Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä päiväkotilapsen vanhempi!

Vierailija
19.11.2013 |

Työskentelen lastenhoitajana päiväkodissa, ja mieleeni tuli ajatus, että koska minulla ei ole omia lapsia vielä, hoitaisin mielelläni päiväkotilapsiani vapaa-ajallanikin (tietysti pientä palkkiota vastaan mielellään). Mitä mieltä olisit, jos lapsesi hoitaja päiväkodissa tarjoaisi sinulle hoitoapua muunakin kuin virka-aikana (kotonaan tai lapsen kodissa) ja onko se edes laillista? Kuulisitko moisen ehdotuksen mieluiten kasvotusten vai vaikkapa päiväkodin ilmoitustaululta? Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minulle aikakin kelpaisi hoitajaksi lapselle tuttu aikuinen, jolla on alan koulutusta ja kokemusta ja työn puolesta taustatkin selvitetty. 

Pimeänä en kuitenkaan hommaa hoitaisi. Samoin pvkoti- ja vapaa-ajanhoitoasiat ei saisi vaikuttaa toisiinsa muuten kuin että tuttuja ollaan.

Vierailija
2/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei saa tehdä kilpailevaa toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle sopisi ainakin mainiosti, jos tuttu hoitaja tulisi hoitamaan tarvittaessa vaikka illalla kotiin.

Vierailija
4/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lukisin siitä mielelläni päiväkodin ilmoitustaululta. Ja mielelläni ottaisin meille kenet tahansa lapseni päiväkotitädeistä. 

Vierailija
5/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyttäisin mielelläni mutta kysy lupa työnantajalta

Vierailija
6/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä musta mitään pahaa ole. Voisin harkita. :)

Vierailija
7/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:58"]

[/quote]

Päiväkodit - jos nyt ei ole yksityisestä kyse - eivät ole voittoa tavoittelevia yrityksiä. Tuskin siis sen vuoksi vastustaisivat tuollaista.

Minäkin mieluummin ottaisin ap:n kaltaisen tutun ja ammattitaitoisen hoitajan kuin jonkun uppo-oudon Mll:n hoitajan.

Vierailija
8/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen, jos saisin sellaista apua!

Vierailija
9/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti voisin käyttää. Paras mahdollinen hoitoapu voisi joskus olla sellainen, että päiväkotihoitaja lähtee hoitopäivän päätteeksi lapsen kanssa omaan kotiinsa (tai no miksei meillekin). (Meillä siis ei ole hoitopäivät mitään yli 10h ja että siihen pitäisi vielä saada pari tuntia lisähoitoaikaa, vaan päivät on lyhyitä, mutta joskus on niin että illalla lapsen hakeminen päiväkodista ajoissa ei ole niin helppoa pitkien etäisyyksien vuoksi.)

Vierailija
10/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:58"]

[/quote]

Höpö höpö. Jos ei ole virassa, ei tarvitse hakea sivutoimilupaa. Minä hoitajana heitän vapaapäivinä keikkaa kolmessa paikassa. 

Joten voit ap ihan hyvin toimia iltaisin ja viikonloppuisin vaikka MLL.n hoitajana tai toiminimenä

Vierailija
11/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voinut alkaa pph:ksi, koska se katsottiin kilpailevaksi toiminnaksi yksityiselle päiväkodille, jossa tuolloin työskentelin.

Vierailija
12/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:45"]

Minä en voinut alkaa pph:ksi, koska se katsottiin kilpailevaksi toiminnaksi yksityiselle päiväkodille, jossa tuolloin työskentelin.

[/quote]

Pph ja päiväkoti onkin kilpailevaa toimintaa. Iltakeikkaa heittävä lapsenlikka ei oikeen mitenkään ajateltuna kilpaile pk:n kanssa.

Enempi olisin huolissani tasapuolisuudesta...et voi oikein toisille perheille sanoa ettei nyt ehdi ja suosia toisia... Lopulta päädyt tekemään keikkaa kaiken vapaa-aikasi. Mutta mielelläni minäkin ottaisin tutun hoitajan joskus iltaisin.

Vierailija
13/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvinhän sitä voi rajoittaa tuon "vapaa-ajan toiminnan" vaikka muutamaan iltaan/tuntiin viikossa, ja sitten vain ottaa lapset hoitoon varausjärjestyksessä. Eihän hän vapaa-aikanaan ole kunnan työntekijä jonka pitäisi jotenkin työaikansa jakaa kaikkien vastuulleen uskottujen kesken... Niinhän kaikki muutkin asiakaspalvelijat tekee, vai ottaako vaikka joku kampaaja kaikki kuntalaiset hiustenleikkuuseen, kun "ei oikein voi suosia toisia"... :D

Vierailija
14/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:45"]

[/quote]

Pph ja päiväkoti onkin kilpailevaa toimintaa. Iltakeikkaa heittävä lapsenlikka ei oikeen mitenkään ajateltuna kilpaile pk:n kanssa.

.

[/quote]

Kiitos, näinhän se varmasti on. Olinpa ajattelematon, kun luulin ettei voisi hoidella iltapuhteina lapsosia.

Vierailija
15/15 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna harkitsisin muutaman kerran.

Voi olla, että kaikki sujuu hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä, mutta hommassa on vaaransa.

Mitä jos joku perhe ei maksa tai käyttäytyy muuten sopimattomasti. Miten kohtaat  heidät työssä?

Jos joku on tyytymätön sinuun tai siihen, ettet pääsekään. Se voi vaikeuttaa asiakassuhdetta ja työnantajaasikin sitä kautta.

Missään nimessä en lähtisi suullisesti mainostamaan palveluksiani vaan ehkä jonkinlainen lappu ilmoitustaululle tai päiväkotinne nettisivuille olisi parempi.