Miksi ihmiset säälii jos nukkuu lattialla patjalla?
Kommentit (46)
Jos nukkuu patjalla pysyvästi, niin kannattaa kurkata välillä patjan alle, onko patja homehtunut.
Meillä lapsi nukkui patjalla lattialla pari vuotta. Sitten huomattiin, että patja oli alta ihan homeessa. Lapsi ei todellakaan kastellut sänkyään kertaakaan, vaan kosteus oli tullut hiestä.
Kun nukkuu lattialla on parempi ryhti eikä tule selkävikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nukumme alkovissa patjalla. Useita vuosia jo näin menty, eikä mikään ole homehtunut. Patjat on 30cm korkeat, muhkeat ja ryhdikkäät. Mihin me sänkyä siihen alle tarvitsemme?
Eli teillä on runkopatjat ilman jalkoja, tai ilmavat joustinpatjat? Ne ei homehdu, jos on kuiva asunto.
Tavallinen vaahtomuovipatja ei kuivu, jos se on jatkuvasti lattiaa vasten. Sellainen lattialla on säälittävä nukkumapaikka.
Sänkyjä saa niin edullisesti, etten näe syytä miksi joku nukkuisi vaahtomuovipatjalla.
Entä mitä sanot kun mulla on sekä sänky että vaahtomuovipatja? Runkopatjaa en ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi, ne tappaa mun selän ja ovat minusta inhottavia hökötyksiä jotka pitävät ääntä kun kääntää kylkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kuormalavat on hyvä keino nostaa vuoteen korkeutta, eikä tule hintaa,vain vaivannäkö. Itse olen joskus rakennellut kuormalavoista sängyn lisäksi sohvan ja olohuoneen pöydän, parvekekalusteet jne, vain mielikuvitus rajana.
Minä tein kuormalavoista auton, pyörät laitoin nurkkiin ja narun keulaan, vaimo kuskaa sillä mut paarista kotiin. säästyy taksirahat. Myös Alkossa olemme käyneet, kesämökille ei vaimo jaksa(paha ylämäki)
Vierailija kirjoitti:
Lopulta patja homehtuu alapinnastaan, joka on lattiaa vasten. Ihminen hikoilee öisin eikä patja pääse kuivumaan alapinnastaan, siksi sängyissä on usein sälepohjat.
Eikö Japanissa patjat nosteta pystyyn tai rullata?
😄👍