Suositelkaa japanilaista elokuvaa.
Geishan muistelmat elokuvasta pidin paljon ja nyt tekee mieli katsoa lisää japanilaisia elokuvia, semmoisia joita saa dvd-elokuvina, mistä olette itse pitäneet ja mitä suosittelette katsottavaksi. Kiitos.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:41"]
Geishan muistelmat elokuvasta pidin paljon ja nyt tekee mieli katsoa lisää japanilaisia elokuvia, semmoisia joita saa dvd-elokuvina, mistä olette itse pitäneet ja mitä suosittelette katsottavaksi. Kiitos.
[/quote]
Sori, mutta eihän tuo ole japanilainen elokuva. Jos samanlaisia haluat niin katso Hollywoodiin päin.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:41"]
[/quote]
Sori, mutta eihän tuo ole japanilainen elokuva. Jos samanlaisia haluat niin katso Hollywoodiin päin.
[/quote]
Sorry. Ilmaisin tarkoitukseni hieman väärin.
Otetaan uusiksi: suositelkaa japanilaisten tekemiä japanilaisia elokuvia joista olette pitäneet. Esim. kurozawan, seitsemän samuraita on loistava elokuva.
Kiitos kaikista ehdotuksista. Lisää otetaan mielellään vastaan. Kiitos.
ap.
Tuota..kelpaako suomalais-japanilainen Ravintola Lokki? :) Mielestäni ihan hauska.
Twilight Samurai on hyvä ja koskettava.
Jos piirretyt kelpaavat, niin tietysti Hayao Miyazakin elokuvat, kuten Naapurini Totoro ja Henkien kätkemä.
Like someone in Love / The End (http://www.imdb.com/title/tt1843287/?ref_=nv_sr_1) oli kanssa minusta hieno, vivahteikas kaikessa eleettömyydessään. Tosin sen ohjaaja on iranilainen, mutta näyttelijät japanilaisia ja tapahtumapaikka on Japani.
Uusimmista tykkäsin kovasti Our little sister -elokuvasta, ja elokuvasta An.
Audition. Se on vähän"sairas" elokuva, mutta mielenkiintoinen.
Okuribito, Departures (2008), olin tulossa tätä suosittelemaan mut oli jo onneksi mainittu :) Itku tuli ja laittoi miettimään asioita.
Kirsikkapuiden alla
Ichi The Killer ja se yks yakuza leffa, en muista sen nimee
Vierailija kirjoitti:
Audition. Se on vähän"sairas" elokuva, mutta mielenkiintoinen.
Ah, ensimmäinen kerta kun näin aikoinaan j-horroria <3 "kiri kiri kiri kiri"
Okuribito, Departures.
http://en.wikipedia.org/wiki/Departures_%28film%29
Minusta oli kaunis ja hiljentävä elokuva. Sitä katseli hengitystään pidättäen. Kuin origami.