälläkin on usein haukuttu, nostaa niskakarvat vieläkin pystyyn.

Vierailija
10/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, lapsi tosin jo syntynyt. Meillä lisäksi maailman ihanin neuvolantäti!

Vierailija
11/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina tykännyt kaikissa raskauksissa sekä sen jälkeen lastenneuvoloissa.

Mitä inhoamista neuvolakäynneissä on sitä en ole ymmärtänyt koskaan.

kolmen äiti

Vierailija
12/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kans ihan hurjasti!

Ehkä sekin on yksi syy kun ei hirveesti ole tuttuja samassa tilanteessa, niin pääsee juttelemaan ainankin jonkun kanssa joka tietää asioista.

Neuvolassa ON kivaa! :)

Vierailija
13/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään myös, etenkin nyt ootan neuvolakäyntejä innolla kun vaihtui neukkutäti entistä ihanampaan :) 

Siellä myös saa höpöttää vauvajuttuja ihan luvan kanssa, kaikki tutut kun ei niitä jaksa kuunnella.. 

Vierailija
14/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka on pitänyt neuvolakäynneistä. Harmi, että pian ovat ohitse, kun nuorinkin lapsi täyttää kuusi vuodenvaihteen jälkeen.

Vierailija
15/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusa oli kanssa mukava käydä neuvolassa, pyysin saada väliaikojakin. Ehdotettiin kuukauden päähän, sanoin, että jos käy tulisin jo 1½ viikon päästä, aina kävi

Vierailija
16/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tykkäsin käydä lapsen kanssa neuvolassa :D

Vierailija
17/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika paljon riippuu neuvolasta. Meidän neuvola on lievästi sanottuna ruuhkainen. Ajat ovat aina myöhässä, kunnes jostain laukkoo kalpea stressaantunut terkka, josta näkee että tämä tyyppi ei ole pitänyt koko päivänä kunnon taukoa ja tyyppi tarvitsisi kipeästi nestettä ja jotain syötävää. Melkein joka kerta terkka on vieläpä eri ihminen, joku sijainen tai sijaisen sijainen. Kun näistä lähtökohdista lähdetään, niin homma menee niin että vikkelästi puntarille, sitten mitataan ja se on moikka! Minä ainakin koen, että koska meillä ei ole mitään suurempia ongelmia, teen palveluksen terkalle ja meille kaikille, että suoriudutaan siltä pois mahdollisimman nopeasti. Eikä mua huvita tuntemattomalle ihmiselle kertoa mitään ylimääräistä, en oikein tajua sen pointtia.

Jos terkka on tuttu ja tilanne kiireetön, niin mikäpä siinä ettei noista käynneistä vois tykätäkin.

Vierailija
18/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ja harmittaa kun kuopuksen kanssa neuvolakäynnit on harvenneet.

Esikon kanssa oli neuvolakäyntejä paljon useammin :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi