Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polvikivusta ja nivelrikosta tietäviä?

Vierailija
27.09.2020 |

Voiko olla mahdollisesti nivelrikon alkua, jos polvi on alkanut oireilla lähinnä kyykistyessä (istumaan mennessä, istumasta nousemassa esim)? Kipu tuntuu ihan siinä polvilumpion kohdalla, pistävänä sitä kuvailisin. Muutaman viikon nyt olen siihen kiinnittänyt huomiota. Lähinnä mietin, että voiko tätä vielä jäädä seuraamaan vai pitäisikö jo hakeutua tutkimuksiin.

Ylipainoa ei ole, mutta raskasta liikuntaa olen aina harrastanut paljon, ikää 45.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nivelrikko alkoi täsmälleen saman ikäisenä kuin äidilläni aikanaan ja siskollani, eli vaihdevuosien alkaessa noin 45 vuotiaana. Lääkärillä en ole sen kanssa käynyt, koska oireet ovat olleet täsmälleen niin kuin ne kirjoitetaan olevan ja esimerkiksi yöllinen kipu ja rasituskipu olivat todella ikävät. Särkylääkkeet eivöt asiaa juurikaan auttaneet eikä mikään voltaren ja koska teen keskiraskasta fyysistä työtä, niin olo alkoi olemaan tosi tylsä kaikin puolin.

Ostin apteekista reseptivapaana saatavaa Orionin glukosamiinia c-vitamiinilla ja ajattelin, että jos se auttaa, niin hyvä, mutta kokeilen. Se auttoi jo parissa viikossa. Oli ihan outoa, että oli kärsinyt nivelrikosta reilu puoli vuotta ja mokoman tabletin jälkeen pystyi olemaan ihan normaalisti ja unohti koko nivelrikon. Olen syönyt sitä nyt säännöllisesti pari vuotta ja hyvin hyvin harvoin nivelrikko muistuttaa olemassaolostaan mitenkään. Liikun jo työnikin puolesta paljon ja vapaa-aikana åmyös, mutta mitään ongelmia ei ole kävellä vaikka erittäin vaihtelevaa

tunturimaastoa 20 km tai polkea fillarilla 40 km.

Glukosamiinin hyödystä niverikossa ei ole näyttöä tieteellisten tutkimusten perusteella. Muuten tk-lääkärit määräisivät sitä reseptillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne oli tullut vielä uusia vinkkejä ja linkkejä, kiitos. Glukosamiini mainitaan tuolla linkin takanakin, eihän se mitään ota jos ei annakaan. Tänään on ollut selvästi parempi polvipäivä kuin eilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän