Taidamme olla kasvamassa erillemme suhteessamme
Tätä termiä olen kuullut käytettävän joskus erojen syynä. Nyt minusta tuntuu, tai on tuntunut jo pidemmän aikaa, että meillekin on käymässä näin. Olemme olleet pitkään naimisissa ja lapsetkin alkavat olla isoja, vaikka kotona asuvatkin.
Olemme alkaneet etääntyä toisistamme vaikka olemmekin paljon yhdessä koronan takia. Se onkin alkanut myös ärsyttää ja olen helpottunut kun mies käy kuitenkin harrastamassa. Pääosin pyöritään tässä kotona eikä ystäviäkään ole nähty enää entiseen tapaan.
Elämänasenteemmekin tuntuvat muuttuuneen kauemmaksi toisistaan. Mies tuntuu olevan pikkutarkka ja nipottaa monesta asiasta kun itse olen huolettomampi ja elämää en niin vakavasti ottava. Tämä on aiheuttanut molemminpuolista ärsytystä enenevässä määrin. Emme riitele, mutta tunnen kun miestä ärsyttää. Ja minua ärsyttää, että häntä ärsyttää. Ei siinä silloin lempi leisku.
En osaa sanoa edes rakastanko enää, en tiedä. Periaatteessa kaikki on siis ok, mutta pinnan alla on paljon käsittelemättömiä asioita, mistä emme osaa puhua. Arvelisin, että jos tämä päättyisi, se tapahtuu jomman kumman ilmoituksesta halusta eroon. Ilman keskustelua.
Aika pieni ongelma.