Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sossussa yhtään katsota, KELLE niitä joululahjakortteja jaetaan?

Vierailija
11.12.2013 |

Eikö niitä pitäisi jakaa HEIKOMPIOSAISILLE, köyhille?

Yksikin tuttu saa. Kumma kyllä lapsensa kulkevat helvetin kalliissa uusissa vaatteissa.

MILLÄ perusteella noita jaetaan? Eikö ne yhtään tarkista taustoja?

Ei. En koe tarvitsevani perheelleni. Pärjäämme kyllä vaikka matalapalkkaisia molemmat mieheni kanssa olemmekin.

Ihmetyttää vaan suuresti että menee ihan hukkaan tuo jutun idea, kun kelle vaan annetaan kyseisiä lahjoja :/.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä nää pitäis lasten vaatteiden perusteella jakaa. Sossun pitäis tarkistaa kaikkien vaatekaapit, ennenkuin tekevät mitään päätöksiä.

Vierailija
2/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän sosiaalitoimistossa (ei mikään pikkukunta vaan yksi suurimmista kaupungeista) vastattiin suoraan et lahjakortit menevät samoille perheille kuin aiemminkin, uusille kortteja ei riitä jaettavaksi. Tuli oikeasti paha mieli kun rahat on sairastumisen takia tosi tiukilla. No olen yrittänyt säästää ihan kaikessa, jotta molemmat lapset saisivat edes yhden lahjan. Jouluruokiin ei hirveästi rahaa mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain vauvaperheille?

Oon koko syksyn sairastanut ja minimitulot.

Eräs tuttu kahlaa kaikki paikat läpi.

Netin, ym.

Minä en kehtaa.

Vierailija
4/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhtenä vuonna ja oli kassalla ihmettelemistä kub ostin poroa melkein koko rahalla:-) Varmaan pääsi juoruamaan siitä. Poroa ostin pakastimeen allergiselle lapselleni. Se oli ainoa liha joka kävi. Saipa lapsi pitkän aikaa syödä kunnolla. Kukaan muu perheestä ei sitä saanut syödäkseen. Sen verran kalliiksi vedätettyä lihaa se on. Mutta osaan kuvitella miltä näyttää kun ostaa "köyhäinavulla" poronlihaa.

Vierailija
5/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha se on lapsen vaatteita syödä. Mistä tiedät, että vanhemmat ovat ostaneet ne kadehtimasi vaatteet itse lapsilleen, useimmilla lapsilla on isovanhemmat, kummit tai muita läheisiä, joilta voivat saada järkeviäkin lahjoja.

Vierailija
6/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulot ei sitten merkkaa mitään?

Vierailija
7/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:48"]

[/quote]

Voihan lastensuojelun asiakkaalla olla vaikka kuinka hyvät tulot...

Vierailija
8/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:48"]

[/quote]

Voihan lastensuojelun asiakkaalla olla vaikka kuinka hyvät tulot...

[/quote]

Juupa juu.

Vierailija
9/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kahtena vuotena sossusta tuollaista ruokalahjakorttia kysynyt, ihan turhaan.

Nyt en viitsinyt edes perään kysellä kun nuo kaksi edellistäkin kertaa tuntuivat niin nöyryyttäviltä.

Olen työtön, neljän lapsen yh äiti. Saan sossusta apua sähkölaskuihin, lääkärikuluihin ja kerran kuussa 90€ toimeentulotukea, näistä olen niin kiitollinen ja toivon että voin osaltani joskus tulevaisuudessa auttaa jotain toista jollain tavalla, niin rahallisesti kuin sitten vaikka auttamalla ihan arkisissa asioissa.

Olisi vain niin ihanaa edes kerran vuodessa käydä kaupassa niin ettei tarvitse sentilleen laskea mitä voi ostaa ja metsästää niitä punaisia ale tarroja.

Vierailija
10/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat puhua meistä?

Löysin juuri lapselleni laadukkaat ulkovaatteet alerekistä 20€ tarjouslapulla, alkuperäinen hinta 130€. :)

Ja saatiin silti se lahjakortti.

Vierailija
11/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä. Ennen taisteltiin köyhyyttä vastaan, nykyään köyhiä vastaan. Köyhät ne ovatkin niitä pahimpia riistäjiä ja köyhienapua katehditaan.

Juoskaa keskiluokkaiset kermaperseet kilvan Hurstin Köyhien Jouluun jo nyt jonottamaan, ettei syrjäytyneet syö ihan kaikkea ja vie just teidän nokan edestä sitä viimeistä s-marketin lahjoittamaa kuivaa joulutorttua. Ai niin, mut ettehän te itse tarvihe, työ seleviitte kyllä ihan itekin, mut kauhesti se teitä silleen niinku mietityttää...

Vierailija
12/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 15:55"]Mä olen itse kahtena vuotena sossusta tuollaista ruokalahjakorttia kysynyt, ihan turhaan.

Nyt en viitsinyt edes perään kysellä kun nuo kaksi edellistäkin kertaa tuntuivat niin nöyryyttäviltä.

Olen työtön, neljän lapsen yh äiti. Saan sossusta apua sähkölaskuihin, lääkärikuluihin ja kerran kuussa 90€ toimeentulotukea, näistä olen niin kiitollinen ja toivon että voin osaltani joskus tulevaisuudessa auttaa jotain toista jollain tavalla, niin rahallisesti kuin sitten vaikka auttamalla ihan arkisissa asioissa.

Olisi vain niin ihanaa edes kerran vuodessa käydä kaupassa niin ettei tarvitse sentilleen laskea mitä voi ostaa ja metsästää niitä punaisia ale tarroja.

[/quote]

Ne kortit kun annetaan samoille..vai? En ymmärrä.

Vierailija
13/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös nyt keskimäärin sosiaalitoimiston asiakkailla aika huonosti mene ap? Tai siis kyllä sellaisen avunsaajalla on suurempi tarve kuin tavallisella työssäkäyvällä perheellä.

Vierailija
14/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tajua, miksi sossun asiakas saa lähes automaattisesti noita lahjoja ym. mutta jos yrittää sinnitellä Kelan rahoilla ilman sossua (vaikka olisi siihen oikeutettu), ketään ei kiinnosta. Neuvolassa purin huoliani moneen otteeseen rahahuolien vuoksi, empaattinen terkkari kuunteli kyllä ja harmitteli. Emme me mitään lahjakorttia tms. saaneet. Sen sijaan kaverini, jolla jää meitä ENEMMÄN käteen kuussa + käy sossussa, sai samalta neuvolaterkkarilta lahjakortin jouluruokiin (70€) sekä lapsilleen joululahjat!

Vierailija
15/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:47"]

Sitä en tajua, miksi sossun asiakas saa lähes automaattisesti noita lahjoja ym. mutta jos yrittää sinnitellä Kelan rahoilla ilman sossua (vaikka olisi siihen oikeutettu), ketään ei kiinnosta. Neuvolassa purin huoliani moneen otteeseen rahahuolien vuoksi, empaattinen terkkari kuunteli kyllä ja harmitteli. Emme me mitään lahjakorttia tms. saaneet. Sen sijaan kaverini, jolla jää meitä ENEMMÄN käteen kuussa + käy sossussa, sai samalta neuvolaterkkarilta lahjakortin jouluruokiin (70€) sekä lapsilleen joululahjat!

[/quote]

Minä esittäisin terkalle asian niin että alottaisin sanomalla että : En halua asettaa sinua epämukavaan tilanteeseen koska sinulla on salassapito ja vaitiolo velvollisuus mutta kaverini se ja se sai sinulta lahjakortin ym ja kertoisin tulot ja muut ym seikat ja kysyisin valvooko kukaan näitä jakeluita ? Kenelle voi tällaisesta väärinkohtelusta valittaa ? Osastonhoitajalle vai kenelle ? Kysyisin voidaanko uudelleen arvioida perheemme tarvetta kyseisille korteille lahjoille ym.

Vierailija
16/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:14"]

Ryhtykäämme maajusseiksi. Rahaa tulee.

[/quote]

Olipa surkea heitto.

Vierailija
17/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:14"]

[/quote]

Olipa surkea heitto.

[/quote]

Et ymmärrä huumoria.

Vierailija
18/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekkin tuli yllätyksenä sossusta tuo lahjakortti. Tuli lastensuojelun puolelta, oltiin aiemmin tänä vuonna tekemisissä, kuitenkaan ei ollut tarvetta lastensuojelun asiakkuuteen.

Töissä käydään, tosin todella pienellä palkalla, mies tienaa netto 1200e/kk, minä 900e/kk.

Vierailija
19/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on MLL lahjakortti, seurakunnan diakoni soitti ja kysyi haluammeko että ehdottavat kortin saajaksi. Kortin sai hakea sosiaalitoimiston neuvonnasta. Olen tosi kiitollinen kortista, arvoltaan 70 euroa.

Olen yh, isä ei osallistu lasten elämään. Työttömänä olen ollut syksyn.

Vierailija
20/47 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:14"]

[/quote]

Olipa surkea heitto.

[/quote]

Et ymmärrä huumoria.

[/quote]

En ilmeisesti. Se olikin huono heitto minun mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi