Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Nelson Mandela merkitsi sinulle?

Vierailija
06.12.2013 |

?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeutta, periksiantamattomuutta, anteeksiantoa, iloisuutta. 

Mitä sinulle, ap?

Vierailija
2/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ihminen ja hyvä johtaja vaikeassa tilanteessa. Älykäs ja lempeä ihminen. Ainoa valtionpäämies jota olen linnan eteen mennyt katsomaan, kun hän tervehti yleisöä parvekkeelta. Olen käynyt parissa MAndela museossa ja drakensteinia katsomassa, missä hän vietti viimeiset vankilavuotensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandela oli viisas mies, joka teki parhaansa ja vähän yli. Valitettavasti Mandelan perintö on myöhemmän ANC:n toiminnan takia mennyt aivan reisille.

Vierailija
4/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi toinen ilman Mandelaa. Ihminen, joka todella muutti historian kulun. 

Vierailija
5/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen. Kuuluu samaan joukkoon kuin Gandhi, Martin Luther King jr. ja Aung San Suu Kyi. Nämä kaikki ihmisiä, jotka edustavat ihmisyyttä parhaimmillaan ja joita katson ylöspäin. He suorastaan henkivät olemuksellaan syvää rauhaa ja viisautta ja tuntuvat olevan toista lajia kuin me tavalliset tallukat, jotka voimme hermostua jostain pikkujutuistakin.

Vierailija
6/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandela loi Etelä-Afrikkaan täyden rotuerotteluun perustuvan hallinnon ilman, että kukaan tuomitsee tuota. Tuohon ei moni pysty.

Vierailija
7/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ajattelen kuin 6 ja 7

Vierailija
8/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki ennen mua vastanneet. Hänen laisiaan ihmisiä tämä maailma tarvitsee kaiken tappamisen, sotimisen, ja heräävien uusnatsien keskellä.

Vierailija
9/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 11:02"]

Ja kaikki ennen mua vastanneet. Hänen laisiaan ihmisiä tämä maailma tarvitsee kaiken tappamisen, sotimisen, ja heräävien uusnatsien keskellä.

[/quote]Eikös Mandela ollut itse väkivaltaan taipuvainen nuoruudessa?

Vierailija
10/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 11:02"]

[/quote]Hänenlaisiaan kirjoitetaan yhteen. Hänenlaisiaan on maailma täynnä mutta pahoja vielä enemmän.

Vierailija
11/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:39"]

Mandela loi Etelä-Afrikkaan täyden rotuerotteluun perustuvan hallinnon ilman, että kukaan tuomitsee tuota. Tuohon ei moni pysty.

[/quote]

Siis apartheidia, jonka vastustaminen vei Mandelan vankeuteen liki 30 vuodeksi, ei ollut ennenkuin hän vapautui? Tarkoittaako kommentoija, että Etelä-Afrikka oli tasa-arvoinen, monikulttuurinen ja demokraattinen maa ennen Mandelan vapautumista ja valintaa presidentiksi? Olen hämmentynyt. 

Vastasin jo ap:n kysymykseen.

2

Vierailija
12/12 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:39"]

[/quote]

Siis apartheidia, jonka vastustaminen vei Mandelan vankeuteen liki 30 vuodeksi, ei ollut ennenkuin hän vapautui? Tarkoittaako kommentoija, että Etelä-Afrikka oli tasa-arvoinen, monikulttuurinen ja demokraattinen maa ennen Mandelan vapautumista ja valintaa presidentiksi? Olen hämmentynyt. 

Vastasin jo ap:n kysymykseen.

2

[/quote]Kerrotko vielä miten hän sitä vastusti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä