Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettaja mielestäsi epäuskottava, jos käyttää FARKKUJA?

Vierailija
01.10.2020 |

Minulle sanottiin, että kun tapaa oppilaiden vanhempia, ei ehkä kannata farkkuja käyttää. Että joidenkin ihmisten mielestä opettaja ei ota työtään vakavasti, jos on farkut jalassa.

Mitä ihmettä? Jakkupukuunko pitäisi pukeutua? Mikä vika farkuissa? Onko Marimekon halattikolttu uskottavampi opettajan asu?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki aikuiset käyttävät farkkuja. Opettajalla siisti paita ja tummat farkut, ei mitään ongelmaa. Paitsi tietenkin, jos esimies kieltää jostain syystä.

Vierailija
2/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla tulee olla työasuna Munsalan kansallispuku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle noin sanoi? Muut opettajatko? Farkuthan on ihan perusvaate. Mutta jos olet kuvisope, silloin odotetaan kyllä jotain räväkämpää ja värikkäämpää. Tai kokomustaa.

Vierailija
4/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko silloin töissä vai vapaa-ajalla, hmmm...

Vierailija
5/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinulle noin sanoi? Muut opettajatko? Farkuthan on ihan perusvaate. Mutta jos olet kuvisope, silloin odotetaan kyllä jotain räväkämpää ja värikkäämpää. Tai kokomustaa.

Rehtori. Olen luokanopettaja.

Vierailija
6/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ois kyllä hieno, jos omistaisin sellaisen.

Vierailija
7/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki aikuiset käyttävät farkkuja. Opettajalla siisti paita ja tummat farkut, ei mitään ongelmaa. Paitsi tietenkin, jos esimies kieltää jostain syystä.

Ei kielletty farkkuja, sanottiin vaan, että joidenkin oppilaiden vanhemmat ei tykkää, jos opettajalla farkut. Olin ihan että täh.

Vierailija
8/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikutusta uskottavuuteen.

Vierailija
9/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vanhempana olen lähes aina farkuissa, paitsi juhlissa tai jossain edustustilaisuuksissa.

Vierailija
10/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä, silläkin oli farkut!

Kääk!

Vierailija
11/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tyylistäkin. Jos on niin matalavyötäröiset että stringit vilkkuu ja paitana napapaita, niin juu ei. Meidän työpaikalla yksi opettajista ei todellakaan ymmärtänyt mitä vikaa on opettaa paidassa, jossa näkyy koko rintavako ja tissit melkein pulpahtaa esiin kumartuessa. Myös minishortseja näkyy jonkun verran opeilla. Itse toivoisin että opettajat näyttäisivät siinä mielessä esimerkkiä nuorille että osaava ja ammattitaitoinen sekä nätti voi olla ilman että esittelee paljasta pintaakin.

Minulla on usein mahd. mukavat vaatteet, eli paljon sukkahousuja ja mekkoja, vähintään polven alapuolelle ulottuvia. Päivästä riippuen joko vähän hienompia tai sitten jos on jotain missä tarvitsee enemmän liikkua, juurikin niitä isoja kolttuja (joita tosin välttelen yleensä).

Vierailija
12/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajat käytti farkkuja jo 30 vuotta sitten, omana kouluaikanani. Lukiossa yksi miesopettaja sai meiltä tytöiltä lempinimenkin "farkkupeppu". Oli aina mukava näky, kun kirjoitti jotain liitutaululle :)

Vierailija
13/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voisi tehdä ap:lle Munsalan kansallispuvun?

Vierailija
14/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkärissä, silläkin oli farkut!

Kääk!

Valelääkäri!

Vierailija
15/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voisi tehdä ap:lle Munsalan kansallispuvun?

Kansallispuku maksaa tuhansia euroja. Ei niitä osteta opettajan palkalla.

Vierailija
16/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehtori. Olen luokanopettaja.

No rehtori on esimies, jotein sinun täytyy totella.

Vierailija
17/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin äärimmäisen harvoin, kun olen parinkymmenen vuoden työelämässä oloni aikana kohdannut tilanteen, jossa suomalainen esimies huomauttaa alaiselleen pukeutumisesta, olen tullut siihen tulokseen että ihan aiheesta on sanottu. On äärimmäisen harvinaista, että näin tehdään. Suomessa ollaan muutenkin hyvin hälläväliä-asenteellisia pukeutumisen suhteen, ja kynnys puuttua siihen suoraan on todella korkea.

Ottaisin siis neuvosta vaarin, jos esimies on sellaisen antanut. Katsoisin peiliin muutenkin kriittisesti. Et voi kuin voittaa tekemällä niin.

Vierailija
18/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On farkkuja ja on farkkuja. Revityt ja valkopestyt pillifarkut ovat eri asia kuin suorat tummat farkut.

Vierailija
19/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tätä farkkujuttua ei sanottu minulle yksin vaan kaikille opettajille. Itse käytän siistejä, tummia farkkuja, ja ihan normaaleja paitoja, joskus polviin ulottuvaa hametta tai mekkoa. En pukeudu paljastavasti.

Vierailija
20/34 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenkymmenen vuoden opekokemuksella voin todeta, että siistit, asialliset farkut ovat ihan tavanomainen opettajan työvaate. Koskaan ei ole tullut mieleen, että sillä olisi mitään tekemistä uskottavuuden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan