Äitini nimi on Riitta ja pitäisi lapsen nimeen saada joku muunnos tästä nimestä eli toinen tai kolmas nimi.
Kommentit (106)
Jos olet suomalainen ja koet itsesi suomalaiseksi, Riitta on paras vaihtoehto kaikista. Näin se vaan on. Ihmetyttää nämä suomalaisten nimien mollaajat. Tyylitajua kehiin.
Kaikki tuntemani Riitat( ja tunnen monta) ovat rohkeita, reiluja ja suorapuheisia.
Jännä sattuma, mutta näin vain on.
Nimi on enne kirjoitti:
Kaikki tuntemani Riitat( ja tunnen monta) ovat rohkeita, reiluja ja suorapuheisia.
piereskelevää naistyyppiä
Mun toinen nimi on Riitta. En ole koskaan tykännyt siitä. Ihan kauhea.
Nimi on enne kirjoitti:
Ainoa tuntemani Riitta on umpikiero juonittelija, oikein mätäperseiden mätäperse.
Piriitta, Iitta, Lariitta, Cariitta,
Miehen nimeksi en saa sitä taipumaan. Ehkä Riitanpojanpoika.
Laita se Helmi, mitä yksi Riitta täällä ehdotti. Se on sellainen käännösjuttu.
Kolmanneksi nimeksi sopii useimmiten joku pidempi nimi, joten äänestän Margaritaa/Margariittaa!
Vierailija kirjoitti:
Margariitta
Sekoitetaan Margareetan. Olisiko Mariarita tai Ritamaria liian kaukana oleva vaihtoehto? Varmaan jokaisella on jokin esimummo, jonka nimi on Maria.
Miksi pitäisi? Vaatiiko mummo ja suuttuu verisesti jos ei saa tahtoaan läpi? Itse en laittaisi jos joku sitä vaatisi.
Jos itse haluat nimetä lapsen mummon mukaan, niin varmaan se Riitta on paras ilman mitään muunnoksia.
Nimi on enne kirjoitti:
Sama kokemus
Meriitta
Sariitta
Neriitta
Aino-Riitta
Oona-Riitta
Anni-Riitta