Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaslomalla ja mies olettaa, että teen kaiken täällä kotona.

Vierailija
09.12.2013 |

Olettaa, että

- ruoka on valmiina kun hän tulee

- lapsen läksyt hoidettu

- tiskit tiskattu

- pyykit pesty

- siivottu

jne

Voin toki ruoan tehdä, jos vaan ei tarttis raahata sitä bussilla pitkän matkan takaa. Voisi myös soittaa ja ilmoittaa milloin tulee, niin olisi helpompaa tehdä se ruoka oikeaan aikaan.

Hän siis olettaa ettei hänen tarvitse pistää tikkuakaan ristiin kun minä olen kotona.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu vähän miksi olet sairaslomalla. Jos on jokin fyysinen syy niin sitten voi lepäillä mutta jos pää on pipi niin paremmin kuntoutuu kun vähän huhkii.

Vierailija
2/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä olet saikulla? Jos kauheassa kuumeessa tai muuten vuodelevossa, niin sitten on vähän kohtuutonta olettaa mitään, mutta kyllä sitä tietynlaisten vammojen kanssa pystyy kuitenkin jotain tekemään. Oletteko puhuneet asiasta? Onko mies todella sanonut, että täällä pitää olla tämä ja tämä tehtynä vai oletatko sinä vain, että hän olettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä vähän voi touhuilla, vaikka onkin sairaslomalla, jos ei nyt vaikka molemmat kädet ole paketissa tai muuta vastaavaa. Terveisin fyysisestä syystä kotona oleileva, jolle pieni puuhailu kotosalla on samalla kuntoutusta.

Vierailija
4/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies olettaa, että minä etäpäivän aikana pesen pyykkiä ja hoidan kotia. Että kun kerran olen muutenkin kotona... (sama mies ei pidä töissä kuin lounastauon, ei kahvitaukoja tms).

Vierailija
5/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sairaslomallakin voi puuhailla jos se on fyysisesti mahdollista, mutta törppöä mieheltä olettaa silti moisia. Vai tosiaan, onko oikeasti sanonut noin vai oletatko itse asioita? 

Itse olen työttömänä kotona, teen hieman enemmän kotihommia kuin mieheni mutta kyllä hänkin osansa saa. En ole ajatellut siinä olevan mitään pahaa, käytän kyllä paljon aikaa työnhaun ohella mm. itseni ammatilliseen kehittämiseen, en siis pelkästään makaile sohvalla. Toki sitä löysää aikaakin jonkin verran on, osan käytän sitten niihin kotitöihin. Niin ja mies ei ole tätä sanallakaan kommentoinut, kannustanut vaan työnhaussa. 

Vierailija
6/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet koneen ääressä, ihan hirveen kipeä et ehkä ole ?

Vierailija
7/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsyy sairaslomalle on masennus ja ahdistus sekä unettomuus mutta myös oikean käden olkapään tulehdustila ja tenniskyynärpää vaivaa.

Hoidan siis lapsen kouluun aamulla jonka jälkeen en saa uudestaan nukahdettua. En vaan kertakaikkiaan jaksaisi siivota ja touhuta koko päivän sekä hoitaa lapsen läksyt kun lapsi palaa koulusta kotiin. Sn jälkeen vielä ruoka ja jossain välissä pitäisi sinne kauppaankin mennä.

Kantaminen ja imurointi jne kipeyttää käden sen verran ettei meinaa särkylääkkeetkaan auttaa.

Mies liikkuu työmatkat autolla joten voisi hyvin hakea ruoat kotimatkalla tai voisimme mennä yhdessä illalla. Mutta ei hänellä kotityövapaata kun olen kotona.

Mies ei ole suoraan sanonut, että haluaa asioiden olevan näin, mutta sen verran vihjailevia kommentteja ja katseita jne on tullut.

ap

Vierailija
8/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:50"]

olet koneen ääressä, ihan hirveen kipeä et ehkä ole ?

[/quote]

Nykymaailmassa on mahdollista olla koneen / muun laitteen ääressä jopa sängyssä maaten.

- ei ap

Vierailija
9/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän masentaa ja paremmin nukuttaa kun teet oikeasti töitä päivän aikana ja ahdistuskin helpottaa kun koti on siistimpi. Mikä pakko sun on päivällä nukkua ja fiilistellä? Jos sinä et jaksa touhuilla niin miksi miehesi pitäisi työpäivän jälkeen jaksaa?

Vierailija
10/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen nyt koko päivä menee jos vähän siivoilet? Ja miksi et voi käydä kaupassa illalla kun sulla on auto niin on sitten seuraavaksi päiväksi ainekset niin voit tehdä ruuan.

Vierailija
11/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perusjärjestys helpottaa merkittävästi ylläpitosiivousta. Sairaslomallakin on syötävä, joten ymmärrän, että miehesi toivoo sinun laittavan ruoan. Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että miehesi voisi käydä työmatkalla kaupassa autolla, jotta sinun ei tarvitsisi kantaa painavia kauppakasseja käsi kipeänä.

Mitä jos suunnittelisit ruokalistan viikoksi eteenpäin, inventoisit kaapit ja tekisit ostoslistan valmiiksi? Lista mukaan miehelle, jotta hänen on helppo hakea tarvittavat ainekset listan mukaan kaupasta. Sinun on helppo laittaa ennalta suunniteltu ruoka joka päivä, kun raaka-aineet ovat valmiina kaapissa.

Jaksaisitko siivota vähän kerrallaan? Varaa joka päivä 30 minuuttia siivoukseen, siinä ajassa ehtii yllättävän paljon! Tärkeintä, että astiat on koneessa, roskat roskissa, likaiset vaatteet pyykkikorissa ja riittävästi puhtaita vaatteita vaatekaapissa. Miehesi ei huomaa, onko pölyjä pyyhitty tai lattia mopattu imuroinnin jälkeen. Puoli tuntia päivässä ei ole paljon, jos sillä saat miehesi tyytyväiseksi ja samalla jää riittävästi aikaa lepäämiseen.

Vierailija
12/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että kauppakassien kantaminen tai imurointi ei onnistu kipeän käden kanssa. Pyykit kuitenkin varmasti voi pestä ja järjestellä vähän paikkoja tarpeen mukaan. Onko teillä tiskikone? Jos on, niin kyllä ne tiskitkin hoitaa, jos taas ei, niin sen mukaan miten käden kanssa pärjää.

En ymmärrä, mitä suurta jaksamista lapsen läksyjenteon valvonta aiheuttaa? Lapsihan ne itse tekee ja katsotaan, että on tehty ja autetaan tarvittaessa.

Ehkä maistuisi pienet päiväunet, jos lapsen kouluun mentyä tekisi kotitöitä sen tunnin ja ahkeroisi?

Vierailija
13/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karahti pahasti korvaan lapsen läksyjen hoitaminen. Lapsen läksyt hoitaa lapsi itse, ei vanhemmat. Onko lapsi jotenkin vajavainen ja erityistukea tarvitseva muuten tuo ei selity että läksyissä rasittuisi.

Ehdota tällaista järjestelyä että kauppa-asiat hoidetaan yhdessä, viittaat kipeään käteesi.

Koti sinulla on aikaa pitää kunnossa, touhuaminen tekee psyykelle hyvää. Lisäksi joka päivä käyt lenkillä, sekin hoitaa päätä..

Miehesi hoksaa että parasta kuntoutusta masentuneelle on toiminta eikä makoilu ja siinä hän on oikeassa. Ota itseäsi niskasta kiinni.

Käy itse autolla kaupassa miehen tultua kotiin vai eikö ole ajokorttia. Autokouluun mars jos korttia ei ole. Suunnitelmallisuutta ostoksiin ja isommat erät kerralla. Kaupassa ei tarvitse käydä kuin kerran tai kaksi viikossa. Voithan kirjoittaa miehelle kauppalistan ja käy töistä tullessaan. Sinulla pitää olla tämän päivän ruokatarpeet jo kaapissasi, kaupasta ostetaan seuraavien päivien ruokatarpeita. Toki poikkeuksen tekee leipätuotteet, niitäkin voi laittaa pakkaseen ja ottaa tarvittavan ja paahtimen kautta pöytään.

Suurimman osan ruoista voi valmistaa mihin aikaan tahansa ja lämmittää tarvittavan annoksen mikrossa. Ei pidä tehdä asioita vaikeammaksi mitä ne ovat. 

Toivottavasti ehdotukseni saa arkenne pyörimään paremmin. Hymynaama.

Vierailija
14/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:56"]

Mies ei ole suoraan sanonut, että haluaa asioiden olevan näin, mutta sen verran vihjailevia kommentteja ja katseita jne on tullut.

ap

[/quote]

Ah, legendaarinen. Mäpä kerron sulle yhden asian miehistä: miehet ei 'katso vihjailevasti', ne ei sellaista taitoa osaa. Jos niitä joku vituttaa, ne sanoo sen suoraan tai sitten vaan lähtee kävelemään.

Tämä sun ongelmasi johtuu sun omasta päästäsi, sun huonosta omastatunnosta (jota by the way podet ihan turhaan) ja siitä, että olet itse asettanut itsellesi paineita siitä, että asiat pitäisi olla tehtynä 'kun kerran olet kotona'. Ja sitten näiden omien fiilistesi kautta ylitulkitset miehesi ihan normaalia keskustelua, josta et varmaan tavallisena päivänä hetkahtaisi tippaakaan, mutta nyt sairaslomalla pidät syyllistävänä katseluna ja vihjailuna.

Jos asia sinua itseäsi vaivaa, ota se puheeksi ja esitä asiasi (ilman syyttelyä) niin, että toivoisit itse voivasi tehdä kotona enemmän, mutta juuri nyt ei valitettavasti sen enempää fysiikka kuin pääkoppakaan anna myöden ja että olet kiitollinen siitä extra-panoksesta, jonka miehesi on näissä poikkeavissa olosuhteissa perheenne hyvinvoinnin eteen tehnyt.

Vierailija
15/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin sairaslomalla masennuksen, ahdistuksen ja unettomuuden takia, ja joku olettais tai vaatis mun tekevän yhtään mitään, niin tappaisin varmaan itseni heti kun naurunpuuskilta onnistuisin. (Joo, tiedän että noi oireileen eri ihmisillä erilailla, mutta kun itselläni on kokemusta noista kaikista täysin lamaannuttavina sairauksina, jotka melkein vie hengen, niin ei vois muuta kuin nauraa sille, että joku pösilö kuvittelis että tossa tilassa pystyis edes huolehtimaan normaalisti itsestään, saati sitten mitään ekstraa).

Vierailija
16/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja, jotkut ei näköjään vaadi miehiltään yhtään mitään. Ei sen raukan tarvitse edes kaupassa käydä eikä osallistua mitenkään perhe-elämään, muuten kuin ilmestymällä päivällispöytään.

Huomaahan tuon aloituksista, joissa valitetaan, että mies ei tee kotona mitään. Eipä yllätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän