Kokemuksia Turun päiväkodeista
Olisiko teillä kertoa kokemuksia Turun päiväkodeista? Saitteko paikan toivomastanne päiväkodista? Kuinka paljon etukäteen paikkaa kannattaa hakea? Entäs perhepäivähoitajat, kokemuksia?
Olen hoitovapaalla, mutta elokuussa pitäisi lapsi saada hoitoon. Erityisesti kiinnostaa Vasaramäen ja Ruiskadun päiväkodit, sekä lähistön pph:t
Kiitos!
Kommentit (10)
Kannattaa vähintään 4-5 kuukautta aikaisemmin hakea paikkaa, varsinkin jos on jotain erityistoiveita (ilta- tai viikonloppuhoitoa yms.).
Eka päivähoitopaikka saatiin noin kuukaudessa hakemuksen jättämisestä, se oli Kallelankadulla (Martissa). Aivan totaalisen ihana paikka, ihanat hoitajat ja homma toimi kaikinpuolin.
Nyt muksut vaihtoivat Munterinkadulle (koska molemmilla vanhemmilla vuorotyöt) ja se paikka saatiin pari kuukautta hakemuksesta.
Ei mitään valittamista tässäkään hoitopaikassa.
Tietty vuorohoito vaatii enemmän ja tarkempia selityksiä hoitoaikatarpeesta jne.
Itse olen ollut töissä Ruiskadun pk:ssa. Ainakin silloin se oli ihan ok paikka, henkilökunta oli mukavaa ja lapset huomioivaa. Oma lapsi on hoidossa Kaskenmäen päiväkodissa ja siitä on pelkästään positiivista sanottavaa. Hakemuksen laitoin 6kk ennen ja sain paikan siitä paikasta mistä halusinkin
Hyviä kokemuksia eteläisen alueen päiväkodeista,erit. Hirvensalon alueella.
Kiitos vastauksista. Lisäkysymyksenä vielä, että miten pk:t suhtautuvat siihen, että joka toinen viikko lapsi menisi hoitoon jo 7.00 ja kotiin 16.00 ja joka toinen viikko hoitoon klo 11.00 ja kotiin 17.00?
Mua kiinnostais kans tietää Turun alueen päiväkodeista ja pph:sta.
Inspehtorinkatu 1 päiväkoti on homeongelmainen. On ilmeisesti tehty homeremonttiakin ihan vähäsen aikaa sitten. Sieltä on monet vaihtaneet pois toiseen päiväkotiin. Kovia oireita oli meidän lapsella, vaihto toiseen pääiväkotiin ja oireet loppuivat heti.
Onko kokemuksia päiväkodeista Martin lähellä?
Vasaramäestä vain hyvää sanottavaa, ensin pph:n ja sen jälkeen päiväkodin osalta. Kaikki toimii! Paikka saatiin noin kuukaudessa hakemuksesta.
Homettaaa8788 kirjoitti:
Inspehtorinkatu 1 päiväkoti on homeongelmainen. On ilmeisesti tehty homeremonttiakin ihan vähäsen aikaa sitten. Sieltä on monet vaihtaneet pois toiseen päiväkotiin. Kovia oireita oli meidän lapsella, vaihto toiseen pääiväkotiin ja oireet loppuivat heti.
Se on onneksi purettu. Ja kohta puretaan Kuraattorinpolun päiväkotikin.
Minuakin!