En pysty käyttämään maskia. Olen sitten menemättä julkiseen liikenteeseen
Eilen piti pitää ensimmäistä kertaa. Hengittäminen oli vaikeaa, naama hikosi ja silmälasit menivät huuruun niin että en meinannut nähdä mitään.
Kommentit (30)
Maskien laadussa ja mm. hengittävyydessä on isoja eroka, kannattaa kokeilla *hyviä* tyyppi IIR kirurginmaskeja, tai sitten esimerkiksi silkki- tai polyesterimaskeja jotka istuvat mukavasti, ja ovat hyvin hengittäviä. Maskin materiaali voi myös aiheuttaa oireita, jotka vaikeuttavat hengitystä, silkkinen tuntuu kasvoilla kevyeltä ja myös viileältä hyvän lämmönjohtavuuden ansiosta, jolloin hengittäminenkin tuntuu helpommalta. Esimerkiksi https://maskiset.fi/fi/tuote/huipputyylikas-100-mulperisilkkinen-maski/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskipässit näköjään oikeasti luulevat että maski suojaa täydellisesti. Se ei suojaa ja mikä pahinta teillä on joku hemmetin pakkomielle heittää se maahan roskiksen sijaan. En tule käyttämään ikinä maskia koska en halua kuulua tuohon itsekkääseen idioottisotkijoiden laumaan.
Tiedät siis jo etukäteen että sultakin se maski ihan "vahingossa" tipahtaisi maahan? Kuulutko siihen maskittomien idioottien laumaan jolla on pakottava tarve pärskiä surutta muiden ihmisten ja kaupassa myytävien tuotteiden päälle, et välitä turvaväleistä, änkeät parin sentin päähän niskaan hönkimään ja suutut kun asiasta huomautetaan?
Oletko kokeillut maskilliselle huomauttaa turvavälistä? Siitä vasta tuhina ja puhina vasta tuleekin kun joku kehtaa omasta mielestään maailman parhaan ihmisen toimintaa kritisoida.
Se että sinulla on maski ei oikeuta olemaan välittämättä muista.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ihmisten kasvojen anatomiassa ja silmälasien muodossa on eroja niin, että joidenkin silmälasit eivät maskin kanssa huurru ja joillain vaan huurtuu, vaikka mikä olisi. Eli hengitysilma pääsee jostain muualta kiertämään siten, että linssit pysyvät kirkkaina.
Itse olen jo vuosia sitten etsinyt maskeja, joissa silmälasit toimisivat (harrastuksen takia tarvitsisin maskia aika ajoin). Ainoa ratkaisu on ollut hankkia myös erimalliset silmälasit ja tällöinkään tilanne ei ole ideaali. Nyt minulla on sellaiset vahvat lähilasit, jotka siis jotenkin toimivat maskin kanssa, mutta ei niiden vahvojen lähilasien kanssa liikenteeseen pysty menemään mitenkään, kun en näe sitten käsivartta kauemmas.
Eli jos maskiPAKKO tulee, olen k*sessa.
Jos tulisi pakko niin olisiko se veronmaksajat jotka maksaisi työkyvyttömyyteni sen pakon ajalta? Tuskin työnataja sitä joutuisi tekemään.
Elina75x kirjoitti:
Maskien laadussa ja mm. hengittävyydessä on isoja eroka, kannattaa kokeilla *hyviä* tyyppi IIR kirurginmaskeja, tai sitten esimerkiksi silkki- tai polyesterimaskeja jotka istuvat mukavasti, ja ovat hyvin hengittäviä. Maskin materiaali voi myös aiheuttaa oireita, jotka vaikeuttavat hengitystä, silkkinen tuntuu kasvoilla kevyeltä ja myös viileältä hyvän lämmönjohtavuuden ansiosta, jolloin hengittäminenkin tuntuu helpommalta. Esimerkiksi https://maskiset.fi/fi/tuote/huipputyylikas-100-mulperisilkkinen-maski/
Vaikuttaa muuten hyvältä, mutta miten ihmeessä tuo pestään oikeaoppisesti? Pesuohjeena lukee "käsinpestävä, tai koneen silkkiohjelmalla miedolla pesuaineella". Ja eikös maskit pitäisi pestä 90 asteessa tai keittää?
Maskit on joo hirveen vaarallisia. Kirurgeja, anestesiologeja ja sairaanhoitajia tukehtuu vuosittain ympäri maailmaa tuhansittain maskeihinsa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun ei tartte käyttää ohjeiden mukaankaan, hengitysvajaus jo ilmankin.
Sinulle korona varmasti tekeekin hyvää, kun löytyy hengitysvajauskin jo ennestään
Älä missään tapauksessa ala suojautua maskilla!
Lääkärit ovat ohjeistaneet, etteivät kaikki voi käyttää maskia. Ja hengitysvajauspotilaat ovat yksi ryhmä heistä.
rajat ja juottolat auki. näillä päätöksillä vesitettiin kaikki kevään yritkset koronan torjunnassa. on meillä viisas hallitus ja virkapellet. mistä joka päivä löytyykään vielä tyhmempi "virkamies" selittelemään töppäyksiä kuinka paljon suomessa onkaan noita erikois erikois erikois "asian tuntijoita" virka palkalla.
Oikea hengitystekniikka pitää olla.
Elina75x kirjoitti:
Jos maski on hyvin hengittävä, niin suojaako se enää mitään? Jos pystyt puhaltamaan maskin läpi kynttilän sammuksiin niin sillä maskilla ei ole mitään merkitystä. Kunnon maskista ei tule ilmavirta läpi, jolloin sen kanssa on vaikea hengittää jos sattuu olemaan huonossa hoitotasapainossa oleva astma vaikka.
Ja itse en ole vielä löytänyt maskia, jossa rillit ei huurustuisi vaikka maskin kuinka asettelee kasvoille. Olen sairaalassa töissä ja hankalaa on. Hikoan päästä ja kasvoista ilmeisesti enemmän kun muut, koska myös visiiri pamahtaa huuruiseksi jos sitä käytän. Muillakin kyllä silmälasit huurustuu.
Tiedät siis jo etukäteen että sultakin se maski ihan "vahingossa" tipahtaisi maahan? Kuulutko siihen maskittomien idioottien laumaan jolla on pakottava tarve pärskiä surutta muiden ihmisten ja kaupassa myytävien tuotteiden päälle, et välitä turvaväleistä, änkeät parin sentin päähän niskaan hönkimään ja suutut kun asiasta huomautetaan?