Lasu kapakkaan sammumisesta
Sammuin kapakkaan. Oli sitten tehty lasu asiasta.
Lapset olivat kotona turvallisesti miehen kanssa. Miksi tästä tehtiin lasu? En ymmärrä? Onko rikos sammua (joo myönnän en join liikaa ja se hävettää, takana oli pitkä työputki ja huonosti nukuttua öitä)
Tämä Helsingissä:,
Kommentit (33)
Joskushan sitä sanotaan, että sosiaalityöntekijät eivät usein hyvistä perheistä tulevina ole niin kosketuksissa tällaisten asioiden kanssa ja suhteellisuudentajua ei paljoa ole. Kieltämättä itselläkin kohotti kulmakarvoja, kun en ketään tunne joka olisi baariin sammunut, mutta ehkä se ei ole niin vakava juttu kuin tietämättömästä saattaa vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö lasu myös silloin, kun lasten isä sammuu kapakkaan?
Tehdään - nimittäin vaimosta, koska se on ainaisella ja tauottomalla nalkutuksellaan aiheuttanut miehelle juomiseen johtaneen pahan olon.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jotain pienen kylän ongelmia :D
No sehän jo kerrottiin, että kyse käpykylästä nimeltä Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jotain pienen kylän ongelmia :D
Etkö ymmärrä lukemaasi, vai etkö osaa lukea, tai voihan olla, että jaksat vain muutaman sanan peräkkäin. Tollo.
En usko tätä tarinaa. Lasu tehdään lapsesta, ei vanhemmasta. Ihan älytöntä. Tajuatteko paljonko turhia ilmoituksia tulisi jos jokainen julkisella paikalla todistettu vanhemman humalatila johtaisi soittoon sosiaalipäivystykseen vaikka lapsia ei olisi mailla halmeilla?
Vierailija kirjoitti:
Joskushan sitä sanotaan, että sosiaalityöntekijät eivät usein hyvistä perheistä tulevina ole niin kosketuksissa tällaisten asioiden kanssa ja suhteellisuudentajua ei paljoa ole. Kieltämättä itselläkin kohotti kulmakarvoja, kun en ketään tunne joka olisi baariin sammunut, mutta ehkä se ei ole niin vakava juttu kuin tietämättömästä saattaa vaikuttaa.
Jaa, olen nähnyt monet sossut kapakassa ympäripäissään avioliiton ulkopuolisia suhteita metsästämässä. Joku on tainnut sammuakin sinne baarin pimeimpään nurkkaan.
Kyllä tämä on totta, ja Helsingissä tapahtui kaikki.
Olen itsekin aivan hämmästynyt ja etittäin ahdistunut tapahtuneesta. Ja siis en ollut putkassa tmv. (En ole ikinä ole ollut poliisin kanssa tekemisissä)
Olisipa niin että ei olisi totta.
Kyllä varmasti joku alalla oleva voi vahvistaa että lasun voi saada näin, kun kerran itsellekin tapahtui näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen nähnyt monet sossut kapakassa ympäripäissään avioliiton ulkopuolisia suhteita metsästämässä. Joku on tainnut sammuakin sinne baarin pimeimpään nurkkaan.
Turha tätä on alapeukuttaa, saman olen kotikaupungissani nähnyt usein.
Siis että baarimikko soitti poliisit paikalle sen takia, että asiakas sammui baariin? Ja poliisit tosiaan tulivat paikalle?? Taitaa yleensä olla portsari joka herättää ja ohjaa sellaiset asiakkaat ulos. Jotenkin ei nyt oikein uppoa tämä... poliisihan ei muuta ehtisi tekemäänkään, jos pitäisi olla paimentamassa kaikkia stadin baareihin sammuneita ulos.
Vierailija kirjoitti:
Siis että baarimikko soitti poliisit paikalle sen takia, että asiakas sammui baariin? Ja poliisit tosiaan tulivat paikalle?? Taitaa yleensä olla portsari joka herättää ja ohjaa sellaiset asiakkaat ulos. Jotenkin ei nyt oikein uppoa tämä... poliisihan ei muuta ehtisi tekemäänkään, jos pitäisi olla paimentamassa kaikkia stadin baareihin sammuneita ulos.
En jaksa jankuttaa. Siis mä nukuin niin en tiedä tarkkaa asioiden kulkua Mutta parin tunnin unen jälkeen heräsin selviytymisasemalla täysin selvänä ja sain lähteä kotiin. Nämä selviytymisaseman henkilökunta oli tehnyt lasun. Sanoivat että en ollut ns putkakunnossa vain väsynyt. Siksi ihmettelen lasua.
Mies sanoi, että jos sinne baariin olisi nukahtanut mies niin tuskin kukaan olisi tehnyt yhtään mitään :(
Vierailija kirjoitti:
No en oo ennen kuullutkaan että siitä tehtäisiin ilmoitus jos äiti on viihteellä. Aika outoa.
Jaa. No, lapsistamme tehtiin lasut, kun olimme noin 800kmn etäisyydellä toisesta ja n.200kmn etäisyydellä toisesta lapsesta. Molemmat olivat meidän lyhyen lomamatkamme/vapaailtamme johdosta hyvissä hoitopaikoissa, eivätkä minkäänlaisessa vaarassa missään tilanteessa saati heitteillä. Lasuun riittää se, että vanhemmille tulee riita/ovat humalassa, vaikka lapset eivät koskaan olisi edes nähneet humalassa ketään. Meillä nyt vain oli painolastia, joka humalassa yhteisen viihteellä olon aikana purkautui tappeluna.
Ei mun lapsista mitää lasua ainakaan tehty vaikka sammuin ulos ja heräsin putkasta. Ja olen lähivanhempi. Ei edes missään vaiheessa kysytty lapsista mitään. Aamulla vaan kamat kantaan, kuittaus ja kotiin nukkumaan vuosisadan darraa.
En ollut herännyt kun nukuin sikeästi. Olin tehnyt viikon putkeen 12 tuntisia työpäiviä ja siksi alkoholi + unenpuute teki tepposet.
Baarin työntekijä pyysi paikalle viranomaisen (en riehunut vaan olin niin kuoleman väsynyt parin tuopin jälkeen etten meinannut herätä) ja juon harvoin.
Käyn baarissa noin kaksi kertaa vuodessa. Juon alkoholia harvoin. Oli tyhmää ottaa alkoholia yliväsyneenä.
Tottakai kun tarkistivat henkkarini näkivät että mulla on 10 ja 17 v lapset, jotka olivat miehen kanssa kotona peli-illassa (pelasivat play stadionilla mitä itse en tee)
On siis rikos nukahtaa baarissa vaikka en ollut edes kovin humalassa, väsynyt vain senkin edessä ja yhteisvaikutus oli tuhoisa.