Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono tilanne vauvasuunnitelmille?

Vierailija
07.12.2013 |

Olemme jo lähempänä kolmeakymppiä, mies pari vuotta nuorempi kuin minä. Biologinen kello tikittää ja kummallakin haaveena lapsi. Yhdessä ollaan oltu jo melkein kymmenen vuotta, naimisissa viisi. olemme erittäin lapsirakkaita, minäkin olen 15 vuotta työskennellyt lapsien parissa (pari vuotta täysiaikaisesti ja loput satunnaisesti). Perheenlisäys olisi siis todella haaveena nyt.

Raha on vain se mitä stressaamme. Mies on työtön, yrittää etsiä sopivaa työvoimapoliittistakoulutusta, jotta saisi kunnon ammatin. Paikkakunta on pieni ja todella korkealla työttömyysluvulla, eli töitä ei ihan heti ole näkyvillä. Yrittää kuitenkin. Emme haluaisi vaihtaa paikkakuntaakaan, kun varsinkin perheenlisäyksen myötä omien vanhempien tuki on tärkeää. 

Minä olen pienipalkkaisessa osa-aikaisessa työssä. Mies saa tukia noin 950e/kk ja minä tienaan 1100e. Suurin kuluerä on vuokra 600e, mutta tietenkin edullisempiakin asuntoja täältä löytyy. Koirien takia halusimme takapihallisen asunnon ja rakastuimme täysiremontoituun kaksioon, jossa on ylihinnoiteltu vuokra... Mutta siis asumiskulut on mahdollista pienentää. Toinen iso kulu on maksamani laina 550e/kk, joka liittyy yritykseen, joka on jo lopetettu. Lainaa on jäljellä noin 1,5v, summa pienenee hieman joka kuukausi. Lainan kuukausierää on mahdollisuus myös pienentää tarpeen tullen. 

Tällä hetkellä säästämme asuntoon kaiken minkä voimme.

Onko ihan mahdoton ajatus lähteä tähän tilanteeseen lasta miettimään? Kovin pitkään en enää haluaisi lykätä. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla