Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu naurettava mustasukkaisuus?

Aloittaja
26.09.2020 |

Sanotaan, että jos tapailen jotain naista niin saatan tulla kateelliseksi ihan naurettavista asioista. Esimerkiksi jos hän oli opiskelijana useammassa tapahtumassa tai jos hän on menestynyt paremmin koulussa. Perseestä tämmöinen, miten pääsen tästä eroon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se oli ainakin suoraanverrannollinen ensimmäiseen parisuhteeseeni jossa mies petti minua jatkuvasti. Annoin anteeksi aivan liian monta kertaa ja olin järjettömän sinisilmäinen. 

Hän kohteli muutenkin huonosti ja itsetunto meni kyllä vuosiksi. 

Sen jälkeen oli vaikeuksia luottaa miehiin ja olen todella mustasukkainen ollutkin vaikka en haluaisi.

Nykyään pystyn jo rauhoittelemaan itseäni enkä anna valtaa liialle mustasukkaisuudelle mutta silti olen varuillani ja luen merkkejä sekä kuuntelen intuitiotani. En halua kuitenkaan pilata mitään vaan pidän yleensä mustikseni omassa päässäni ellei ole oikeasti aihetta huoleen. 

Vierailija
2/4 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus ei ole naurettava asia, vaan vakava sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se oli ainakin suoraanverrannollinen ensimmäiseen parisuhteeseeni jossa mies petti minua jatkuvasti. Annoin anteeksi aivan liian monta kertaa ja olin järjettömän sinisilmäinen. 

Hän kohteli muutenkin huonosti ja itsetunto meni kyllä vuosiksi. 

Sen jälkeen oli vaikeuksia luottaa miehiin ja olen todella mustasukkainen ollutkin vaikka en haluaisi.

Nykyään pystyn jo rauhoittelemaan itseäni enkä anna valtaa liialle mustasukkaisuudelle mutta silti olen varuillani ja luen merkkejä sekä kuuntelen intuitiotani. En halua kuitenkaan pilata mitään vaan pidän yleensä mustikseni omassa päässäni ellei ole oikeasti aihetta huoleen. 

Tämä! Pettäjät sairastuttavat ihmisiä. En todellakaan mitenkään puolustele järjettömiä mustasukkaisuustekoja, mutta nämä, jotka ihan oikeasti pettävät, pitävät salasuhteita, tekevät äkkilähtöjä uuden kumppanin luokse saavat kyllä aikaiseksi suuria vaurioita. Joskushan se saattaa olla niin, että jätetty on jo iloinen, että pääsee itsekkäästä pettäjästä eroon, mutta äkkilähtö kuin salama kirkaalta taivaalta on henkistä pahoinpitelyä (jos ei ole kyseessä pakeneminen vaaralliselta kumppanilta). Neuvon heitä, jotka joutuvat tällaisten narsististen pettäjä-jättäjä-tyyppien uhreiksi, että hankkikaa kriisiapua välittömästi, soita vaikka Mielenterveys r.y.:n Kriisipuhelin - keskusteluapua numerossa 09 2525 0111. Tällaisesta pettävästä sairastuttajasta kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti, eikä kuunnella heitä, jotka ovat sitä mieltä, että tulisi olla ikään kuin mitään ei ole tapahtunut ja "olla kaveri". Tästä tulee varmaan aika paljon alapeukkuuja (pettäjiltä?), ihan sama, näin se on.

Vierailija
4/4 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko omasta epävarmuudestasi.