Unicefin mauton mainos.
Näkikö kukaan muu eilen? Tuli aika myöhään, mainoksessa joulupukki joka ihmettelee jotain yhden tekevää lahjaa. Ja lopulta tuumaa, minne kehitysmaihinko tämä pitäisi viedä, enhän minä edes käy köyhissä maissa. Ja sitten unicef ilmottaa, että he vievät lahjan perille.
Minulle mainoksesta jäi vain peen maku suuhun. Enkä ollut talossa ainoa jolla jäi monttu auki mainoksen mauttomuuden vuoksi.
Kommentit (30)
olisivat ostaneet rokotteita eikä tuhlannu rahaa tyhmään mainokseen....
Sama juttu! Jäi monttu auki kun sen mainoksen näki.. Js katsoin kelloa että se tuli puoli 4 ja seitsemältä eilen milloin lapset voivat katsoa telkkaria!! Tänään ei ole kertaakaan näkynyt? Onkohan lopetettu?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 22:01"]
Rikkaat vetävät täällä herneen nenään, kun sanotaan ääneen se tosiasia, että köyhille ei tosiaankaan pukki tuo lahjoja. Uskomatonta, että täällä yltäkylläisyydessä suututaan siitä, että joku muistuttaa, ettei tosiaankaan kaikilla ole varaa lahjoihin. Menee meidän rikkaiden joulu piloille, kun pitää ajatella ikävää köyhyyttä.
Tärkeitä rokotuksia yms. köyhille tällä mainoksella yritetään hankkia. Jos meillä on rahaa laittaa jouluun 200 €, luulisi se 10 €:kin rokotusta varten irtoavan.
[/quote]
Tarkoitatko, että meidän pitää kuunnelle kiltisti Unicefin suunsoittoa ja sen päälle hymyillä anteeksipyytävästi ja maksaa? Miten minusta tuntuu, että en enää maksa Unicefille mitään. Mutta voithan sinä kuitenkin hymyillä ja maksaa.
Ihan kauhea kampanja.
Laitoin Unicefille palautetta ja ilmoitin lopettavani kuukausilahjoituksen, jota olen suorittanut heille seitsemän vuoden ajan. Tästä eteenpäin hankin niilläkin rahoilla hyödykkeitä ja postitan itse suoraan erääseen Afrikkalaiseen orpokotiin, jota olen muutenkin avustanut.
Kaiken muun typerän lisäksi häiritsee, että Joulupukki pyörittelee käsissään pillereitä ja ruiskuja ja kyselee "Antaisitsä näitä kamoja sun ystäville?"
Joo itse katsoin ihan samaa, jäi vähän hämmentynyt olo koko mainoksesta. :D
Mä oon yrittäny ettei meijän poika näkis koko mainosta mut jos se koko joulun pyörii telkassa ni ehkä meillä ei sitten ennen joulun päättymistä katsota telkkaria:/
Harvemmin mikään mainos minua häiritsee mutta tämä jos jokin häiritsi ja ärsytti. Olisivat tosiaan voineet pariin otteeseen miettiä tuota mainosta uudestaan, huhhuh!
hei!!
Itse olen tuurannut joulupukkia reilut kolmekymmentä vuotta, ja lisäksi matkailualan ihmisenä tiedän mitä joulupukki merkitsee Lapin matkailulle. Tuon mainoksen syntyjä kun selvittää..niin sehän on alunperin ruotsalainen mainos ja hehän ovat aina halunneet anastaa Joulupukin Suomelta. Voidaan siis myös sanoa että Suomen Unicef on mennyt "retkuun" ja iskee mainosta esittämällä suomalaisia selkään...
Kun vielä otetaan huomioon että tuo mainos esitetään useissa eri maissa, niin olisikohan aika vaikka eurooppaministerin tehdä jotakin hyödyllistä...!! T.tumppi.maatta@luukku.com
Rikkaat vetävät täällä herneen nenään, kun sanotaan ääneen se tosiasia, että köyhille ei tosiaankaan pukki tuo lahjoja. Uskomatonta, että täällä yltäkylläisyydessä suututaan siitä, että joku muistuttaa, ettei tosiaankaan kaikilla ole varaa lahjoihin. Menee meidän rikkaiden joulu piloille, kun pitää ajatella ikävää köyhyyttä.
Tärkeitä rokotuksia yms. köyhille tällä mainoksella yritetään hankkia. Jos meillä on rahaa laittaa jouluun 200 €, luulisi se 10 €:kin rokotusta varten irtoavan.
Kyllä meillä on asiat hyvin, kun täällä suurin huolen aihe on, etteivät lapset vain näe ko. mainosta ja pahoita mieltään ja saa traumoja, kun joku satuhahmo kertoo elämän totuuksia. Kunpa yhtä paljon keskustelua heräisi siitä, miten me yhdessä voitaisiin rakentaa tätä maailmaa tasa-arvoisemmaksi ja kaikille paremmaksi paikaksi elää.
Itseasiassa pari kertaa katsottuani tulin siihen tulokseen, että itseasiassa tämä on todella hyvä mainos. Ei mitään paskanjauhamista ja teeskentelyä että iloinen joulupukki veisi kivasti kehitysmaan lapsille lahjat. Fakta on se, että ei se joulupukki niitä lahjoja köyhille vie.
"Poor get the poor things and rich get the rich things."
Suomalaiset pitää syyllistää jopa suurimpana juhlanaan. Eihän me rikkaat orjuuttaja-paskat saada edes vuoden tärkeintä juhlaa viettää ilman syyllisyydentuntoa ja tietoa siitä, miten meitä vihataan: pikkulapsillekin pitää näyttää, miten Joulupukki on ylemmyydentuntoinen paskiainen joka vihaa niitä samoja lapsia, joille suomalainen pikkulapsi keräsi rahaa tai tavaraa osana opetussuunnitelmaamme viime viikolla (esim. Unicef-juoksu ym. keräykset). Eihän meillä saa olla mitään hyväntahtoista ja harmitonta, ei tietenkään. Suomalaiset on syyllisiä siihen, että Afrikassa lisäännytään kuin kanit vaikkei ole varaa ruokkia edes itseään, ja Suomen vika on sekin, etteivät lääkefirmat vielä osaa valmistaa lääkettä, jolla parannetaan kaikki kehitysmaalaisten sairaudet.
Paras mainos ikinä!! Coca Cola Companyn pukkiko se teille tuo suomalaisen joulutunnelman?!?
Hienosti vedetään mustavalkoiseksi taas kerran: paha, rikas valkoihoinen länsimainen vrt. hyvä, köyhä mustaihoinen kehitysmaassa.
En lahjoita senttiäkään.
Minusta tämä oli hyvä mainos. Saa oikeasti ajattelemaan että kyllä, meillä on oikeasti asiat täällä todella hyvin, ja että sen ainaisen krääsän ostaminen muille ei ole järkevää.
Mutta miksi joulupukki ei kävisi köyhissä maissa? Onko se vain rikkaiden etuoikeus?
Saman sille kulutukselle.
Mä olin järkyttyny kun ekan kerran näin, nyt oon menettäny loputkin kunnioituksen rippeet Unicefiä kohtaan kun oon nähnyt mainoksen jo kanavilla joita lapsetkin saattavat katsoa! Hyi!