Koronan sairastuneita alkaa olla Suomessa jo melkoinen läjä, mutta heidän kokemuksia taudista todella vähän
Haluaisin kuulla laajemmin, miten Koronan sairastaneet taudin kokivat, mitä oireita oli jne.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Noitahan on lehdissä vähän väliä. Kun kaikilla on samantapaiset oireet niin ei nyt jokaisesta sairastuneesta kannata tehdä juttua.
No tämähän ratkeaa sitten helposti. Minkälaiset oireet kaikilla?
Tämä. Kyllä mä haluaisin nyt kuulla jonkinlaisen yhteenvedon näistä elokuun alusta asti sairastuneista. Kuitenkin joku lääkäri mediassa jo sanoi että taudinkuva on erilainen kuin ajateltiin, yhä vakava VANHEMMILLE. Tosi pieni % joutuu sairaalahoitoon, ja kovasti haluaisin kuulla näistä jotka sen potevat kotona. Eipä ole kuulunut mitään että näitä seurattaisi tai perään soiteltaisi....
Voisko joku, joka korona testistä sai positiivisen, tulla kertomaan mitä tapahtuu karanteenipäätöksen jälkeen? Kyseleekö joku jotain? Otetaanko lopussa yhteyttä tms ?
Yhden tutkimuksen löysin missä perheensisäiset tartunnat oli 17%, eli vaikka samassa taloudessa on sairas, kaikki ei sairastu. Aika ihme sekin, tosin olisin siinä halunnut kyllä tietää asuvatko yhtä ahtaasti kuin suomalaiset...
Fb.ssa ryhmä Koronaan sairastuneet.
Vähän oli kurkku kipeä ja muutenkin vähän kipeä olo, siinä se. Näin myös työkaverilla. Ei kuumetta tai mitään ihmeempää, muutaman päivän kesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kyllä mä haluaisin nyt kuulla jonkinlaisen yhteenvedon näistä elokuun alusta asti sairastuneista. Kuitenkin joku lääkäri mediassa jo sanoi että taudinkuva on erilainen kuin ajateltiin, yhä vakava VANHEMMILLE. Tosi pieni % joutuu sairaalahoitoon, ja kovasti haluaisin kuulla näistä jotka sen potevat kotona. Eipä ole kuulunut mitään että näitä seurattaisi tai perään soiteltaisi....
Voisko joku, joka korona testistä sai positiivisen, tulla kertomaan mitä tapahtuu karanteenipäätöksen jälkeen? Kyseleekö joku jotain? Otetaanko lopussa yhteyttä tms ?
Yhden tutkimuksen löysin missä perheensisäiset tartunnat oli 17%, eli vaikka samassa taloudessa on sairas, kaikki ei sairastu. Aika ihme sekin, tosin olisin siinä halunnut kyllä tietää asuvatko yhtä ahtaasti kuin suomalaiset...
Ei tietenkään soitella perään.
Kyllähän nuo tarinat lehdissä on aina niitä vakavista oireista kärsineistä.
Minulla 3 päivää pientä kurkkukipua ei mitään muuta. Miehellä neljänä päivänä outo tunne keuhkoissa yhtenä päivänä vähän höntti olo, kuulemma sellainen kuin normaalisti flunssan alkaessa ennen kuin kuume nousee., mutta se kesti n.2 h ja se siitä. Kummallakaan ei mitään muita oireita. Lapsille ei tullut mitään oireita, heitä ei siis edes testattu. Minä ja mies mentiin testiin noista todella pienistä oireista koska oltiin altistuneita. Jos tuota altistumista ei olisi ollut niin en usko että olisi edes tullut mieleen mennä testiin, oli tuo oma kurkkukipu niin vähäistä, edes nielaisi ei sattunut.
Lehdissä/mediassa vois kyllä olla olla enmmän tällaisia tapauksiakin, eikä aina vain sitä kauhukuvaa ja pelottelua.
Tosin luulen, että 99% näin vähäisillä oireilla sairastuneista ei edes tiedä sairastaneensa koko koronaa joten siksi heidän kokemuksistaankaan ei tiedetä.
Itselläni oli muutaman viikon suht lieviä oireita. 2yötä ahdisti henki ja ne oli pahimmat. Pientä lämpöä, välillä oli maha sekaisin, kurkkukipu, pääkipu, väsymys aaltoili, makuaisti hävisi välillä päiväksi,välissä ihan normiolo ja sitten saattoi taas mennä maha sekaisin ja kurkku kipuilla ja sitten taas oli ok pari päivää ja sen jälkeen nousi pikku lämpö ja paleli. Noin.kuukausi meni kun olo lopullisesti muuttui normiksi.
Noitahan on lehdissä vähän väliä. Kun kaikilla on samantapaiset oireet niin ei nyt jokaisesta sairastuneesta kannata tehdä juttua.