Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan täti sanoi mua persjalkaiseksi!

Vierailija
05.12.2013 |

Totesi SF-mitan olevan korkea, "niinkuin tuollaisilla persjalkaisilla usein on".

En edes ole persjalkainen!!! Lyhyt olen kyllä, 160cm, mutta mun mielestä persjalkainen tarkoittaa sellaista lyhytjalkaista, jolla mittasuhteet vähän... no, tiedättekö  "pielessä". Mä olen ihan sopusuhtainen joka paikasta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän persjalkaisen ihan vaan lyhyenä. Jos loukkaannuit, kerro se terveydenhoitajalle, niin tietää olla käyttämättä kyseistä ilmaisua jatkossa. Varmasti pyytää mielellään anteeksikin, koska tuskin ajatus oli paha. Ei ehkä vaan tullut ajatelleeksi, että asian voisi noinkin tulkita.

Asiakkaan kommentoiminen lyhyeksi ei ole ulkonäön arviointia vaan vaikuttaa nimenomaan SF-mittoihin ja muuhun. Itse terveydenhuollon ammattilaisena olen hyvin varovainen huumorin käytössä, koska se niin helposti ymmärretään väärin.

Vierailija
22/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D rauhoitu nyt hyvä ihminen. Totuus tekee joskus kipeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:01"]

Saanko kysyä, että miksi te jotkut miinuspeukutatte tota mun kommenttia, jossa ehdotan palautteen antamista ja anteeksipyynnön vaatimista?

[/quote]

Mä todella haluaisin nähdä sen tilanteen, kun raskaana oleva äiti menee parin viikon päästä vastaanotolle ja sanoo ensitöikseen: Haluaisin ottaa puheeksi meidän viime tapaamisella sattuneen ikävän tapauksen, sen jossa nimitit minua persjalkaiseksi. Tarjoan sinulle mahdollisuutta pyytää nyt anteeksi puheitasi, koska minähän näet en ole persjalkainen. (tässä kohtaa voi näyttää valokuvia itsestään vähissä pukeissa ynnä lähisukulaisistaan, siskoista, äidistä ja tädeistä, joista kukaan ei myöskään ole persjalkainen)"

Vierailija
24/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä olisi kannattanut sanoa lyhytjalkainen ennemmin kuin persjalkainen, mutta varmaan yritti sanoa että SF mitta on ainakin toisen vanhemman ruumiinrakenteen huomioon ottaen normaali.

Vierailija
25/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa olisi ilmoittaa esimiehelle. Ei esimiehetkään ota tosissaan mitään tuollaisia, ihan yhtälailla heitäkin koko juttu naurattaisi kuten täällä. Asiallisia heidän tulee olla, mutta hei- kuka oikeasti voisi ottaa tosissaan tällaisen jutun.

Jos pahoiti mielesi, niin sano se terkalle. Nolompaa siitä on alkaa mitään esimiesasiaa tekemään eikä tuollaisesta tule edes terkallem muuta seurausta, kuin esimies kertoo että olet tehnyt "valituksen" ja terkka toteaa, ettet ymmärtänyt huumoria, olisi pitänyt jättää huumori sikseen sen naisen kohdalla.

Vierailija
26/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit suomalaisittain sopusuhtainen ja normaali niin voit olla edelleenkin persjalkainen, koska keskimääräinen nainen on täällä aika persjalkainen. Pitkä selkä ja melko lyhyet jalat. Aika harvoin näkee pitkäjalkaisia. Joten ei varmaan tarkoittanut, että olet jotenkin keskimääräistä lyhyempijalkainen tai rumempi.

Vierailija
27/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persjalkainen: lyhyet jalat, pitkä selkä.

Voi olla muutakin kuin lyhyt ihminen, vaikkapa saman pituinen kuin jokin lyhytselkäinen pitkäsääri.

T. yks jolla on pitkä selkä ja pitkät jalatkin :)

Vierailija
28/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks persjalkainen oo sama kuin pitkäselkäinen? Ja pitkäselkäisillä usein on kohtu suhteellisen matalalla? Ei sen persjalkaisuuden ainakaan pitäisi sf-mittaa nostaa?

Vierailija
29/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma tuntuu olevan se, että joku on todennut, että hänellä on suhteellisen lyhyet jalat verrattuna selkään. Anna olla.

Vierailija
30/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnkin onpa hienoa, että sinulla ei ole tuon suurempia ongelmia. Toiseksi on ihan ok loukkaantua. Kaikki olemme erilaisia ja huumorin ja kiusaamisen ero voi olla hiuksenhieno, varsinkin hormonimuutosten aikaan. Paras vaihtoehto lienee vain pyytää toista terkkaa, jos et tuon kanssa halua olla tekemisissä. Itselle ei sopinut, kun neuvolantäti tuli huoneeseensa harjoittelijan kanssa juuri, kun aikani alkoi ja veti oven kiinni. Vartin kuluttua koputin ja ilmoitin, että joudun muutaman minuutin kuluttua lähtemään töihin eli olisi paras aloittaa, jos on useampikin asia listalla. Ja vaihdoin tätiä sen jälkeen. Ihan vain siksi, ettei tarvitse turhaan stressata. Mielestäni on eri asia, jos asiakkaita palvellessa ollaan myöhässä. 

Vierailija
31/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut korrekti ilmaus. Olisi voinut puhua vaikka pitkäselkäisestä. Tuskin ylipainoistakaan olisi soveliasta kutsua huumorin varjolla perslaardiseksi.

Vierailija
32/32 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa tuossa on se, että lyhyillä persjalkaisilla luulisi olevan pienempi sf-mitta, kuin lyhyillä lyhytselkäisillä+pitkäjalkaisilla...