Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osastolle hakeutuminen

Vierailija
26.09.2020 |

Millä oireilla olette päässeet?
Mulla on tajuton dissosiaatio, ahdistus ja paniikki. Joudun ottamaan rauhoittavaa melkein joka päivä, että kykenen esim lenkille ja kauppaan. Koettanut nyt puoli vuotta hallita tätä, mutta nyt eron tullessa tää on levinnyt käsiin.
Pelkotiloja, en tosin tiedä mitä pelkään. Koko keho tuntuu vieraalta ja pelottaa etten hallitse sitä. Henkeä ahdistaa, välillä raajat puutuu, pistelee. Mulla on seuraa, mutta jos joutuisin olemaan yksin niin pelkäisin että teen itselleni jotain, enkä hallitsi.

Mitä kautta sinne hakeudutaan ja kuinka nopeasti pääsee? Mistä tietää että on tarpeeksi hullu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittauta rautavarastot.

😂

Vierailija
22/24 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samaa ja escitalopram oli todellinen elämänpelastaja. Kysypä lääkäriltäsi tuosta lääkkeestä. Tsemppiä ap, hyvä että sinulla on tukiverkko!

Tukiverkko on vanhempani joiden luona pyörin mukamas milloin mitäkin asiaa toimittamassa, en ole kertonut omistani enkä halua.

Kuinka nopeasti tuo lääke alkoi sulla toimimaan?

Ei olis ehkä varaa odotella kuukausitolkulla tai kärsiä aloitusoireista.

Ap

Lääke toimi heti. Minulla siis taustalla vakava traumakokemus ja siitä seurasi paniikkikohtauksia, epätodellisuuden kokemuksia ja itsensä satuttamisen tarvetta. En enää selvinnyt normaaleista asioista joten menin lääkäriin. Aloitin (poikkeuksellisesti yöllä unettomuuden ja sekavuuden vuoksi) 5 mg annoksella ja ensimmäisen jälkeen olo oli lattea. Pystyin ajattelemaan pahoja tapahtumia musertumatta. Pystyin kävelemään ongelmitta ja olo ei ollut ollenkaan tuskaisa. Vähitellen annostus on nostettu 10 mg:aan, ja voin todella hyvin. Mieli on tasainen ja olen aika lähellä entistä itseäni. En tarvitse opamoxia, koska mitään ahdistus/paniikkikohtauksia ei tule. En tiedä kauanko syön escitalopramia mutta on ollut uskomatonta saada apua toivottomaan ja ylitsepääsemättömän vaikeaan tilanteeseen.

Eivät SSRI:t toimi välittömästi, vaan muutaman vkon kuluessa. Ja turha väittää vastaan, uskon että koit niin, mutta farmakologisia perusteita sille kokemukselle ei ole. Mahtavaa että sait siitä avun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/24 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan