En voi vaihtaa työpaikkaa koska en saa samaa palkaa mistään muualta.
Ottaa päähän niin vietävästi. Vastaavanlaisesta työstä maksetaan melkein 1000 euroa alempaa palkkaa. Haukkukaa vaan kuntaa ja palkkausta, mutta totta on, että vastaavaa duunia yksityisellä maksetaan melkein 1000 euroa alempaa palkkaa.
Ei voi siis vaihtaa. Pakko vaan kärsiä.
Kommentit (11)
Jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolensa. Itelläni on ihan sama juttu, siirryin yksityiseltä julkiselle sektorille ja tämä työ on ihan paskaa ja huonosti organisoitua, mutta loma- ja muut edut ja palkka on niin paljon paremmat kuin yksityisellä että olen päättänyt nyt lusia tämän läpi. Hyvää on tietysti sekin, että käytännössä tätä duunipaikkaa on ihan mahdoton menettää verrattuna siihen tilanteeseen, että yksityisellä puolella alkaa joka viikko yt-kierros jossakin päin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:49"]
Ottaa päähän niin vietävästi. Vastaavanlaisesta työstä maksetaan melkein 1000 euroa alempaa palkkaa. Haukkukaa vaan kuntaa ja palkkausta, mutta totta on, että vastaavaa duunia yksityisellä maksetaan melkein 1000 euroa alempaa palkkaa.
Ei voi siis vaihtaa. Pakko vaan kärsiä.
[/quote]
Yrittäjä voi maksaa itselleen niin suurta palkkaa kuin perse kestää. Perusta firma ja palkkaa 10 duunaria tekemään samaa hommaa kuin nyt itse teet ja voit maksella itsellesi jo ihan ok liksaa.
Sellaista firmaa jossa olen töissä ei ihan noin vaan perusteta. Olen miettinyt pääni puhki minkälaisen firman voisi perustaa, mutta en vaan keksi mitään sellaista joka pysyisi pinnalla vielä vuoden päästä.
Tää on siis hanurista koko touhu.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:05"]
Sellaista firmaa jossa olen töissä ei ihan noin vaan perusteta. Olen miettinyt pääni puhki minkälaisen firman voisi perustaa, mutta en vaan keksi mitään sellaista joka pysyisi pinnalla vielä vuoden päästä.
Tää on siis hanurista koko touhu.
Ap
[/quote]
Perusta sellainen, että voit myydä palvelusi julkiselle puolelle. Mun yks sukulainen teki niin. Teki ennen samaa hommaa kunnan palveluksessa, mutta leipääntyi siihen ja tavallaan ulkoisti itsensä ja nyt kunta ostaa häneltä samoja palveluja kuin hän teki aikoinaan kunnan virkamiehenä. Tosin hinta on paljon korkeampi nyt kunnalle ja lisäksi sukulainen saa tietysti muitakin toimeksiantoja. Kuntien hitti on nyt yksityistäminen ja ulkoistaminen ja ne jotka, ovat nyt asialla, voivat tienata kunnilta hyvät rahat.
Mulla oli sama ongelma mutta huomasin että kun palkka on 7500e ei sillä käteenjäävän rahan kannalta ole merkitystä vaikka brutto olisi 6500e. Onneksi vaihdoin!
Palkka on ainoa kriteeri ja oma hyvinvointi ja jaksaminen ei vaikuta valintoihin? Lopeta valitus ja nauti palkastasi, jos se on elämän tärkein asia.
On hälyttävää, että kunnat maksaa noin paljon enemmän. Yritys maksaa sen verran palkkaa, mikä on työsi arvo yritykselle. Eli mitä työsi firmalle tuottaa. Oikeasti tekemäsi työ ei siis ole niin tuottavaa, kuin millaista palkkaa siitä kunnalta saat.
Voit onnitella itseäsi. Olet osaltasi viemässä Suomea perikatoon ja kasvattamassa julkisen talouden velkaa.
Ja sinä, joka ehdotit, että perusta firma ja myy osaamisesi kunnalle. Kunnilla on velvollisuus kilpailuttaa. Sinulla menee hyvin niin kauan, kuin olet markkinoiden halvin. Kun jostain löytyy virolainen vuokratyöntekijä, jonka työpanoksen kansainvälisen sijoituspuljun omistama Man-saarelle rekisteröity firma myy kunnalle 1/3 siitä hinnasta, jolla sinä sen teet, niin siinäpä sitten riekut.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:52"]
On hälyttävää, että kunnat maksaa noin paljon enemmän. Yritys maksaa sen verran palkkaa, mikä on työsi arvo yritykselle. Eli mitä työsi firmalle tuottaa. Oikeasti tekemäsi työ ei siis ole niin tuottavaa, kuin millaista palkkaa siitä kunnalta saat.
Voit onnitella itseäsi. Olet osaltasi viemässä Suomea perikatoon ja kasvattamassa julkisen talouden velkaa.
Ja sinä, joka ehdotit, että perusta firma ja myy osaamisesi kunnalle. Kunnilla on velvollisuus kilpailuttaa. Sinulla menee hyvin niin kauan, kuin olet markkinoiden halvin. Kun jostain löytyy virolainen vuokratyöntekijä, jonka työpanoksen kansainvälisen sijoituspuljun omistama Man-saarelle rekisteröity firma myy kunnalle 1/3 siitä hinnasta, jolla sinä sen teet, niin siinäpä sitten riekut.
[/quote]
Kilpailutusvelvollisuus ei koske tietyn summa alle jääviä hankkeita. Se raja on aika korkea nykyisin, melkein 60 000 euroa. Monissa pikkukunnissa nuo kilpailutukset hoidetaan jo lähtökohtaisesti niin, että ilmoitus pistetään pienellä jonnekin rajoitettuun jakeluun niin että vain etukäteen valitut ne löytää mutta muodollinen lain kirjain täyttyy. Tätä tapahtuu todella paljon ja moni asia järjestyy alihankkijoiden kanssa näin. Moni kunnan virkamies on pikkukunnissa sekä kunnan palkkalistoilla että tuottaa oman firmansa kautta palveluita, joita kunta sitten ostaa. Tämä on ihan tavallista. Periaatteessa ok, parempi että raha kiertää Suomessa kuin Viroon.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:51"]
Jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolensa. Itelläni on ihan sama juttu, siirryin yksityiseltä julkiselle sektorille ja tämä työ on ihan paskaa ja huonosti organisoitua, mutta loma- ja muut edut ja palkka on niin paljon paremmat kuin yksityisellä että olen päättänyt nyt lusia tämän läpi. Hyvää on tietysti sekin, että käytännössä tätä duunipaikkaa on ihan mahdoton menettää verrattuna siihen tilanteeseen, että yksityisellä puolella alkaa joka viikko yt-kierros jossakin päin.
[/quote]
Kun taloustilanne on se mikä on, kyllä sillä on yhä enemmän vaikutusta myös kuntapuolella.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:51"]
[/quote]
Kun taloustilanne on se mikä on, kyllä sillä on yhä enemmän vaikutusta myös kuntapuolella.
[/quote]
NIMENOMAAN NÄMÄ ISOPALKKAISET TYYPIT ULOS KUNNISTA JOTKA EI TEE OIKEASTAAN MITÄÄN TUOTTAVAA! TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN MITEN TURHA KOKO JULKINEN SEKTORI ON. PALKAT JÄRKYTTÄVÄN ISOT ETUINEEN, HUIJAAMISTA JA KEPULOINTIA JA ME MAKSETAAN TÄÄ KAIKKI!
mulla sama juttu. ja vaikka vaihtaisin talon sisällä, liksa olis sama. toisaalta, ei ole mitään syytä vaihtaa. vielä 10 v ja sitten muhkealle eläkkeelle.