Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehduksen ainoana oireena kuume?

Vierailija
11.12.2013 |

Kuumemittaria minulla ei ole, mutta selvästi on lämpöä, itsearvioiden alle 38 kuitenkin.

Muita oireita vti:stä ei ole, mutta virtsanäytteessä proteiinit koholla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mulla on ollut monta kertaa ja ei ollut kuumetta eikä edes lämpöä. Ainoana oireena vaan kirvely joka paheni virtsatessa.

Vierailija
2/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ollut vain kerran, silloin tosin ihan selkeät oireet ja lääkitys käyttöön jo samana päivänä.

Siksi mietinkin, voisiko se olla näin vähäoireinenkin... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vti oireilee kuumella, Se on ns oireeton vti, eli on jo munuaisaltaan Tulehdus. Voidaan hoitaa ainoastaan suonensisäisesti antibiooteilla. Jos et heti välittömästi hakeudu hoitoon, niin munuaisvaurion riski suuri. En halua pelotella, mutta kokemusta on omasta ja tyttärieni puolesta. Enää ei karpalomehut tuossa vaiheessa auta. Mars lääkäriin!!!

Vierailija
4/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini virtsassa ei ole merkki tulehduksesta.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00061

Jos itse stiksasit niin se ei ole kovinkaan luotettava.

Vierailija
5/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:43"]

Jos vti oireilee kuumella, Se on ns oireeton vti, eli on jo munuaisaltaan Tulehdus. Voidaan hoitaa ainoastaan suonensisäisesti antibiooteilla. Jos et heti välittömästi hakeudu hoitoon, niin munuaisvaurion riski suuri. En halua pelotella, mutta kokemusta on omasta ja tyttärieni puolesta. Enää ei karpalomehut tuossa vaiheessa auta. Mars lääkäriin!!!

[/quote]

Näin minäkin luulisin.. Normaalisti siinä tulee vain kirvelyä.

Vierailija
6/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran munuaisaltaan tulehdus (virtsatieinfektiosta saanut alkunsa), ainoa oire oli kuume ja niskajäykkyys. Ei mitään kirvelyä virtsatessa, jatkuvaa vessahätää tms. Lääkärissä epäilivät aivokalvontulehdusta, mutta sairaalassa selvisi syyn olevan tuo munuaisaltaan tulehdus. Kuumetta oli 39,7°C.

Vierailija
7/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tietenkin ihan joku muukin tulehdustila. Mene lääkäriin ainakin otattamaan crp.

Vierailija
8/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:44"]Proteiini virtsassa ei ole merkki tulehduksesta.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00061

Jos itse stiksasit niin se ei ole kovinkaan luotettava.

[/quote]

Kiitos linkistä! En näistä itse ole ihan perillä. Tätä vti:tä proteiinin perusteella ehdotti ja epäili sairaanhoitaja, sillä tiedolla minäkin siis olin.

Olen toki menossa virtsanäytteen uudelleen antamaan, mutta näin yöaikaan ajattelin kysyä täältä. Lämpöä tosiaan omien tuntemusten perusteella maksimissaan 38, veikkaisin 37,5 tai vastaavaa, eli aika matalaa kyllä. Ap

Vierailija
9/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisella kuumetta ilman flunssaa, niin heti päivystykseen!

Vierailija
10/12 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko virtsasi pahalta? VTI:n aiheuttaa monesti kolibakteeri, joka tekee virtsasta pahanhajuisen. Yksi labraihminen sanoi, että tunnistaa vti:n yleensä jo näytepurkin avaamalla pelkästä hajusta. 

Vti voi olla oireeton. Minullakin oli (haju virtsassa oli ollut, mutten ollut sitä noteerannut tai tunnistanut oireeksi), kunnes johti munuaistulehdukseen. Oireena ruokahaluttomuus, etova olo, korkea kuume ja koputtaessa selkää aristi. Hoitona suonensisäinen antibiootti tiputuksessa muutaman päivän ajan.

Vierailija
11/12 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:55"]

Jos aikuisella kuumetta ilman flunssaa, niin heti päivystykseen!

[/quote]

Miksi?

Vierailija
12/12 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään hajua, toisaalta en tiedä olisinko moista edes huomioinut - kiinnitän huomiota ensi vessakäynnillä siis :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän