Pesettekö koululaisianne, vanhemmat?
Vaikka ovatkin "isoja" niin pesettekö hiuksia, puhdistatteko korvat jne. Kun näkee niin paljon likaisia lapsia. Vaatteet voi näyttää puhtailta, mutta hiukset roikkuu rasvaisena ja haisee, korvista valuu ruskeaa eritettä. Kynnet on pitkät ja kynnenaluset mustat.
Nyt joku vetää herneen nenään, mutta ihmettelen eikö vanhemmat huomaa...
Osa lapsista toki hyvinhoidettuja, mutta liian paljon näitä likaisia...
Kommentit (6)
Omia lapsia ei vielä ole pestävänä, mutta muistan, kuinka isäni pesi aina saunassa mun hiukset, koska en itse niitä jostain syystä kunnolla pessyt. Taisin olla tokalla, kun vanhemmat houkutteli leikkaamaan sellaisen ysärin alussa "muodissa" olleen poikatukan, että päästäisiin koko perhe vähemmällä tappelulla. =) Nykyään saan onneksi pestä pitkät hiukseni itse. =)
N 25
No jopas on, 49 vuotta... pojilla varsinkin kun on lyhyet hiukset, näkee helposti. Korvavaikku muuttuu kirkkaasta ensin keltaiseksi ja sitten ruskeaksi, kun korvat on tarpeeksi kauan puhdistamatta. Korvan taukset ovat ahavoituneet ja hilseilevät, kun niitä ei pidetä puhtaana.
Täit ja kihomadot leviää, kun nykyisin hygienia on mitä on. Ei jakseta siivota, ei jakseta huolehtia lapsista.
Arvasin että joku kilahtaa. Mitään ei saisi arvostella.
En ole nähnyt niin likaisia lapsia kun ap kuvaili. Suomalaislapsilla on monesti ohuet vaaleat hiukset, mitkä saattaa näyttää helposti likaisilta, vaikkei peseytymisestä olisi kauaa. Ja eikös sitä sanota, että nykyisin peseydytään liikaa?
Jos joltain tulee näkyvästi ruskeaa korvavaikkua, niin voisiko sillä olla joku korvasairaus? Ei meinaa kuulosta normaalilta, edes silloin, kun on ollut kauan peseytymättä!
Meillä käy tokaluokkalainen poika joka toinen päivä suihkussa ja jpka toinen päivä pesee vaan lavuaarilla kädet ym. 3-luokkalainen tyttö käy joka päivä suihkussa. Mun mielestä ovat puhtaita lapsia.
Kyllä vaaleat hiukset näyttävät puhtailta jos ovat puhtaat. Mutta joillekin lapsille ei kerran-pari viikossa hiusten pesu riitä, ja sen tietää siitä että hiukset alkavat haista!
Ja en ymmärrä villitystä, ettei käytetä shampoota lapsilla. Sellaiset hiukset, joita ei koskaan pestä shampoolla, ovat vasta"pestyinäkin" sellaisissa paksuissa "lötköissä". Eivät irtonaisena kuten puhtaat hiukset. Ällön näköistä.
Ei ole korvasairaus likaiset korvat...luulisi kutittavan kuitenkin, kun korvista tursuu ruskeaa mönjää... topstikut käyttöön hyvät mammat.
Korvista valuu ruskeaa eritettä! :-D Missä savimajassa sä asut? Olen 49-vuotias, enkä ole eläessäni nähnyt kenenkään korvista valuvan ruskeaa tai minkään muunkaan väristä eritettä.