Onko teillä hälytysjärjestelmä kotona
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minulla ei ole muuta arvokasta kuin flyygeli, ja sitä ei ihan helposti kössitä.
Aika harva potentiaalinen murtovaras taitaa tietää sitä ennen kuin on murtautunut sisälle.
Tuliko inpiraatio siitä telkkarimainoksesta, joka on kuin suoraan 80-luvulta. "Hei, huomasin että teille on asennettu tuo x hälytysjärjestelmä." Oikeasti, kuka vielä mainostaa noin?
Vierailija kirjoitti:
Hälyttääkö verisure jokaisesta pihalla loikkivasta jäniksestäkin
Verisuren vuokraamat laitteet valmistaa Panasonic ja infrapuna liikeilmaisimet eivät ota seinän tai ikkunan läpi.
Mulla on pikkuinen kiinanharjakoira vahtina. Kovaääninen jos joku soittaa ovikelloa :)
Ja oon ite 193, 90kg backuppina hurjalle koiralle :D
Järjestelmä maksaisi enemmän kuin koko omaisuuteni. Ei minulla ole mitään hienoa. Onnea vaan sille idiootille joka lättiini murtautuu ja sieltä onnistuu sitten jotain viemään. Hikisiä t-paitoja ja makaroonia, vissiin.
Rakensin itse Rasperry Pin kanssa. Raspi, ovenavaus&infrapunasensori ja muistikortti maksoi yhteensä 70 euroa. Työ oli ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt tänne kertoko ihan kaikkea.
Kerro nyt murunen vielä miksi?
Jos kerron että mulla on koira talonvahtina, niin mitähän sä mahdat siitä tiedosta irti saada?
Voisi varkaita kyrsiä käyttää aikaa tänne murtautumiseen niin ei.
Verkkokamera joka lähettää kännykkään viestin jos havaitsee kotona liikettä. Lähettää kuvia sähköpostiin ja live striimiä voi katsella kännykästä eli jos aihetta niin voi sitten soittaa poliisille. Ei maksa paljon ip kamera tähän tarkoitukseen. Kotona on niitä kaksi, toinen eteisessä heti ulko-oven lähellä ja toinen olohuoneessa.
Tarkemmin en kerro, mutta lisäksi hälyttimen yksi relelähtö vetää ohjausreleen kiinni joka vuorostaan ohjaa muutamaa kontaktoria. Ja kontaktoreiden takana on "taaseripumppukytkentä". Mikä tarkoittaa sitä että konnan erehtyessä kämpilleni ja jos jos hälytyksestä huolimatta jatkaa, saapi erinäisistä paikoista aika mojovia sähköiskuja, ei tappavia mutta sellaisia että tuntuu.
Sähköinssin/asentajan taitoja voi käyttää hyödykseen myös näin.
(Juujuu, kämpän miinoitus on laitonta, mutta jos poliisilta kestää ainakin 20 min tänne, minulla on keinoni hoitaa homma kuten parhaaksi näen...)
Meidän hälyytysjärjestelmällä on 8 jalkaa, kaksi häntää ja ihan *elvetin kova ääni.
Kissa tervehtii murtautujaa iloisesti. Olen sanonut kissalle, että soittaa jos tapahtuu jotain outoa.
Aloitus ilmoitettu asiattomaksi. Syynä tietojen ja henkilötietojen kalastelu.
Hyvin moni täällä ilmoittaa, että on koira kotona. Sitten, kun lähdetään reissuun, niin koira/koirat otetaan mukaan tai laitetaan hoitoon. Talo jää tyhjilleen.
Ei ole. Minulla ei ole muuta arvokasta kuin flyygeli, ja sitä ei ihan helposti kössitä.