Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei käyttänyt käsidesiä kauppaan tullessa

Vierailija
28.09.2020 |

Eikä poislähtiessä. Itse käytän mennen ja tullen. Oli äitikin tyttärensä kanssa, saattoi olla siis tytär, pakettiautomaatilla ja suoraan ulos. Ihan käsittämätöntä touhua. Että savon malliin näin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käytä minäkään. Ne kaupan litkut on hirveän hajuisia ja kädet jää tahmeiksi. Käytän autossa omaa käsidesiä, mutta sitähän sinä et näe.

Vierailija
2/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en käytä minäkään. Ne kaupan litkut on hirveän hajuisia ja kädet jää tahmeiksi. Käytän autossa omaa käsidesiä, mutta sitähän sinä et näe.

P.s. Pesen kädet kauppaan lähtiessä ja kotiin tullessa, joten sinällään tuo käsidesi on siihen lisäksi lähinnä kosmetiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan arveluttavaa käyttää jatkuvasti jos roiskeet oli sitten irrottanut maalit jalustasta ja rungosta.

Vierailija
4/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän

käsidesiä kaupasta lähtiessä -> käsidesiä autossa -> saippuaa kotona

Vierailija
5/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä minäkään. Uskon käsienpesuun todella paljon enemmän.

Vierailija
6/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ulkona omaani. Monissa kaupoissa on semmoinen käsinpainettava pumppu, johon en kyllä koske pitkällä kepilläkään. Niissä paikoissa, jossa laite toimii ilman kosketusta, tulee jotain aivan järkyttävän hajusta mysteeritököttiä, joka jättää kädet tahmasiksi kunnes pääsee kotiin pesemään sen pois.

Oma pullo paras.

Vierailija
7/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eniten se tauti tarttuu hengitysilman kautta ihan hengittämällä, puhumalla ja pärskimällä sekä yms. Käsistä se tarttuu, jos käsiin pärskinyt, käsillä sormeillut omia eritteitään jne.

Ei sillä, etteikö käsienpesu muutoinkin olisi järkevää - käsidesistä tosin en tiedä.

Itseäni huvitti kesällä hotellissa, kun lapsilta desinfioitiin kädet buffaan tullessa: sitten sormet suuhun, joku kutitteli pyllyäkin ja seuraavaksi buffan kimppuun. Mutta mitäpä siitä, kun kerran desiä käytettiin...

Vierailija
8/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kaupasta toiseen ja desinfioin käteni juuri toisesta kaupasta lähtiessä. Että en minä niitä ala 100x päivässä desinfioimaan. Menee näpit ruvelle.

Zinc

Vierailija
9/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin käsidesiä enemmän alussa, mutta kun vaihtoivat bioetanolista tuleviin niin en käytä enää kuin omia. Tulee oksennus pelkästä hajusta.

Voisivat laittaa kyltin, että mistä tehty. Nyt melkein kusetusta koko tarjoaminen, kun ei pysty käyttämään.

Vierailija
10/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän

Eli sinua kiinnostaa ainoastaan oma terveys, ei se

mahdollisuus että tartutat jonkun toisen?

Vierailija
11/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän

Jos se joku toinen pitää huolta itsestään, niin eihän se sitä saa kun se desinfioi kätensä ;)

Zinc

Vierailija
12/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on krtkäyttöhanskat, ja vaihtelen niitä esim taksista tultaessa, kaupassa, jne. Parempi suoja kuin käsidesissä.

Vierailija
13/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-77 kirjoitti:

Mulla on krtkäyttöhanskat, ja vaihtelen niitä esim taksista tultaessa, kaupassa, jne. Parempi suoja kuin käsidesissä.

Ja nyt taas toisessa aallossa olen siirtynyt kaupan kotiinkuljetuksiin, joten...

Vierailija
14/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän

Jos se joku toinen pitää huolta itsestään, niin eihän se sitä saa kun se desinfioi kätensä ;)

Zinc

pwnd

Vierailija
15/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva käsien desinfiointi tuottaa superbakteereita. Lisäksi saippuapesu fiksumpi muutenkin.

Ilman koronaakin käsihygienia on liian huono (esim. vessakäyntien yhteydessä sekä ihmiset liikaa nuolevat sormiaan, koskettelevat nenää, huulia jne. sekä pärskivät käsiin, joilla sitten sormeilevat joka paikkaa.)

Mutta koronasta: jotkut jotenkin luulevat, että kun ne kädet on desinfioitu, niin sitten voi pärskiä menemään huoletta. Ei se korona käsistä tartu, ellei käsiin päädy eritteitä. Pärskimisestä tarttuu kyllä.

Vierailija
16/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, anna tulla. Selitä meille, miten se käsidesi suojaa aerosoleilta. Samalla voit kertoa, miten aerosoli ei voi levitä 2,0000000001 metrin päähän.

Vierailija
17/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä käsien desinfioimisesta tulee mieleen eräs tuttavani. On niin hygieeninen, että leipookin kertakäyttöisillä hanskoilla. No, mitä nyt sitten nuolee niitä hanskasormiaan leipoessa. Joidenkin käsidesivillityksestä tulee sama mieleen..

Vierailija
18/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se ruokakauppa on yleensä viimeisin minne menen. En näe tarvetta käyttää joka paikassa erikseen, etenkään jos välissä ei ole ovenkahvoja tmv mihin pitäisi koskea.

Vierailija
19/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä käytin ja se oli virhe. Käsidesi tuntui laimennetulta ja haisi etikalta. Epäilen oliko kauppa alkanut säästelemään siinäkin...

Vierailija
20/30 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kauppojen käsidesejä kun en tiedä mitä niissä on. Mulla on auton ovessa LV käsidesipullo ja siitä otan kauppaan mennessäni enkä koske muuhun kuin vasta ostoskärryyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme