Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen alkaa katsomaan lastenohjelmia ja jaksaa keskittyä niihin?

Vierailija
27.09.2020 |

Eikä vain halua leikkiä koko ajan leluilla ja siihenkin vaatii jonkun seuraksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään ikäisen ei tarvitse sitä jaksaa.

Vierailija
2/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan leikkinyt lasteni kanssa millään lelulla, en vain osaa. Pelejä ollaan pelattu.

Vierailija
4/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v.osaa jo katsoa tablettia, ja kolmevuotias melko sujuvasti käyttää youtubea ja Pikkukakkosen sovelluksia.

Vierailija
5/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle laitan vaikka jotain lastenvideoita missä musiikkia. Malttaa katsoa usein ja tanssiksi pistää :D

Tosin tablettia tai puhelimia ennen näin pienelle periaatteesta anna. 

Vierailija
6/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa. Saisitko jonkun hoitamaan lastasi, jos et itse jaksa?

Vierailija
7/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle laitan vaikka jotain lastenvideoita missä musiikkia. Malttaa katsoa usein ja tanssiksi pistää :D

Periaatteitaan kannattaa muuttaa, sillä maailmakin muuttuu. Lapsi jää jälkeen digitaalisessa maailmassa. Olen esimerkki, vanhempani eivät hankkineet tietokonetta 90 luvulla periaatteen takia. Olin luokallani ainoa, jolla ei ollut kotona konetta, ja atk-taidot sen mukaiset. Vaikuttaa vielä nykyäänkin elämääni haitallisesti.

Vierailija
8/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa. Saisitko jonkun hoitamaan lastasi, jos et itse jaksa?

Ihan normaalia ettei jaksa joka sekunti leikkiä lapsen kanssa. Lapsen hoitamatta jättäminen on eri asia. Ei vanhempi voi mitenkään olla kiinni lapsessa 24/7 liimattuna.

Vierailija
9/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteitaan kannattaa muuttaa, sillä maailmakin muuttuu. Lapsi jää jälkeen digitaalisessa maailmassa. Olen esimerkki, vanhempani eivät hankkineet tietokonetta 90 luvulla periaatteen takia. Olin luokallani ainoa, jolla ei ollut kotona konetta, ja atk-taidot sen mukaiset. Vaikuttaa vielä nykyäänkin elämääni haitallisesti.

Mieluummin jää jälkeen digitaalisessa maailmassa kuin kasvussa, kehityksessä ja vuorovaikutuksessa. Päiväkodissa näkee jo erot niiden lasten välillä, joiden kanssa on oikeasti oltu läsnä ja joiden seurana on ollut tabletti tai puhelin. Älkää hyvät ihmiset tehkö tuota lapsillenne...

Vierailija
10/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna paperia ja kyniä tai muovailuvahaa niin saa puuhastella niiden parissa. Vesiväreillä meillä ainakin 2-vuotiaskin viihtyy jo jonkin aikaa itsekseen.

Vierailija
11/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin jää jälkeen digitaalisessa maailmassa kuin kasvussa, kehityksessä ja vuorovaikutuksessa. Päiväkodissa näkee jo erot niiden lasten välillä, joiden kanssa on oikeasti oltu läsnä ja joiden seurana on ollut tabletti tai puhelin. Älkää hyvät ihmiset tehkö tuota lapsillenne...

Niin aikuinen ihminen osaa määrittää sen ruutuajan jos haluaa. En tarkoittanutkaan että liimataan kouraan se laite koko päiväksi.

Vierailija
12/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse siis 2-vuotiaasta, tuskin vielä tarvitsee tablettia tai puhelinta ? 

Vierailija
13/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa lapsillenne!

Kirjoja lukeva teini osaa 70 000 sanaa, ei-lukeva vain 17 000. https://yle.fi/uutiset/3-8711651 Sen arvaa, kuinka myöhemmässä elämässä pärjää niukalla sanavarastolla.

Iltasatua ei kannata korvata digilaitteilla ja lapsi todellakin tarvitsee hänen kanssaan aikaa viettävän vanhemman. Se on sosiaalistumisen perusedellytys.

Vierailija
14/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa lapsillenne!

Kirjoja lukeva teini osaa 70 000 sanaa, ei-lukeva vain 17 000. https://yle.fi/uutiset/3-8711651 Sen arvaa, kuinka myöhemmässä elämässä pärjää niukalla sanavarastolla.

Iltasatua ei kannata korvata digilaitteilla ja lapsi todellakin tarvitsee hänen kanssaan aikaa viettävän vanhemman. Se on sosiaalistumisen perusedellytys.

Eihän nämä sulje toisiaan pois. Meillä lapsi katsoo televisiota ja pelaa padilla silloin, kun aikuiset tekevät töitä. Koko viime viikon oli taas kotona, kun päiväkodissa ei ollut henkilökuntaa. En voi samalla kertaa lukea tai viihdyttää lasta muulla lailla, kun teen töitä.

Vierailija
15/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äiti vähän kyllästynyt pikkulapsensa seuraan? Tee jälkiabortti.

Vierailija
16/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi huoh näitä vastauksia. Ihan ymmärrettävää, että joskus haluaa juoda aamukahvin rauhassa tai tehdä ruokaa ilman pikku apuria.

2-3v yleensä jaksaa katsoa jonkin aikaa. Meillä 3-5-vuotiaat katsovat noin tunnin päivässä. Puoli tuntia aamulla ja puoli tuntia iltapäivällä. Tämä ei tarkoita, että lapsille ei lueta. Meillä luetaan 3-5 lastenkirjaa päivässä, tosin isompi lukee jo itsekin.

Vierailija
17/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla ei hommanneet tietokonetta ? Ainoa luokallasi jolla ei ollut? En millään usko tätä, en sitten alkuunkaan. 

Vierailija
18/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

75-vuotiaana on aikaa keskittyä Paavo Pesusieneen, ja muutenkin alkaa lapsettaa.

Vierailija
19/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen mitä jaksoi katsoa oli fröbelin palikat youtubesta. Ikää oli ehkä just sen 2v.

Poika on aina ollut huono leikkimään yksin ja on edelleen, nyt siis 4v.

Mies on vuorotöissä joten hänen iltavuoroviikoillaan oli tarpeen saada vilkas lapsi istumaan edes hetken paikoillaan että saan vaikka ruuan tehtyä ja koirat ruokittua.

Joo, tiedän että tuon ikäisen voi ottaa mukaan siihen ruuanlaittoon, mutta se kun ei poikaa kiinnostanut.

Vierailija
20/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna paperia ja kyniä tai muovailuvahaa niin saa puuhastella niiden parissa. Vesiväreillä meillä ainakin 2-vuotiaskin viihtyy jo jonkin aikaa itsekseen.

Nämä on meillä alkanut kiinnostaa jossain määrin vasta yli 3 vuotiaana.

Ja toisekseen poika oli 2 vuotiaana vielä kova laittamaan suuhun kaikkea joten hyvin tarkka valvonta muovailuvahan kanssa oli paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän