Olen tehnyt töissä ison mokan - paniikki
Yksi asia, joka minun olisi pitänyt huomata ja ottaa huomioon päätöksenteossa oli jäänyt huomaamatta. :( Seurauksena tehtiin päätöksiä, jotka voivat tulla kalliiksi. Ei, kukaan ei kuole tai vammaudu tai mitään, mutta mua ahdistaa ja pelkään, että saan kenkää. Luonteeltani olen vielä perfektionisti ja soimaan itseäni jo ihan muutenkin.
Tekisi mieli mennä "tunnustamaan" ja liputtaa asia esimiehelle asap. Toisaalta olisi varmaan fiksumpaa arvioida ensin tyynesti mitä tapoja tilannetta on lähestyä, ja miettiä vähän sen "markkinointiakin", eihän kukaan mieskollegakaan koskaan tunnusta omia virheitään ainakaan suoraan. Esimieskään ei ole mikään empaattisin, ja minulla on tunne, etten ole hänen suosikkilistalla muutenkaan.
Miten olette tsempanneet itseänne vastaavissa tilanteissa?
Kommentit (14)
Päätös on nyt tehty ja sen kanssa eletään. Ikinä ei missään päätöksissä pystytä ottamaan huomioon kaikkia seikkoja.
Sinuna nukkuisin yön yli, keskittyisin muihin hommiin ja antaisin asian olla. Käy läpi omat matskut, jotta voit tarvittaessa käydä läpi tilannetta esimiehesi kanssa.
Kaikki tekevät töissä virheitä, ihan koko ajan. Niiden virheiden kanssa pitää vain oppia elämään.
Toki voit ottaa asian puheeksi esimiehen kanssa, jos ja kun siihen tulee luonteva tilaisuus, mutta mieti tarkkaan, miten tuot asian esiin.
Itsekin vihaan noita tilanteita!! Ihan hirveä ahdistus päällä ja ei pysty ajattelemaan mitään muuta, kuin virhettä ja seurauksia ja sitä häpeää, että on juuri esim. jättänyt asian huomiotta. Mutta aika iso saa virhe olla, että potkut saisit! Itse olen noissa tilanteissa vain pyrkinyt ajattelemaan, että mitä enemmän aikaa tästä asiasta kuuluu, niin sitä vähemmän kukaan koko asiaa muista.. Ja joskus se saattaa jopa olla vain hauska päiviteltävä asia, kunhan vaan tarpeeksi aikaa kuluu.
Yritän lähinnä vain keskittyä muihin asioihin ja olla rehellinen, mutta vapaaehtoisesti en virheestä huutele vaan yritän jotenkin sivuuttaa sitä..
Minusta on aina helpottavaa kuulla, että muutkin tekevät virheitä! Esim. juuri töissä jos joku sanoo tehneensä kauhean virheen, tulee jotenkin parempi olo, ,kun muuten on sellainen olo, ettei kukaan muu ikinä voi tehdä näin hirvittävästi virheitä.
Olet myös oikeassa, että jostain syystä tuntuu, etteivät miehet niin jumiudu virheisiinsä. Jotenkin naisilla on enemmän sellaiset odotukset itsestään, että pienintäkään lapsusta ei saisi tulla tai on HUONO IHMINEN. Tällaisesta asenteestä pitäisi päästä eroon.
Mutta tsemppiä sinulle, en tiedä kuinka kauan virheen ja siihen liittyvien asioiden käsittely kestää, mutta jossain vaiheessa et enää edes muista koko asiaa.
Mulla on ollut esimies, joka oli sitä mieltä, että virheistä opitaan. Nykyisessä työpaikassa taas niitä, jotka tunnustavat virheensä arvostetaan. Virheen peittely voi myös tulla todella kalliiksi.
Lisää naisia työelämään *rolling eyes*
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 22:42"]
Lisää naisia työelämään *rolling eyes*
[/quote]
No sossun elättinäkö sitten pitäisi olla lopun elämää?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 22:42"]Lisää naisia työelämään *rolling eyes*
[/quote]
Missä naisten pitäisi sinun mielestäsi olla? Toimeentuloluukulla? Sinun lompakollasi?
Mielestäni virhe kannattaa kyllä tunnustaa heti. Nolompaa on se, että annat muille kuvan että et ole edes itse huomannut virhettäsi. Yleensäkin on aika päivänselvä asia, että virheet sanotaan ääneen, jos ne voivat aiheuttaa haittaa jollekin.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 22:42"]Lisää naisia työelämään *rolling eyes*
[/quote]
Miehetkö ei tee virheitä? Tai ei ainakaan tunnusta tekevänsä..?
Minä olen kahvilassa töissä. Tein tänäänkin monta kertaa ison mokan.
Jep ja minä olen sairaanhoitaja ja tein ainakin kymmenen mokaa tänään. Insuliinit pistin väärälle ihmiselle ja nestemäisen yskälääkkeen pistin suoniyhteyden kautta verenkiertoon. Spiran nestemäiset lääkkeet tiputin silmiin kostukkeeksi. Meidän työtämmehän ei ollut vastuullista, niinhän se oli?
Tein viime viikolla todella ison mokan, joka tuli maksamaan firmalle paljon. Ei auta muuta kuin kestää. Tunnustin tapahtuman rehellisesti ja nyt tässä odottelen, tuleeko seurauksia vai ei...
Tästähän en kertonut kellekään, koska kukaan tuskin vammaantuu. Odottelen vain, jos joku huomaa, kuten aloittaja :) onneksi ollaan tällaisessa työssä, missä ei vastuu paina!
Vitsi oli.
Tunnustaisin pomolle ja esittäisin ratkaisun A tai B. Pakkohan tuossa nyt joku ratkaisu olla. Oli se sitten huonompi kuin ensimmäinen mutta ratkaisu silti.
Luultavasti tunnustaisin jotenkin niin säälittävällä tavalla, että kehuisin itseäni mutta haukkuisin myös ja siinä sivussa kehuisin firmaa ja kuinka tärkeää mulle on ratkaista ongelma jne. :D
Kaikki mokaavat. Jos ei työssä niin yksityiselämässä. Sellaista se on!
Tekevälle sattuu. Mieti asiaa ensin itseksesi. Kaikki mokaavat joskus.