Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäänyt pitkän uran jälkeen työttömäksi. Auttakaa kun haen töitä joissa ehkä tuntipalkka

Vierailija
29.09.2020 |

Eli tiedän et palkka ei tule olemaan mikään suuri mutta haluaisin että se on joku minimi kuitenkin, tai enemmän kuin ansiosidonnainen tai joku sellainen peruspäiväraha. Jos minulle sanotaan että "palkka on 8 euroa tunnilta" en ymmärrä siitä mitään!

Laskenko siis äkkiä kännykän laskimella 8*7,5 (jos päivässä tehdään normaali aika) ja sitten se summa kertaa 30 eli kuukauden päivät?

Mistä tiedän mikä on hyvä ja mikä "ok" ja mikä ihan kelvoton tuntipalkka?

Onko ok kysyä, että tuleeko joka päivälle varmasti vähintään tuo 7,5 tuntia ja ma-pe?

Olen ihan avuton näiden hommien kanssa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkka x tunnit viikossa. Tunnit voi vaihdella riippuen työpaikasta.

Vierailija
2/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8x7,5=60%. Sen kerrot työpäivien määrällä, eli 21,5:llä, mikä tekee 1290€, josta vähennetään verot ja muut maksut. Et sinä kai joka päivä töitä tekisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, 24 vuotta samassa firmassa ja potkut viime viikolla. Puoli vuotta maksavat palkkaa mutta mitä sen jälkeen?

Olen miettinyt kouluttautua bussikuskiksi.

Ns naisvaltaisille aloille en lähde. En pääsisi edes minimipalkoille.

Tuntipalkkoja kun laskee niin työpäivä on 8 tunnin pituuinen, ei 7.5. Kuukaudessa on keskimäärin 22 työpäivää.

Vierailija
4/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 päivältä/kk jos kokoaikatyö. Suosittelen tutustumaan eri tessien palkkataulukoihin, saat tuntumaa palkkatsoon.

Vierailija
5/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. 8 euron tuntipalkka vaikuttaa kyllä pikkuriikkiseltä. Entinen palkkani oli lähemmäs 5000 euroa kuussa. Ainakaan en ottaisi kovaa stressiä sitten noista töistä.

Vierailija
6/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olisit valmis maksamaan siitä, että saisit hyvän työpaikan?

Vierailija
7/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olisit valmis maksamaan siitä, että saisit hyvän työpaikan?

Maksamaan? En mitään. Kyllä se työnantaja saa maksaa minulle siitä, että lainaan palveluksiani ja kykyjäni hänen firmansa hommiin kolmasosan verran arkipäivistäni.

Vierailija
8/8 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista. 8 euron tuntipalkka vaikuttaa kyllä pikkuriikkiseltä. Entinen palkkani oli lähemmäs 5000 euroa kuussa. Ainakaan en ottaisi kovaa stressiä sitten noista töistä.

8€ tuntipalkka on ihan älyttömän pikkuriikkinen - varmaan ko alan tessin mukainen toki.

Meillä varastolla pakkaaja (ilman koulutusta) tienaa enemmän/tunti ja hän laski kk palkkansa olevan joku 1758€...

Jos sut palkataan tuntityöhön niin kannattaa kyl sitten varmistaa se tuntien vähimmäismäärä ja myös se, ettei sulta tuosta enää oteta pois 10-20% harjoitteluajan (1-6kk) vähennystä.

Ja siis jos ennen tienasit 5000€ niin se oli n 227€/pvä

8€/h täysi työpäivä on 64€...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä