Työllisillä taitaa käydä kateeksi työttömät
Taitaa suuri osa työssäkäyvistä olla kade työttömille, jotka voivat nukkua pidempään ja olla jouten. :D
Sekö siinä oikeesti kaivelee? Aina pitää olla työttömiä parjaamassa! Tuskin se pikku päivärahalla kituuttelu mitään herkkua on, ainakaan niin herkkua, että sillä saisi kaiken ilon irti siitä joutenolosta...
Kommentit (11)
Niinpä, jokaisella työssäolevalla on oma valinta irtisanoutua töistä ja kokeilla onko kivaa kun saa nukkua pitkään ja maata soffalla, voihan se olla että silti vähän viiksettää mennä kauppaan kun ei riitäkään rahat siihen mihin on tottunut, eikä ole rahaa käydä kahta kertaa vuodessa ulkomailla.
Osa-aika työttömänä voin sanoa että en kadehdi työttömiä. Just olin päälle kaks kuukautta työttömänä ja siinä oli kuukausi liikaa. Ei kotiakaan jaksa koko aikaa siivota tms. Tylsää oli. Onneksi olen kuitenkin saanut olla enemmän töissä kuin työttömänä, jospa vielä saisi sen vakkaripaikanki.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 20:48"]
Totta. Ainakin itse karehdin työttömiä, voi harrastaa kunnolla, hoitaa kuntoaan ja olla perheen kanssa ilman aikahuolia. Koulujen loma-aikoina voi olla lasten kanssa ja tutustua heihin paljon paremmin. Ei häiritse asiakkaat eikä joudu vastaamaan joutavanpäiväisiin työpuheluihin.
[/quote]
Kuka sua pakottaa olemaan töissä? Jää pois, niin saa joku köyhä työtön työpaikan.
Miksi aina syyllistetään kateudesta? Eikö ole ihan inhimillistä, että on joskus vähän kade, kun aamulla sataa viistona räntää ja talsii kohti bussipysäkkiä naapurin ohi, jossa nukutaan makeita unia vielä monta tuntia, eikä mitään oleellista näytä puuttuvan? Ihmisiähän tässä vain ollaan, eikä sitä jaksa aina olla niin jalo.
Kyllä. Olen lapseton sinkku 30v ja olen 14-vuotiaasta asti tehnyt töitä niin miten koulun ohessa ehti ja sen jälkeen sitten paljon ja liikaa. Kaikki kesät töissä. Nyt on töissä yt:t lopuillaan ja kohta kuullaan nimiä joiden yli tulee punasta ruksia. Salaa toivon että olen siinä jotka lähtee, mulla ei ole mitään ongelmaa elää päivärahoilla ja ansiosidonnaisilla. Saisi vähän hengähdystaukoa tästä kaikesta.
Onhan se raha kivaa, mutta oma aika on vielä kivempaa. Ainakin toistaseksi. Semmonen vuoden "loma" tähän kohtaan ois todella luksusta.
Itse en kestä kesälomallaksan sitä makoilua kuin viikon, sitten on pakko alkaa tehdä jotain. Olisi ihan kamalaa olla loputtomasti siinä limbossa, vaikka se muutaman aamun ajan ehkä hyvältä tuntuukin.
Itse olin työtön. Ihmettelin aina, kun joku sanoi ettei kuluisi aika sohvalla maaten ja kattoon syljeskellen. Hetkinen, ihminen joka ei osaa kuvitella tekevänsä työttömänä muuta, miten sellainen ihminen kykenee mitään työtäkään tekemään? He eivät ilmeisesti kuvittele edes hakevansa töitä. Ts. he salaa haaveilevat työttömyydestä, koska selvästikään heillä ei ole työttömänä aikomustakaan hakea töitä. Kyllä minä sain työhakuun kulumaan yllättävän paljon aikaa, kun luin kaikki ilmoitukset, tein avoimia hakemuksia, selvittelin firmojen taustoja ja kävin haastatteluissa. Töissä muuten olen avoimen hakemuksen ansiosta nyt.
No riippuu varmasti työllisestä. Onhan se nyt ihan eri tehdä työtä mistä nauttii ja saa hyvää palkkaa, kun jos taas melkein vihaa työtään ja saa surkeaa palkkaa. Jälkimmäisessä tapauksessa ymmärrän jos tätä työllistä suututtaa se, että työstä saatava hyöty on pieni suhteessa mitä saisi työttömänä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 20:53"]
Itse olin työtön. Ihmettelin aina, kun joku sanoi ettei kuluisi aika sohvalla maaten ja kattoon syljeskellen. Hetkinen, ihminen joka ei osaa kuvitella tekevänsä työttömänä muuta, miten sellainen ihminen kykenee mitään työtäkään tekemään? He eivät ilmeisesti kuvittele edes hakevansa töitä. Ts. he salaa haaveilevat työttömyydestä, koska selvästikään heillä ei ole työttömänä aikomustakaan hakea töitä. Kyllä minä sain työhakuun kulumaan yllättävän paljon aikaa, kun luin kaikki ilmoitukset, tein avoimia hakemuksia, selvittelin firmojen taustoja ja kävin haastatteluissa. Töissä muuten olen avoimen hakemuksen ansiosta nyt.
[/quote]
Niin ja tein paljon muutakin, mm. käsitöitä hyväntekeäväisyyteen oman kunnon hoitamisen lisäksi. Osallistuin ahkerasti nettikilpailuihin, erilaisiin tutkimuksiin ja kaikkea tällaista pientä mistä ei saant palkkaa, mutta saattoi voittaa jotain. Joskus jotain pikkuvoittoja tulikin, mm. hotelliyö.
Kyllä kadehdin, kaikkea muuta paitsi tietysti epävarmuutta tuoevaisuudesta. Työttömyys oli elämäni ihaninta aikaa ja silloin sainkin vain työmarkkinatukea. Kulutan niukasti ja ansiosidonnaisella ei tarvitsisi vielä edes kajota säästöihin.
Totta. Ainakin itse karehdin työttömiä, voi harrastaa kunnolla, hoitaa kuntoaan ja olla perheen kanssa ilman aikahuolia. Koulujen loma-aikoina voi olla lasten kanssa ja tutustua heihin paljon paremmin. Ei häiritse asiakkaat eikä joudu vastaamaan joutavanpäiväisiin työpuheluihin.