Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette porkkanalaatikon, että se on maukasta?

Vierailija
09.12.2013 |

Ei vetistä/mautonta.

Sama lanttulaatikon kanssa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonloppuna porkkanalaatikon niin, että keitin ensin riisipuuron, jonka jätin vähän löysäksi. Keitin kuoritut porkkanat ja soseutin ne ja laitoin riisipuuron joukkoon. Lisäksi kananmunaa, muskottipähkinää ja suolaa. Seos voideltuun vuokaan ja mietoon uuniin tunniksi. Hyvää tuli.

Vierailija
2/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän porkkanat ja soseutan ne. Hieman keitinvettä kattilaan ja sinne riisit sekä maito ja keitän löysän puuron.

Puuro ja porkkanasose sekaisin.

Lisään kananmunaa, suolaa, valkopippuria ja siirappia.

Uunivuokaan ja päälle hieman korppujauhoja sekä voinokareita.

Paistan 175 asteisessa uunissa 1-1,5 tuntia.

Lanttulaatikkoon keitän lantut ja soseutan. Mausteeksi valkopippuria, inkivääriä, siirappia, suolaa sekä hieman korppujauhoja. Uuniin 170 astetta ja noin 2-3tuntia.

Ohjeet olen joskus napannut yhteishyvälehden ruokaliitteestä ja pirkkalehdestä. Hyviä ovat olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikon kanssa ainakin riittävästi siirappia,suolaa ja kermaa...maista ennen uuniin laittoa millainen maku on...

Vierailija
4/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen unohti mainita kerman. Sitä todellakin sinne sekaan ehdottomasti. Siirappia laitan enemmän kun ohjeessa sanotaan. Yleensä mausteitakin laitan "oman maun mukaan".

Vierailija
5/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ilman riisiä, sehän ei maistu miltään, kuin styroksin murusia.

Valmista porkkanasosetta, vajaa desi mannasuurimoita, suolaa, siirappia ehkä ruokalusikallinen tai pari, 1,5dl kermaa ja 1dl maitoa, kananmunankin voi laittaa jos haluaa. Päälle korppujauhoja, voinokareita ja vähän kaneliakin laitan. Ei mitään valkopippuria. 200 astetta ja tunti uunissa.

Porkkanan oma maku tulee hyvin esiin.

Lanttulaatikolla saman tyyppinen ohje.

1kg valmista lanttusosetta, 1 kananmuna, pari rkl siirappia, suolaa, 2dl korppujauhoja, 1,5dl kermaa ja 1,5dl maitoa. Samat jutut päälle ja samat uunissa. Ja hyvää on.

Vierailija
6/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki just sellaista porkkanalaatikkoa, jossa oli ohrasuurimopuuroa riisipuuron sijaan - se oli kuulkaas hyvää!

Mä oon tehnyt joskus itse sellaista lanttulaatikkoa, jossa lanttua ei soseuteta ihan hienoksi, vaan joukkoon jää sattumia. Mausteeksi ihan vähän tuoretta inkivääriä.

Vierailija
7/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mausteet on se tärkein juttu porkkana-ja lanttulaatikossa?

Vierailija
8/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että kukaan ei ole ehdottanut pekonin lisäämistä. Nykyäänhän tuo suomalaisten uusi supersuosikki voi iskeä minkä nurkan takaa tahansa, ja iskee myös. Tämän vuoden huipun koin kesällä, kun tarjolle tuotiin kattilallinen uusia perunoita, joiden päälle oli makua antamaan kipattu pannullinen pekonia rasvoineen.

Vierailija
9/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikko on hirveetä, lanttulooran ostan kaupasta, nam hyvää!

Vierailija
10/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän riisin sijasta ohrasuurimoita. Ne ovat kotimaisia. Riisi on tuontitavaraa.

Vierailija
11/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tekee myös ilman riisiä, mutta siis myös ilman mitään mannasuurimoita tai ohraa. On tosi maukasta.

Vierailija
12/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 13:49"]

Valmista porkkanasosetta, vajaa desi mannasuurimoita, suolaa, siirappia ehkä ruokalusikallinen tai pari, 1,5dl kermaa ja 1dl maitoa, kananmunankin voi laittaa jos haluaa. Päälle korppujauhoja, voinokareita ja vähän kaneliakin laitan. Ei mitään valkopippuria. 200 astetta ja tunti uunissa.

1kg valmista lanttusosetta, 1 kananmuna, pari rkl siirappia, suolaa, 2dl korppujauhoja, 1,5dl kermaa ja 1,5dl maitoa. Samat jutut päälle ja samat uunissa. Ja hyvää on.

[/quote]minä teen muuten samoin, mutta jätän siirapin pois ja käytän mausteena muskottipähkinää lanttulaatikossa. porkkanalaatikkoon riittää pelkkä pippuri ja suola. 

Vierailija
13/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 13:49"]

[/quote]minä teen muuten samoin, mutta jätän siirapin pois ja käytän mausteena muskottipähkinää lanttulaatikossa. porkkanalaatikkoon riittää pelkkä pippuri ja suola. 

[/quote]meinasin valehdella. porkkanalaatikkoon siis pippuri, suola JA mantelijauho. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi