Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen painon suhde

Vierailija
10.12.2013 |

Mieheni on varsin hoikka, joku sanoisi suorastaan laihaksi. Hän on 180-senttinen. Harrastaa satunnaista lenkkeilyä ja satunnaista punttien nostelua ja painaa 62-64 kiloa. Minä olen 168-senttinen ja painan 64 kg. Mielestäni olen ihan normaalipainoinen, toki voisin painaa vaikka kymmenenkin kiloa vähemmän. Painoni tuntuu olevan ongelma miehelleni ja muille ihmisille. Siitä huomautellaan ja mieheni totesi, että se, että jos painan enemmän kuin hän, se tekee meidät eriparisiksi ja se häiritsee häntä. Jos lihon tästä, katsoo hän, että se riittää eron syyksi. 

Onko tämä mielestänne syy siihen, että rupean nyt laihduttamaan? Voin oikein hyvin enkä lääkärinkään mielestä ole ylipainoinen. Tottakai haluan tehdä mieheni onnelliseksi, mutta onko tuo vaatimuksena kohtuullinen? Voi miten haluaisin kuulla, että "kulta, kelpaat juuri sellaisena kuin olet". 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun mies voisi kasvaa noin 80-85 kiloiseksi. Lisää lihaksia?

Suhteita

mies 168-172cm /60-65 tai enintään 70kg, nainen 165-168cm/50-55kg tai enintään 60 kg

mies 179-181 cm/ 75-85 kg

Vierailija
2/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

160/70 kg on jo aika lihava. Peili vääristää, jos joku kuvittelee muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ei ole mikään syy laihduttaa, vaan ainoastaan syy jättää miehesi. Jos sinulla olisi ylipainoa, ymmärtäisin miehesi huolen painostasi, mutta olet täysin normaalipainoinen. Miehesi ei ole kirjoituksesi perusteella päästään terve.

Vierailija
4/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään ole ylipainoinen, tiedät sen varmasti itsekin. Miehelläsi on ehkä oman laihuutensa takia tai siihen liittyvistä syistä täysin sairaalloinen kuva asiasta. Sitä vaan en käsitä, että mainitsit että miehesi lisäksi on muitakin ihmisiä, jotka huomauttelevat painostasi? Keitä he ovat ja miten asia heille kuuluu? Ihan järkyttävää, jos miehen lisäksi ympäristöstäsi löytyy muitakin ihmisiä, jotka syöttävät sinulle tuollaisia sairaita ajatuksia. Älä vain anna itsesi esim. sairastua syömishäiriöön tuollaisen takia!

Vierailija
5/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ollut provo :( Valitan :( Mieheni ex-vaimo on todella hoikka, minä sitten taas olen alunperinkin juuri tällainen. Ehkäpä syy miehen toiveeseen hoikasta vaimosta on siellä menneisyydessä. Exä tosin on ilkeä luonne ja olenkin välillä todennut, että olen mieluummin tällainen kuin ilkeä ja laiha :)

Itsekin olen tosi kummissani siitä, että miksi ihmeessä KETÄÄN kiinnostaa kommentoida painoani tai ulkonäköäni. Valitettavasti olen sellaiseen tosiaan törmännyt ennenkin. Erityisen hoikilla ihmisillä tuntuu olevan jokin tarve korostaa itseään ja tuoda sellaista esille, MUTTA ihan tavallisissakin ympyröissä olen painostani kuullut. Töissä minua onniteltiin, kollega luuli minun olevan raskaana (juu, vatsani kohdalta en ole kaikkein timmeimmilläni, mutta kuitenkin). Kollega onneksi nolostui todella paljon, mutta jäin miettimään, että sellaiseltako sitten vaikutan? 

Omasta mielestänikin mieheni voisi olla vähän "ronskimman" painoinen, mutta en kyllä ikinä sitä hänelle sanoisi, hän kelpaa tuollaisena. Jokaisessa ihmisessä on varmaan jotain parannettavaa, mutta minun asiani ei ole sitä kenellekään toitottaa. Miksi siis muut eivät voi pitää päätään kiinni? Olen mielestäni oikein nätti, pitkätukkainen, nätisti pukeutuva ja käännän katseita. Se, että en enää mahdu kokoon 36, ei kyllä ole mikään itseisarvo. 

Millä sitten  miehelleni perustelen näitä asioita? Kun sanon, että minua satuttavat muiden kommentit, hän sanoo, että "no mikset sitten tee asialle mitään? Mikset laihduta?". Ehkä pitäisi vain kasvattaa kovempi kuori, mutta toisaalta, minä itse, tällaisena herkkänä, olen vain oma itseni. 

Kummallinen maailma. Toivon kovasti, että oma tyttäreni ei ikinä joudu moisia pohtimaan. 

Vierailija
6/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiatonta käytöstä mieheltäsi, etenkin, kun et ole ollenkaan lihava. Ja asiatonta tuo olisi, vaikka olisitkin lihava. Minä saattaisin tehdä saman miehelle, eli alkaisin huomautella hänen liiallisesta laihuudestaan ja sanoisin, että jos hän yhtään tuosta enää laihtuu, aiot erota. Voisin sanoa, ettei hän näytä yhtään miehekkäältä tuollaisena kuivan kesän oravana ja että toivoisin häneltä uljaampaa, lihaksikkaampaa ja rotevampaa olemusta. Saisi mies maistaa omaa lääkettään.

Vierailija
7/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaimo oli about sinun kokoisesi joskus aikanaan, ja eihän tuon kokoinen nyt lihava ole. Onhan tuossa painossa varmaan jo vähän rasvaakin niin oli vaimollakin kun tuon verran painoi mutta ei mitenkään liikaa mihinkään normeihin.

Mielestäni miehelläsi olisi enemmän korjattavaa. Hänhän kiikkuu ihan alipainon rajamailla! Kun hän ensi kerralla ottaa painosi puheeksi sano, että kasvaisi itse miehen mittoihin. Käske vähentää lenkkeilyä ja pyytää joltain neuvoa siihen salilla käymiseen, koska se ei selkeästikkään tuota mitään tulosta :D vuoden määrä tietoisella treenillä ja hyvällä ruoka valiolla miehesi voi ottaa 10kg lisää painoa lihomatta pahemmin jolloin olisitte paljon sopusuhtaisempi pari. 

Nykyään oma vaimo on vissiin noin 168/60 ja itse 176/90 ja mielestäni olemme aika sopusuhtaisa pari, varsinkin kun käymme molemmat salilla usein. Tai emme vaan käy, vaan treenaamme oikeasti kovaa ja syömmekin kunnolla. Ehkä miehesi vaan käy siellä salilla eikä kiinnitä mitään huomiota siihen tekemisen laatuun :D

Vierailija
8/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kummallinen mies, jos suhde kaatuu painoon. Itselläni on painoindeksi sama kuin sinulla, enkä näe syytä laihduttaa. Miehelläni taas on suunnilleen samat mitat kuin sinun miehelläsi ja enemmänkin häntä hävettää olla niin hoikka. 

Vierailija
9/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mun mies on laihduttanut, hän ei ole koskaan painanut aikuisiällä näin vähän ja mä taas olen lihonut. Mies painaa nyt siis 72 ja mä 67. Mun ihanne paino on 50 kg, mutta mies ei ole kertaakaan vihjannut, että mun pitäisi myös laihtua. Hän tykkää musta tälläisenaan. Enkä mä ymmärrä minkälainen kaveripiiri teillä on, kun painosta huomautellaan. Todella lapsellista ja itsekästä, varsinkin kun nainen on se "lihavampi" osapuoli.

Laihdutat vain ja ainoastaan jos susta siltä tuntuu. Jos miehes jättää sut muutaman kilon takia, niin ei hän silloin ole sua oikeasti rakastanutkaan.

Vierailija
10/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän vaan tarttee olla provo.

Nim. 160 senttinen ja 70 kiloinen. Huomaa: muutama kilo vain ylipainoinen siitä "normaalista".  :)

Vierailija
11/18 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi sää oot ihan sopiva, mutta miehes on kukkakeppi!

Vierailija
12/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista! Yritän kehittää valmiit argumentit, kun keskustelu jälleen leimahtaa. Mies on muuten vallan hyvä, mutta toisinaan tuollaiset typerät ulkokultaiset asiat pääsevät pinnalle. 

Vierailija
13/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käsitä miten aikuinen mies voi painaa reilut 60kg :D vaikuttaa omituiselta muutenkin, jos paino riittää syyksi eroon. Mulla on ystävä, joka on päätä pidempi ja 15kg painavampi kui8n miehensä. Huutelua tulee joskus vierailta ihmisiltä, mutta rakkautta heillä riittää, jo yli 15 vuotta yhdessä. Mutta kyllä sun miehes vois nyt alkaa vaikka treenaamaan tai itteään lihottamaan miehen kokoiseksi. Mun mies on 185cm ja 110kg lihasta, itse 172cm ja 67kg. Tsemppiä teille :)

Vierailija
14/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras suhteeni oli kun itse painoin noin 88kg, tyttö noin 45-47kg.

Vierailija
15/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sullahan olisi tuossa "syy" eroon kun miehesi on anorektisen laiha, itse en kyllä tykkää yhtään noin laihoista miehistä, näyttävät niin sairailta ja luihuilta, jotenkin epäluotettavilta, miten tuollainen mies voi suojella vaaratilanteessa perhettään?

Sanot miehelle että massaa keräämään tai ero tulee.

Vierailija
16/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 10:47"]

AP sullahan olisi tuossa "syy" eroon kun miehesi on anorektisen laiha, itse en kyllä tykkää yhtään noin laihoista miehistä, näyttävät niin sairailta ja luihuilta, jotenkin epäluotettavilta, miten tuollainen mies voi suojella vaaratilanteessa perhettään?

[/quote]

Jostan syystä miehekkyyden saa kyseenalaistaa painon perusteella. Ap:lle ei kuitenkaan saa ilmeisesti kirjoittaa, että vaikka hän ei olekaan ylipainoinen, hänen massansa todennäköisesti tekee hänestä epänaisellisen näköisen mörssärin. En minä siis ajattele näin, mutta ihmettelen vain tätä epäsuhtaa sukupuolten välillä.

Ehkä ap:n miehelle sitten sopisi pienikokoisempi nainen. Oma mieheni painaa vain 65 kiloa , mutta koska itse olen alle 50-kiloinen, hän on minulle ihan riittävän isokokoinen ja miehekäs. Enkä ole sitä mieltä, että ap:n pitäisi laihduttaa miehensä kommenttien takia, mutten pidä tästä kommentointitavasta, että mieheltä sopii odottaa miehekästä painoa, mutta naiselta ei voi vastapainoksi odottaa hoikkaa ja siroa olemusta.

Vierailija
17/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jostan syystä miehekkyyden saa kyseenalaistaa painon perusteella. Ap:lle ei kuitenkaan saa ilmeisesti kirjoittaa, että vaikka hän ei olekaan ylipainoinen, hänen massansa todennäköisesti tekee hänestä epänaisellisen näköisen mörssärin. En minä siis ajattele näin, mutta ihmettelen vain tätä epäsuhtaa sukupuolten välillä.

Ehkä ap:n miehelle sitten sopisi pienikokoisempi nainen. Oma mieheni painaa vain 65 kiloa , mutta koska itse olen alle 50-kiloinen, hän on minulle ihan riittävän isokokoinen ja miehekäs. Enkä ole sitä mieltä, että ap:n pitäisi laihduttaa miehensä kommenttien takia, mutten pidä tästä kommentointitavasta, että mieheltä sopii odottaa miehekästä painoa, mutta naiselta ei voi vastapainoksi odottaa hoikkaa ja siroa olemusta.

Vierailija
18/18 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

Amen. Tosin täällähän on naisia 90% kirjoittajista joten totuuskin on sen näköinen. Onneksi täällä on näköjään muutama täyspäinenkin kirjoittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi