Iskias!!!
Kuinka moni kärsii tällä hetkellä iskiaksesta? Miten oireilee ja kauanko on kestänyt? Myös vaivasta parantuneet voisivat vastata!
Kommentit (4)
Mulla vaivaa aina raskaana ollessani, kuten nyt. Muuten tullut vain kerran "ei-raskaana", silloin sain sen laukeamaan naprapaatin avulla. Väänteli mua ihme asentoihin ja neuvoi kotonatehtäviä venytyksiä ja ihme kyllä ne auttoi! Näin raskaana ei oikein auta kun asennon vaihtelu yölläkin useaan kertaan. Mulla oireilee siten että ylösnouseminen ja selän ojennus on sitä vaikeampaa ja kivuliaampaa mitä kauemmin olen samassa asennossa istualteen tai makuultaan. Lisäksi kipu säteilee jalkaan.
Vajaa vuosi sitten makasin mahallaan lattialla kolme päivää, kun ei pystyny istuun eikä seisoon ko sattu niin kamalasti. Toisena särkypäivänä kävin tk:ssa hakeen kipupiikkiä ja särkylääkkeitä (kolmiolääkkeitä), eikä mitään apua. Illalla kävin jäsenkorjaajalla joka laitto nikamia paikoilleen ja pahin säteily loppu heti. Iskias hermo oli kerenny olla litistyksissä jo liian kauan ja kipu säteili pohkeessa asti ja pikku hiljaa parin viikon aikana se sieltä nousi ylöspäin. Kävin toisella jäsenkorjaajalla joka laittoi si-nivelen paikoilleen ja sen jälkeen ei ole iskias oireita ollu. :)
Auts! Otan osaa. Mulla iskettiin piikki päivystyksessä kankkuun, ja siitä sellaiset pari tuntia pääsin ylös kotiin. Se on ärsyttävä vaiva johon ei tunnu lihasrelaksantit tai vahvemmat särkylääkkeet oikeastaan auttavan, mitä pää menee vaan unettavaksi mutta hermosärky juilii ja vinoasennosta tulee normaali kulkutapa. Meni kyllä äärimmäiseksi itsellä, melkein pari vkoa kesti se. Tuon jälkeen on tullut onneksi vain satunnaisia oireiluja vasempaan "kankkuun" silloin tällöin, jotka säteilee jalkaan, mutta tuollaista liikuntakyvytöntä hermosärkyoloa vain sen yhden kerran. Onneksi. So far.:)