Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisit tällaisessa tilanteessa? Luotatko toisen sanaan?

Vierailija
28.09.2020 |

Kuvitellaan, että olet menossa sisälle paikkaan X. Oven lähettyvillä seisoo hyvin epäsiistin näköinen henkilö, joka sanoo, että kokeili äsken ovea todeten se olevan lukossa ja että sinun pitää kiertää paikan toiselle puolelle päästäksesi paikkaan sisään.

Luotatko henkilön sanaan vai kokeiletko avata ovea varmistuaksesi, että henkilö puhuu totta?

Miten toimisit tällaisessa tilanteessa? Luotatko toisen sanaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirvaisen sitä tyyppiä varmuuden vuoksi, ties mitä metkuja moisella resupekalla on mielessään.

Vierailija
2/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan sanaan, mutta olen huomannut että moni ei luota. Jos menee pari minuuttia ennen kirjaston aukeamista odottamaan kirjaston ulkopuolelle, todella moni paikalle tulija kokeilee itse ovea ennen kuin uskoo, että lukossa se tosiaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama vaikka siinä seisoisi Jumalan enkeli puhtaanvalkoisessa puuvillapyjamassa - kokeilen kuitenkin itse.

Vierailija
4/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäisin suosiolla, en halua koskea samaan ovenkahvaan mihin epäsiisti ihminen on juuri koskenut.

Vierailija
5/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelin pari viikkoa sitten erään tilaisuuden alkamista julkisen rakennuksen ovella. Koska tilaisuus oli ilta-aikaan, ovi oli lukossa. Ovessa oli myös lappu, että toiseen tilaisuuteen menevien henkilöiden tulisi kiertää rakennuksen länsiseinällä olevalla ovelle.

Huikkaisin kaikille lähestyville, että lukossa on, mutta jos olette menossa tilaisuuten X, kiertäkää länsiseinän ovelle. Kaikkien miesten piti kuitenkin tulla nykimään ovea tästä huolimatta. Olin pukeutunut siististi, mutta ehkä he eivät luottaneet, että nuori nainen osaa kokeilla avata oven riittävän oikein :D

Vierailija
6/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luottasin, en osaisi alkaa epäillä toisen sanaa, oli sitten millanen ihminen tahansa kyseessä.

Vierailija
7/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin sen sian.

Vierailija
8/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertäisin suosiolla, en halua koskea samaan ovenkahvaan mihin epäsiisti ihminen on juuri koskenut.

Hah. Miten voit kaikissa muissa tilanteissa olla varma ettei joku räkäkäpälä ole koskenut oveen juuri ennen sinua?

Vierailija
9/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät millään usko selkeääkään ohjetta, vaan on pakko kokeilla itse. Viime keväänä seisoin lähi-Alepan vieressä kun paikalle tuli noin 50-vuotias mieshenkilö Volvo-merkkisellä henkilöautolla. Hän oli silminnähden järkyttyneen näköinen huomatessaan kaupan ikkunassa lapun, jossa luki myymälän olevan suljettu remontin takia. Pakko oli mennä silti varmuuden vuoksi rynkyttämään ovea, josko sittenkin pääsisi ostoksille, vaikka ikkunoista näki selvästi, että tila oli tyhjillään ja täys remontti päällä. :D

Vierailija
10/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka miettii mistä keksin kysyä tällaista, niin tämä tapahtui minulle tänään. Luotin miehen sanaan, koska ei minulle tullut mieleenkään, että joku voisi pitää tällaista jotenkin hauskana jekkuna. No tämä mies piti. Ainakin tuli nyt opittua, etten luota enää kehenkään vaan testaan ensin itse😁

Ap

Vierailija
11/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ovi ei ollut lukossa vaikka mies niin sanoi.

Ap

Vierailija
12/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärtänyt, mitä ihmeen tekemistä sanojan epäsiisteydellä oli tässä asiassa? Itse kokeilisin ihan joka tapauksessa, oli sanojana minkälainen liippari tahansa. Mutta ainakaan sanojan epäsiisteys ei saisi itseäni hanakammin ovenkahvaan tarttumaan, vaan pikemminkin sliipattu ulkomuoto. Ei epäsiisteys korreloi epärehellisyyden kanssa, eikä siisteyskään, mutta ylisliipattu ulkomuoto voi sitä ainakin jossain määrin tehdä, ei tietenkään aina sekään.

Vierailija
13/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille jotka miettii mistä keksin kysyä tällaista, niin tämä tapahtui minulle tänään. Luotin miehen sanaan, koska ei minulle tullut mieleenkään, että joku voisi pitää tällaista jotenkin hauskana jekkuna. No tämä mies piti. Ainakin tuli nyt opittua, etten luota enää kehenkään vaan testaan ensin itse😁

Ap

Mutta mitä ihmettä sanojan ulkomuodolla oli tekemistä tämän jekun kanssa?

Vierailija
14/14 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ymmärtänyt, mitä ihmeen tekemistä sanojan epäsiisteydellä oli tässä asiassa? Itse kokeilisin ihan joka tapauksessa, oli sanojana minkälainen liippari tahansa. Mutta ainakaan sanojan epäsiisteys ei saisi itseäni hanakammin ovenkahvaan tarttumaan, vaan pikemminkin sliipattu ulkomuoto. Ei epäsiisteys korreloi epärehellisyyden kanssa, eikä siisteyskään, mutta ylisliipattu ulkomuoto voi sitä ainakin jossain määrin tehdä, ei tietenkään aina sekään.

No kun mä kerroin tämän kahdelle läheiselleni niin he olivat sitä mieltä, että minun ei olisi pitänyt luottaa tuntemattomaan, joka on epäsiistin näköinen. Siksi mainitsin tämän kyselyssäni, koska halusin katsoa vaikuttaako seikka muihinkin samalla tavalla kuin näihin kahteen läheiseeni. Minä itse luotin mieheen, koska en yleensäkään tuomitse muita ulkonäön perusteella.

Ap