Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työ ei vastaa mitenkään koulutustasoa!

Vierailija
09.12.2013 |

Miten suhtautuisit jos olisit työpaikassa, jossa on olemassa koulutustasi vastaavia työpaikkoja, mutta ei juuri tällä hetkellä avoimina sellaisia. Tyytyisitkö tuossa tilanteessa täysin koulutustasoasi alempaan työtehtävään? Entä jos sinulle annettaisiin ymmärtää ettei koulutustasi vastaavaa työtä ole edes lähiaikoina näköpiirissä? Itselläni on alkanut nyt tympiä tehdä ihan perusduunia korkeakoulututkinnolla ja aivan järkyttävän huonolla palkalla.....mutta kun ei niitä muitakaan työpaikkoja tällä hetkellä oikein löydy. Kyse ei ole pk-seudusta. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä itse pyrkisin koko ajan hakemaan koulutustani vastaavaa työtä muista firmoista. Mutta jos sellaista ei ole saatavilla juuri nyt, niin mieluummin olisin koulutusta vastaamattomassa työssäkin kuin työtön.

Vierailija
2/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menisin maisterina töihin mihin vaan. Mut en pääse edes koulutusta vastaamattomaan työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä koulutuksella ei vielä pitkälle pötkitä, vaan työhön tarvitaan koulutuksen lisäksi AINA muita taitoja ja ammattiosaamista, jota voi saada "alemmassa" työtehtävässä. Koulutus on pelkkä paperilappunen, joka on vain yksi kriteeri kun valitaan tehtävään, muu osaaminen menee sen edelle.

Vierailija
4/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hyvin tietoinen, että pelkkä koulutus tai tutkinto on vain paperi tavallaan, mutta jokaisenhan pitäisi jossain vaiheessa saada se ensimmäinen ihan oikea alakohtainen työ, jossa kehittää osaamistaan ja käyttää pitkän koulutuksen antamia tietoja ja taitoja. On selvää, että jossakin kulkee raja kuinka kauan pitää vain tyytyä alempaan työhön ja sen ensimmäisen itselle oikean työn odottamiseen. Minulle tuo raja on nyt tulossa vastaan. Jos tästä paikasta ei mulle tule koskaan löytymään koulutusta vastaavaa työtä, niin mietin itselleni jonkin ajallisen aikarajan, jonka päättyessä lähden opiskelemaan uuden ammatin. Kunhan keksin mikä tuo ammatti voisi olla....ap

Vierailija
5/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan maisteri olet ja asutko siinä kaupungissa jossa suoritit tutkinnon? Suuri osa valmistuneista joutuu muuttamaan pois omasta yliopistokaupungista. Esim. Oulun yliopisto kouluttaa monen alan osaajat koko Pohjois-Suomeen, joten eivät kaikki voi jäädä Ouluun.

Vierailija
6/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humanisti. Muutto ei ole mahdollista, miehellä vakituinen alakohtainen työ ja lapsilla omat opinnot täällä. Kaikille ei ole vaihtoehtona muualle muuttaminen, meidän perhe ei selviytyisi sellaisesta juuri nyt, ei taloudellisesti eikä henkisesti. Uusi koulutus sen sijaan saattaisi olla realistinen vaihtoehto, mutta mitä se sitten oikein olisi? Varmasti työllistävää, lyhyehkö koulutus? Lähihoitaja? Muita, mitä? ap

Vierailija
7/7 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja monessa muussa maassa elinkeinoelämä ei vain pysty tarjoamaan kaikille työtä, koska on aivan liian paljon ylikoulutettuja. Tänä päivänä voi kuka tahansa opiskella niin monta tutkintoa, varallisuudesta riippumatta. Maistereita on Siwan kassoilla ja joihinkin tehtävää ylikoulutus jopa katsotaan miinukseksi.

Harvoin koulutus ja työelämä kohtaavat toisensa, monella opiskelijalla on aivan liian korkeat odotukset, vaikka pitäisi olla ennustaja mihin kouluttaisi itsensä. Nyt lääkäreistä on pulaa, mutta vielä 90-luvulla heitä oli pilvin pimein työttömänä, samoin tuomarit jne.

Nykyään koulutus ei vielä takaa edes hyvää palkkausta, vaan monissa "hanttihommissa" tienataan paremmin, enkä oikein ymmärrä, miksi juuri näihin ammatteihin ei hakeuduta esim. terveydenhoito, rakennus jne. vaan hakeudutaan aloille, jossa on ylitarjontaa, koska kaikista ei voi tulla yrityksen ylintäjohtoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme