Veritulppa jalassa?
Tunsin jo puolisen vuotta sitten outoa kihelmöintiä jalassani ja muistan valitelleeni työkavereille, että tuntuu kuin veri ei kiertäisi jalassa. Kihelmöi ja tuntui kun jalka olisi puutunut.
Edelleen toisinaan tunnen outoa puutumista ja kihelmöintiä, joskus toisessa ja joskus molemmissa.
Huomasin jo kuukausia sitten sisäreidessäni jotain outoa mutta en oikein noteerannut asiaa.
Sisäreidessä on tällä hetkellä verisuonta pitkin meneivä palluroita, sellaista rykelmää jotka myös erottuvat ihon pinnalta, Mustelma on myös siinä kohdalla, en tiedä onko tullut ihan hiljattain.
Olen nuori ja ottanut n. vuosi sitten hormonikierukan. Tupakoin myös. Liikun kuitenkin lähes päivittäin ja olen vahva,
Pitäiskö käydä näyttään lääkärille?
Kommentit (18)
Pitää. Keuhkoveritulppa tappaa, ja se saa yleensä alkunsa jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää. Keuhkoveritulppa tappaa, ja se saa yleensä alkunsa jalassa.
Olisi kamalaa.
Mietin vain kun oireet eivät ole edes päivittäisiä vaan ehkä ennemminkin kausittaista.
Joskus varpaatkin tuntuvat siltä, että pakko liikutella kun ei veri tunnu kiertävän.
Ehkä käyn näyttmässä heti ensi viikolla.
AP
Jos varpaissa tuntuu kihelmöintiä, vika voi olla valtimoissa eikä laskimoissa niin kuin jalasta keuhkoihin menevissä veritulpissa.
Asia huolestuttaa sen verran, että varaan lääkärille ajan.
Myöskin varaan ajan kierukan poistoon.
AP
Vierailija kirjoitti:
Katoppas Googlesta suonikohjut.
Kuvat ovat samanlaisia kun omassa sisäreidessä.
Pelottavaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
Kierukka ei lisää riskiä veritulppaan. Riski liittyy yhdistelmäehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kierukka ei lisää riskiä veritulppaan. Riski liittyy yhdistelmäehkäisyyn.
Alapeukuttaja voinee sitten näyttää jonkinlaista dataa siitä, että kupari- tai progestiinikierukka lisää veritulpan riskiä.
Voi olla myös MS-oireistoa. t. MS-perussairas
Minulla on ollut veritulppa ja tuntui kuin pohkeessa olisi ollut lihasjumi. Venyttelin ja hieroin pohjetta. Ei olisi saanut.
Päivystyksessä kuskasivat sängyllä ja pyörätuolilla.
Uskon, että viikkojen nilkan niveltulehdus aiheutti veritulpan. Nivelpsorin ilmitulon aikaa.
Jalkojen puutuminen/kihelmöinti voi olla myös II tyypin diabetesta!?
Jos sulla on puoli vuotta ollut tuollaista, niin en usko kyseessä olevan veritulppa. Olisiko joko jo liuennut (kroppa itse erittää entsyymiä joka hajoittaa tulppaa) tai lähtenyt liikkeelle (joka ei jää huomaamatta).
Mulla veritulppa jalassa oireili kovana särkynä ihan levossakin. En pystynyt seisomaan tai kävelemään jne. Ei ollut turvotusta.
Jalka ei siis ole turvonnut, kuuma, kipeä? Et ole satuttanut jalkaasi mihinkään eikä takana ole pitkää auto- tai lentomatkaa tai vuodelepoa? Oireesi eivät kuulosta veritulpalta ... jos jokin niin MS-tauti tulee mieleen.
Myöskään mikään venyttely ja liikkuminen ei auta noihin tuntemuksiin kun tuntuu, ettei veri kierrä kunnolla.
AP