20-vuotias tyttö ei ole käynyt jenkeissä
Kaverini lapsi ei ole koskaan käynyt jenkeissä. Onko outoa? Mielestäni perheessä on jotain vikaa, kun eivät tee kaukomatkoja. Käyvät vain kanarialla mutta eivät jenkeissä. Meidän ystäväpiirissä kaikki muut ovat käyneet jenkeissä ja luulenpa, että näin on muidenkin ystäväpiireissä. Tuo 20-vuotias ja hänen perheensä ovat todella outoja.
Kommentit (44)
Asun seinäjoella kuten myös vanhempani. Ensimmäisen kerran poistuin Tuuria kauemmaksi (siis se kylä missä Keskinen ~60 km Seinäjoelta) kun olin 25 -vuotias. Armeija meni tuota ennen Kauhavalla (olen siis mies).
Nyt olen 45 ja kauimmaisin paikka sissä olen käynyt on Tampere, olin siellä AC/DC:n konsertissa enkä kokenut sitä rytmikorjaamoa kummemmaksi. Vaimo on nuoruudessaan käynyt Tukholmassa ja korkeanrannikonristeilyllä. Emme kaipaa muualle, täällä on hyvä olla!
provohan tää on mutta mä olen 25 enkä ole koskaan käynyt jenkeissä. los angeles kiinnostaisi, sinne joskus mennäänkin.
Joo, tosi outoa... no ei.
Olen itse 30 ja käynyt kerran Tallinnassa, kerran Tukholmassa ja yhdellä etelänmatkalla Italiassa.
Reissaisin kyllä mielelläni enemmänkin, jos se olisi taloudellisesti mahdollista, mutta nyt ei ole.
Tästä aloituksesta muistuu vuosi 1990 ja pikkukaupungin lukio. Luokallemme tuli tyttö, joka oli viettänyt vaihto-oppilasvuoden Jenkeissä. Ja kuinka kansainvälinen hän olikaan! Perheen isäkin oli ollut työkomennuksella Neuvostoliitossa!
Entäpä tytär itse? Aah sitä kansainvälisyyttä ja niitä kokemuksia! TV:ssä mainostettujen chipsien dippikastikkeet olivat jotain niin tylsää, kun Jenkeissä ne olivat olleet niin tavallista. Entäpä sitten McDonald's - sekin oli niin tuttua, kun meidän kyläpahasessa oli vain ne pahaiset nakkikioskit.
Kuka vain voi kurvata sinne "Jenkkeihin" halutessaan. En ole tiennyt, että kokemus edelleen olisi niin huikea, että tarvitsee kummastella niitä, joita kyseinen ilmansuunta ei kiinnosta. Viimeisimmät lentoliput kyseiseen suuntaan maksoivat alle 600 euroa, joten eiköhän tämä ole vain elämän valintakysymyksiä.
Minä en ole koskaan käynyt Porvoossa.
Voi V''''. Olen kiertänyt Kiinaa (useaan kertaan) Japania, Eurooppaa, mutta en ole käynyt jenkeissä, enkä toden totta hinkua sinne ollenkaan ja vaikka saisin loton päävoiton niin tiedän monia muita paikkoja johon matkustaisin mieluummin.
Jostain kumman syystä jenkit ei edes kiinnosta mutta olen reissannut lähi-idässä, asunutkin jopa vuoden sekä Egyptissä moneen eri otteeseen vuosikausia sitten.
Eisss. Oon epänormaali. Kävin jenkeissä vasta 23-vuotiaana. Ja se on ainoa kertani. Nyt oon 27vee.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:45"]
Ei ole perhekään käynyt, mutta soisivat sen edes tyttärelleen. Meidän ystäväpiirissä on tapana lähettää 18-19-vuotiaat tytöt jenkkeihin muutamaksi kuukaudeksi. Siellä on tutun mallikoulu ja pääsevät myös koekuvauksiin. Jos mallin hommat eivät kiinnosta tyttöä, niin vaihtoehtona on ollut jokin ilmaisutaidon koulu. Se on ollut tärkeä reissu nuoren itsetuntoa ajatellen.
[/quote] Tassa kirjoituksessa on niin monta asiavirhetta etta ihan naurattaa. Olisit vahan tutkinut asiaa ennen provoiluasi.
t.usalainen
Meidän kaveriporukassa on sellanen tapa, että kaveriperheelle ostetaan yllätysmatka johonkin joulun viettoa varten. Me paremmat ihmiset kyykytämme köyhiä leuhkimalla tällaisilla asioilla netissä! Tänä vuonna oli meidän vuoromme ja päätimme, että ystäväperhe viettää tämän vuodenvaihteen Siperiassa. Hauskaa Joulua!
Kyllä me paremmat ihmiset ainakin käydään joka vuosi jenkeissä, tai ainakin jakomäessä.
Minä en ole käynyt Jenkeissä, mutta kaverini on kahdesti ja isoisoisäni on asunut siellä pari vuotta, joten mielestäni tämä korvaa käymättömyyteni.
Minä kävin jenkeissä ensimmäistä kertaa 28-vuotiaana, olen köyhästä perheestä ja tuolloin ensimmäisen kerran varaa new yorkin matkaan eli opiskelujen jälkeen, kun olin saanut vakituisen työn. Nyt ikää 41.
vittu mitä vittua saatanan urpo mikä' vitun kysymys tuo ny oli hä?
Isäni on amerikkalainen, enkä ole käynyt kuin kerran siellä(olin 12v, arizonassa käytiin). Sr vasta ihmeellistä lieneekin :) t.33v "jenkin tytär"
Minä olen 21 vuotias enkä ole ikinä käynyt Suomen rajojen ulkopuolella.
Olen melkein 40, matkustellut yli kymmenessä maassa mutta en jenkeissä. Enpäs ole aiemmin tajunnut hävetä itseäni, mutta av:n ansiosta se on nyt mahdollista.
Tahtoo parempia provoja!!!!!!
USAssa muuten on tosi paljon ja mielenkiintoista nähtävää, niin että eipä kannata yhtään vähätellä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 06:34"]
Kaverini lapsi ei ole koskaan käynyt jenkeissä. Onko outoa? Mielestäni perheessä on jotain vikaa, kun eivät tee kaukomatkoja. Käyvät vain kanarialla mutta eivät jenkeissä. Meidän ystäväpiirissä kaikki muut ovat käyneet jenkeissä ja luulenpa, että näin on muidenkin ystäväpiireissä. Tuo 20-vuotias ja hänen perheensä ovat todella outoja.
[/quote] Nämä ovat tosi ankeita provoja. Kuka näitä keksii??