Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen terve ja niin kiitollinen siitä

Vierailija
02.12.2013 |

Yritin löytää viime viikolla aloittamaani ketjua, mutta en löytänyt. Hermoilin siinä mammografiaan menoa. Gynekologini löysi siis rutiinitarkastuksen yhteydessä toisesta rinnastani jotain muutosta ja teki lähetteen mammografiaan.

Nyt on elämäni ensimmäinen mammografia ja ultraääni takana. Kaikki kunnossa! Molemmissa rinnoissa oli kystaa, mutta ei siis mitään kasvaimeen viittaavaa tai muuta huolestuttavaa. Voi tätä helpotuksen tunnetta! Viimeiset päivät ovat olleet aika piinallisia tutkimuksia odotellessa ja olen myös nukkunut aika levottomasti.

Ultran tehnyt radiologi suositteli, että kaikki yli 40-vuotiaat kävisivät  mieluiten kerran vuodessa tai vähintään kerran kahdessa vuodessa mammografiassa. Tiesittekö tätä? Minä en tiennyt. Olen 45-v, joten kutsu seulontaan tulee vasta 5 vuoden kuluttua. Luulenpa, että aion jatkossa ottaa radiologin vinkistä vaarin enkä jää odottelemaan sitä virallista kutsua. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! :) Ei terveyttä osaa välttämättä arvostaa, ennen kuin on riski terveyden menettämisestä.

Vierailija
2/2 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:12"]

Onneksi olkoon! :) Ei terveyttä osaa välttämättä arvostaa, ennen kuin on riski terveyden menettämisestä.

[/quote]

Niinpä. Vielä viikko sitten luulin, että isoin ongelmani olisi työttömyys. Terveysasiat eivät käyneet mielessäkään. Sain tästä vähän lisäpotkua työnhakuun :-) terv. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi