Onko meillä erikoinen sauna käytäntö?
Meillä kaikki saunoo yhtä aikaan (äiti, isä, poika ja tytär). Me yleensä kuitenki ollaan pyyhkeissä saunassa mutta suihkussa kaikki on ihan normaalisti.
Onkohan se just sen takia ku olisi kiusallista istua alasti mutta jos suihkussa on niin ei joudu kiusallisesti istua muiden vieressä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
No on erikoista, jos lapset ovat vanhempia kuin 6-7v.
Oon tuo poika ja 15v ja sisko on 17.
Meillä kun esikoinen sai murrosiän merkkejä täyttäessään 13 siirryttiin naisten ja miesten vuoroon. Meillä kaksi tyttöä ja nuorimmainen saunoo miten haluaa.
Itse jouduin saunomaan yksin jo 10 vuotiaana, kun pikkusisarus syntyi. Eipä ole koskaan ollut läheiset välit perheenjäseniin.
Itse en laittaisi meidän nuorinta 10v. Tyttöä saunomaan yksin.
Mökkisaunassa uikit päällä saunomme yhdessä. Kyllä se saunominenkin on perheyhteyttä.
Mahtaa haista hyvälle ne pyyhkeet. Sako nyt, että suihkun jälkeen kuivaatte niihin samoihin pyyhkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa haista hyvälle ne pyyhkeet. Sako nyt, että suihkun jälkeen kuivaatte niihin samoihin pyyhkeisiin?
Eri pyyhkeet on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tuo poika ja 15v ja sisko on 17.
Sä olet se sama joka kesällä trollaili naisten saunaan menosta äidin kanssa ja vanhempiesi seksielämästä. Mutta mistä se sisko ilmestyi? Aina ennen olet ollut ainoa lapsi.
Samasta asiasta ollaan miespuolisen kaverin kanssa väännetty huumorilla monesti. Itselleni oli selvää, että yhteissaunat jäivät lapsuusvuosien jälkeen. Heillä taas kaikki saunoivat yhdessä aikuisuuteen asti, vanhemmat, tämä kaveri ja pari vuotta nuorempi siskonsa. Minulle olisi outoa, että teinit ja heidän vanhempansa saunovat keskenään, vaikkei siinä mitään seksuaalista olekaan sanotaan. Oma tyttärenikään ei ole enää käynyt minun seurassani saunassa, kun murkkuikä alkoi lähestyä. Samalla mielenkiintoinen huomio on, ettei tuon kaverini perheessä muuten ole koskaan ollut esim. avoin keskustelukulttuuri toisin kuin omassa lapsuuden perheessäni. Onhan sitä kaikenlaisia erikoisia tapoja olemassa.
No on erikoinen käytäntö. Pyyhe päällä saunominen ei ole normaalia. Ne pyyhkeet on kuvissa vain häveliäisyyssyistä, eikä perheenjäsenillä ole mitään syytä hävetä itseään tai toisiaan saunassa.
Mutta mun puolesta saunokaa ihan niinku haluatte.
Vierailija kirjoitti:
No on erikoinen käytäntö. Pyyhe päällä saunominen ei ole normaalia. Ne pyyhkeet on kuvissa vain häveliäisyyssyistä, eikä perheenjäsenillä ole mitään syytä hävetä itseään tai toisiaan saunassa.
Mutta mun puolesta saunokaa ihan niinku haluatte.
No joo mutta mua ainaki nolottais hirveesto istua vastakkain alasti. Tosi kiusallista vaikka olisikin oma äiti.
Meillä ei ollut omaa saunaa, oli saunavuoro viikottain.
Käytiin kaikki yhdessä saunassa ja taloyhtiön uima-altaalla, kaikki ihan ilkosillaan, ei mitään pyyhkeitä saunassa pidetä! Vanhemmat, tytär ja poika.
Jostain syystä itselleni tuli teini-iässä vahva yksityisyyden halu ja aloin saunomaan yksin. Oma lapsi on 16 ja hänellä ei tunnu olevan samaa tarvetta niin voimakkaana. Tietynlainen yksityisyys hänelle on muodostunut, mutta alastomuus ei häntä haittaa. Ei oma eikä toisten.
Toivottavasti annetaan tilaa toimia niin kuin haluaa. Mielestäni ei ole kummallista , että ihmiset sanovat yhdessä . Se on kummallista, jos ei anneta vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut omaa saunaa, oli saunavuoro viikottain.
Käytiin kaikki yhdessä saunassa ja taloyhtiön uima-altaalla, kaikki ihan ilkosillaan, ei mitään pyyhkeitä saunassa pidetä! Vanhemmat, tytär ja poika.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin minulla alkais tuosta seisomaan... en pystyisi olemaam 10min alasti saunassa naispuolistenhenkilöiden kanssa. Kuulostaa ällöltä mutta näin asia vain on.
-ap
Jokainen perhe saunokoon heille sopivalla tavalla. Mieheni lapsuudenperheen jäsenet eivät ole koskaan kaihtaneet yhdessä saunomista. Nyt aikuisinakin menevät samaan aikaan alasti saunaan, kun tapaamme. Minä en välitä saunoa mieheni siskon ja veljen seurassa.
Meillä pojat on 12 ja 15 ja ihan alasti yhdessä saunotaan koko perhe. Ei ole kenelläkään tullut mieleenkään, että pitäisi toimia jotenkin toisin. Miksi murrosikäinen ei voisi olla alasti vanhempiensa edessä? Vai pitäisikö minun äitinä jotenkin peittää vartaloni? En ymmärrä logiikkaa.
Mökillä pitkillä lauteilla istuu yleensä myös mummu ja joskus miehen velikin 6-vuotiaan tyttönsä kanssa. Veljen läsnäollessa pidän pyyhkeen tai uikkarit päällä lauteilla, kaikki muut ovat alasti. En näe siinäkään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojat on 12 ja 15 ja ihan alasti yhdessä saunotaan koko perhe. Ei ole kenelläkään tullut mieleenkään, että pitäisi toimia jotenkin toisin. Miksi murrosikäinen ei voisi olla alasti vanhempiensa edessä? Vai pitäisikö minun äitinä jotenkin peittää vartaloni? En ymmärrä logiikkaa.
Mökillä pitkillä lauteilla istuu yleensä myös mummu ja joskus miehen velikin 6-vuotiaan tyttönsä kanssa. Veljen läsnäollessa pidän pyyhkeen tai uikkarit päällä lauteilla, kaikki muut ovat alasti. En näe siinäkään ongelmaa.
Minkä ikäinen olet?
Me saunotaan kaikki yhdessä: Minä, mies, 19, 17 ja 14v lapset joissa molempia sukupuolia. Koskaan ei ole pakotettu, saa saunoa itsekseenkin jos tahtoo, mutta porukalla on hauskinta.