Leikkiikö lapset nykyisin enää nukkekodeilla ?
Katselin Torissa myytävänä olevia nukkekoteja ja niitä myytiin niin halvalla, että ei taida olla enää mikään mieleinen leikkikalu?
Harrastajilla varmaan enimmäkseen ?
Minkä verran voisi pyytää mielestänne käsintehdystä kaksikerrokisesta nukkekodista Minimaailman kalusteilla ( keittiö, lastenhuone, makuuhuone, ruokailuhuone, olohuone)
Kommentit (14)
Samaa mietin. Huutonetissä myynnissä 130e Sylvanian Families talo.
Oma lapseni toivoi sellaista 2. luokkalaisena ja ostettiin ihan se Lundby:n Stockholm ja siihen sitten kalusteita tuli mummeilta ja kummeilta, ihan perus Lundbytä.
Tykkäsi leikkiä sillä, mutta innostus kesti ehkä kaksi vuotta ja sitten se oli pitkään ihan vaan koristeena ja lopulta myytiin pois.
Olisko ollut 50 € kalusteineen ja meni heti.
Muistan lapsena, kun yhdellä kaverilla oli nukkekoti. Sillä kyllä leikittiin yhdessä, mutta se oli minusta aina pelkkä kuriositeetti ja aika tylsä. En tiedä, mitä olisin tehnyt nukkekodilla omassa kodissani. Olin siis kolme- tai neljävuotias.
Todella tylsä lelu! En tiedä kenenkään leikkineen sillä.
Multimediapaskapuhelimet leikkii meidän lapsilla.
Ja idioottivanhemmat turpa kiinni samassa paskakapulassa ku pikkupennut.
Vierailija kirjoitti:
50-100e
Noin 50 euroa itsekin ajattelin, mutta mietin, että onko liian kallis. Toisaalta nuo Minimaailman kalusteet maksoivat paljon, eivätkä ole menneet miksikään.
Olen harrastajien blogeissa nähnyt paljon niitä.
Vierailija kirjoitti:
Todella tylsä lelu! En tiedä kenenkään leikkineen sillä.
Mä leikin lapsena. Askartelin sinne kaikkia tavaroita.
Niitä on kiva rempata aikuisena :D
Sisarukset ovat leikkineet ainakin 4v sillä joka päivä. Tällä hetkellä talo on Petsien koti.
Kyllä leikkii! Juuri ostin 1,5 -vuotiaalle puisen tosi ihanan nukkekodin asukkaineen. Tosi mieleinen on, pitkät ajat jaksaa sillä leikkiä. Voisin kuvitella, että leikki vielä tuosta kehittyy, kun lapsi kasvaa.
Sopii sellaiselle lapselle joka tykkää sisustaa ja askarrella paljon. Samoin aikuiselle. Harva sillä taitaa sinänsä leikkiä, kehitellä tarinoita ym. Monet tekee joulutaloja tai tonttutaloja niistä.
Ostin lapselleni sellaisen, kun hän oli pieni. Kirpparille meni, ei leikkinyt sillä kertaakaan.