Keksikää minulle uusi ammatti!
Olen totaalisen kyllästynyt työhöni. Olen koulutukseltani kätilö ja tällä hetkellä opiskelen seksuaaliterapiaa. Työ kuitenkin kyllästyttää, enkä jaksa sitä enää yhtään.
Olen kokeillut myös työskennellä psyk. sairaanhoitajana ja jotenkin taidan tietää, etten saa hoitoalasta, sitä mitä haluaisin.
Haluaisin että tulevassa työssäni ei olisi niin paljon kontakteja muihin ihmisiin. (saa toki olla, mutta ei jatkuvasti) Olisi myös kiva, että työn jäljen näkisi välittömästi. Viihdyn luonnossa ja metsässä.
Palkka ei saisi kovasti laskea. Yhtenä vaihtoehtona pyörittelin metsäkoneen kuljettajaa..... siinä kaiketi työllisyysnäkymät ovat hyvät.
Ehdottakaa kaikki mahdolliset villeimätkin ideat, koska varmasti on paljon sellaista, jota en edes osaa ajatella.
Ps. Ei mitään joka liittyy tietokoneisiin. En voi sietää niitä :)
Kommentit (32)
Mites eri kuntoutusalan ammatit? Toimintaterapeutti? Ravitsemusterapeutti?
TE-toimistosta saa ilmaiseksi psykologin ohjausta uranvaihtoon. Soita sinne ja kerro tilanteestasi, helppo tapa vaihtaa alaa on mennä työkokeilun esim. kuukaudeksi ja kokeilemaan uutta alaa. Eli vinkkinä sinulle: tässä yhteiskunnassa on tällaisia tapauksia varten saatavilla ilmaiseksi ohjausta ihmisiltä, jotka ovat hyvin koulutettuja. Tsemppiä!
Kiitos asiallisista vinkeistä ja tuosta ammattivalinta vinkistä. :)
Hoitoalan suljen nyt kokonaan näistä pois, vaikka näistä kyllä osa houkutteleekin. Pelkään vain että koen sen saman kyllästymisen lopuksi niissäkin.
Hortonomi kuulostaa hyvältä.
Ravitsemus kyllä kiinnostaa, mutta voisin kuvitella olevani siinä ammatissa jopa liian joustamaton luonne :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vinkeistä ja tuosta ammattivalinta vinkistä. :)
Hoitoalan suljen nyt kokonaan näistä pois, vaikka näistä kyllä osa houkutteleekin. Pelkään vain että koen sen saman kyllästymisen lopuksi niissäkin.
Kuitenkin menemälle alalle jossa edelliset opinnot voidan osin lukea hyväksi olisi fiksu ratkaisu. Jos aloitat kokonaan alusta, se kestää kauemmin. Ja jos olet helposti tylsistyvää tyyppiä, sitten voit kyllästyä jo opintojen aikana...
Personal Trainer.
Nyt korona-aikaan tulee uusia läskipalleroita kovalla tahdilla. Annat etävalmennusta netin välityksellä premium hintaan 100 eur/h. Tee nettivalmennuksia niin tienaat myös nukkuessasi. Ja pistä ne ihravonkaleet koville myös!
Siivoaja. Näkee ihmisiä mutta enimmäkseen ne vain väistää sua. Työn jäljen näkee heti. Ei kovin tietokoneistettua (metsäkoneet on, eivät sovi sulle). Luontoon pääsee töiden jälkeen.
Domina.