Pitääkö mennä lääkäriin?
tulin 3 vkoa sitten kipeäksi tavalliseen nuhakuumeeseen, olin kuumeessa (kuitenkin alle 38.5) pari päivää. Kuume lakkasi, mutta kova yskä jäi vaivaamaan hieman yli viikoksi. Yskin niin kovasti, että oksennus tuli suuhun. Lisäksi oli kovat lihassäryt.
nyt 2vkoa yskän loppumisen jälkeen tulin taas nuhakuumeeseen. Olen ollut nyt kaksi päivää kuumeessa ja yskä on samanlainen kuin viimeksi. lisäksi pää on kipeä, lihaskramppeja tulee usein jalkoihin ja huimaa.
olen 20-vuotias ja viisaudenhampaat on puhkeamassa, voiko tämä kaikki johtua vain siitä? Kannattaako odotella muutama päivä vai mennä lääkäriin? Onko normaalia tulla näin usein nuhakuumeeseen?
Kommentit (7)
Huimaus ei siis ole kovin häiritsevää. Mutta tänään taas olo on jo parempi, vaikka yskä on pysynyt ja nokka vuotaa..
Kävisin lääkärissä, tuo voi olla alun perin virustauti, mutta pitkittyessään siihen usein liittyy myös bakteerit taudinaiheuttajina, jolloin antibiootit saattaisivat auttaa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:13"]
Huimaus ei siis ole kovin häiritsevää. Mutta tänään taas olo on jo parempi, vaikka yskä on pysynyt ja nokka vuotaa..
[/quote]
No odottele huomiseen ja mene sitten jos ei ole jo parempi :) Jos ei ole korkeaa kuumetta tai repivää pääkipua niin eipä silloin pitäisi olla hätää.
Itseäni vaan harmittaa/huolestuttaa se että olin kaksi viikoa terveenä ja sitten taas sama juttu. Itse olen luullut että kun on kipeä ja paranee niin ei pitäisi noin nopeasti tulla uudeleen kipeäksi
Testaapa huviksesi, miltä tuntuu, kun kumarrut oikein kunnolla pää alaspäin. Tuntuuko poskionteloissa tykytystä ja täyttävää tunnetta. Jos näin on, saattaa sinulla olla poskiontelotulehdus ja siihen kyllä kannattaa hakea lääkkeet.
Vauvoilla on hammaskuumetta, mutta ei kai sentään aikuisilla!
Itse menisin lääkäriin. Menin samankaltaisessa tilanteessa ja oli tulehdus sekä keuhkoputkissa että poskionteloissa.
Kannattaa käydä, voi olla levinnyt poskionteloihin kun huimaa. Voi tietenkin olla vaan huonoa tuuria ja kaksi ärhäkkää virusta peräkkäin. Ei viisaudenhampaat tee minusta tuollaista.